چمران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

هزینه سنگین امحاء پسماندهای بیمارستانی بر دوش شهرداری تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران پسماندهای بیمارستانی را جمع آوری و به صورت ویژه و خاص نگهداری و بعد امحاء می کند که این اقدام برای شهرداری هزینه های سنگینی به دنبال دارد.

هزینه سنگین امحاء پسماندهای بیمارستانی بر دوش شهرداری تهرانمهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت جمع آوری پسماندهای بیمارستانی در شهر تهران، اظهار داشت: در حال حاضر امحا پسماندهای بیمارستانی توسط  شهرداری تهران صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون مدیریت پسماندها، برای جمع آوری پسماندهای بیمارستانی باید در بیمارستان ها اتوکلاو و یا دستگاه سوزاندن پسماند وجود داشته باشد، افزود: بیمارستان ها باید پسماندها را از حالت غیر بهداشتی خارج و به پسماند عادی تبدیل کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: زمانی که این پسماندها از حالت خطرناک خارج شدند، بیمارستان ها می توانند آن را به صورت پسماند عادی به شهرداری تهران تحویل دهند و شهرداری نیز موظف است که آنها را همانند پسماند عادی جمع آوری کند.

چمران گفت: در حال حاضر بیمارستان ها پسماندها را به صورت پسماند بیمارستانی به شهرداری تهران تحویل می دهند، به همین دلیل شهرداری تهران هم در این خصوص خود از وزارت بهداشت و درمان مبالغی دریافت و پسماندها را بی خطر می کند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران با امکانات بیشتری زباله ها را امحاء و یا مدفون می کند، تاکید کرد: هیچ کدام از این دو روش استاندارد نیست و پسماندها باید در خود بیمارستان بی خطر شوند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در خصوص جمع آوری پسماندهای بیمارستانی جلسه های زیادی با وزارت بهداشت و درمان گذاشته بود، گفت: قرار شد چند بیمارستان با همکاری یکدیگر زباله سوز مخصوص بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی را تهیه کنند.

چمران با بیان اینکه هم اکنون این کار در وزارت بهداشت و درمان کشور در حال انجام  است، تصریح کرد: زمانی که پسماندهای بیمارستانی به پسماند عادی تبدیل شدند شهرداری تهران آنها را جمع آوری می کند، اگرچه این اقدام هم برای شهرداری تهران هزینه سنگینی دارد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران پسماندهای بیمارستانی را با وسایل مخصوص جمع آوری و به صورت ویژه و خاص نگهداری و بعد امحاء می کند که این اقدام برای شهرداری هزینه های سنگینی به دنبال دارد.

دفن پسماندهای بیمارستانی استاندارد نیست

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر