قاب گوشی و چند لوازم جانبی جدید این روزهای موبایل

حالا دیگر گوشی موبایل مهمترین وسیله زندگی ما شده و مجبوریم از آنها مراقبت و مواظبت کنیم و برای این کار بهترین وسیله قاب گوشی است که می‌توان جنس مرغوب ایرانی آن را با طرح‌های سنتی و فرهنگی کشور خودمان تهیه کنیم. بنیتا در این مطلب درنگی بر طرح‌های ایرانی قاب‌های گوشی موبایل دارد. همراه باشید.

قاب گوشی و چند لوازم جانبی جدید این روزهای موبایل

معمولا بعد از خرید هر گوشی موبایل یک سری لوازم جانبی در جعبه مانند هندزفری سیم‌دار و شارژر موجود می‌باشد اما برخی از لوازمات را باید خودمان تهیه کنیم. مانند قاب موبایل و یا گارد محافظ که همه ما می‌دانیم که یک گوشی گران قیمت به قاب محکم برای حفاظت از ضرب خوردگی نیاز دارد. شاید برای شما پیش آمده باشد که بعد از خریدن گوشی موبایل گران قیمت از دست‌تان افتاده و صفحه نمایش و بدنه گوشی‌تان دچار شکستگی شده باشد.

شاید بعضی از گوشی‌ها قابل تعمیر باشند اما بیشتر اوقات دور انداخته می‌شوند. مطمئنا دوست ندارید بلایی سر گوشی گران قیمت‌تان بیاید. بنابراین با خریدن یک قاب محکم و زیبا نه تنها می‌توانید از گوشی‌تان محافظت کنید بلکه می‌توانید گوشی‌تان را زیباتر کنید.

قاب گوشی

قاب گوشی و چند لوازم جانبی جدید این روزهای موبایل

Credit: parscase

قاب‌های ایرانی بسیار زیبا هستند و جنس بسیار خوب و محکمی دارند و این در حالی است که خیلی‌ها فکر می‌کنند قاب ایرانی در بازار وجود ندارد اما طرح‌های بسیار زیبایی وجود دارد مانند طرح کاشی معماری سنتی ایرانی، طرح فرش‌های ایرانی، طرح تابلو‌های نقاشی سنتی از اساتید ایرانی و حتی طرح‌های تیم‌های فوتبال ایران مانند تیم‌های استقلال تهران و پرسپولیس تهران در بازار موجود است. بعضی از قاب‌ها را می‌توانید با طرح مورد علاقه خودتان سفارش دهید.

همیشه نمی‌توان گفت که زیباترین قاب گوشی بهترین جنس را هم دارد چون معمولا قاب‌های گوشی موجود در بازار ساخت چین هستند که کیفیت خوبی ندارند. شاید باورتان نشود که قاب‌های ایرانی جنس بهتری نسبت به رقیبان چینی دارند. یک قاب خوب باید بتواند از گوشی شما به خوبی محافظت کند نه این که خودش به گوشی شما آسیب برساند. پرفروش‌ترین قاب‌ها در ایران قاب‌های گوشی‌های سامسونگ و هواوی هستند. معمولا بعضی از گوشی‌ها خودشان هم قاب دارند که در جعبه گوشی قرار دارند.

همیشه قبل از خریدن قاب گوشی قاب را حتما امتحان کنید تا مبادا قاب بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر از گوشی شما باشد. یک قاب خوب باید بتواند به خوبی لبه‌های گوشی را بپوشاند تا از ضربه‌های شدید جلوگیری کند. لبه‌های گوشی بعد از افتادن از دست کاربر بیشتر از جاهای دیگر گوشی ضربه می‌خورند. یک قاب خوب نباید جلوی دید دوربین گوشی را بگیرد که معمولا کاربران گوشی با این مشکل مواجه هستند. اکثر مردم فکر می‌کنند با خرید یک قاب گوشی می‌توانند به خوبی از صدمات وارده به گوشی جلوگیری کنند اما یک قاب فقط می‌تواند از لبه‌ها و پشت گوشی شما محافظت کند. پس اگر قاب گوشی شما نتوانست در برابر صدمات صفحه نمایش گوشی جلوگیری کند شاکی نشوید زیرا به همان اندازه که گوشی برای شما مهم است یک قاب خوب با کیفیت هم برای گوشی شما مهم است. دیده شده که بعضی‌ها رنگ قاب گوشی خود را با رنگ لباس‌هایشان ست می‌کنند و بسیار زیبا و به قول معروف خوش تیپ می‌شوند.

بامپر

قاب گوشی و چند لوازم جانبی جدید این روزهای موبایل

Credit: parscase

بعضی از قاب‌ها بامپر (Bumper) نام دارند. بامپر در زبان انگلیسی به معنای "ضربه‌گیر" است. حتی به سپر ماشین هم بامپر می‌گویند. بامپر سبک‌تر از قاب است اما قاب می‌تواند از گوشی‌تان بهتر محافظت کند. در بازار سه نوع بامپر موجود می‌باشد. بامپر از نوع ژله‌ای، بامپر پلاستیکی و بامپر آلمینیومی که البته نوع آلمینیومی‌اش بسیار زیباتر و محکم‌تر است. معمولا از نوع آلمینیومی برای گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند. مزایای بامپر این است که بسیار سبک و خوش دست هستند و می‌توانید به راحتی بامپر را در جیب خود قرار دهید. بامپرها معمولا از محبوب‌ترین قاب‌های گوشی در ایران هستند.

به هیچ عنوان بامپر به خانم‌ها توصیه نمی‌شود چون معمولا گوشی‌هایی که قاب بامپر بر روی‌شان نصب شده به راحتی از دست خانم‌ها سر می‌خورد. به خاطر دارم یکی از دخترهای فامیل که گوشی با قاب بامپر داشت بارها از دستش سر می‌خورد. آخرین باری که از دستش افتاد دوربینش دچار شکستگی شد. چه بسا اگر گوشی قاب داشت دوربین گوشی‌اش دچار شکستگی نمی شد. اصلی‌ترین تفاوت بامپر و قاب در این است که بامپر تنها بدنه دور گوشی را می‌پوشاند اما قاب به جز صفحه نمایش تمام بدنه گوشی را می‌پوشاند.

بعضی از قاب‌ها دارای پاوربانک هم هستند. پاوربانک می‌تواند بعد از اتمام باتری گوشی شما آن را دوباره شارژ کند. این نوع قاب "آی بلیدز اسمارت کیس" (I-BLADES Smartcase) نام دارد.

کارت حافظه

قاب گوشی و چند لوازم جانبی جدید این روزهای موبایل

Credit: parscase

گوشی‌ها معمولا حافظه‌شان محدود است و باید برای افزایش حافظه گوشی‌تان باید کارت حافظه خریداری کنید. کارت‌های حافظه گوشی‌ها را باید براساس مقدار نیازمان خریداری کنیم اما بعضی از گوشی‌ها کارت حافظه نیاز ندارد و اصلا جایی برای تعبیه آن ندارند و باید براساس حافظه‌ای که نیاز داریم گوشی خود را خریداری کنیم.

برچسب محافظ صفحه نمایش گوشی موبایل

قاب گوشی و چند لوازم جانبی جدید این روزهای موبایل

Credit: parscase

برچسب محافظ صفحه نمایش دو نوع است؛ ضد خش و ضد ضربه یا همان گلس. ضد خش‌ها جنس نازکی دارند که فقط برای جلوگیری از اشیای تیز ساخته شده‌اند. ضد ضربه‌ها و یا همان گلس‌ها علاوه بر ضد خش بودن می‌تواند از ضربه‌های شدید جلوگیری کند.

پاوربانک

قاب گوشی و چند لوازم جانبی جدید این روزهای موبایل

Credit: parscase

یکی دیگر از لوازم جانبی گوشی همراه پاوربانک نام دارد. پاوربانک می‌تواند شما را از پریزهای برق بی‌نیاز کنند. معمولا در مسافرت‌ها همیشه باتری گوشی‌ها به اتمام می‌رسند اما پاوربانک همان طور که از اسمش پیدا است می‌تواند باتری گوشی شما را به راحتی شارژ کند. حتما در هنگام خریدن پاوربانک به مقدار ظرفیت شارژی که در پاوربانک هست توجه کنید. چون ممکن است شارژ موجود در پاوربانک به گوشی شما آسب برساند. هرگز پاوربانک‌های ارزان قیمت که معمولا دست فروش‌ها پاور بانک‌های ارزان قیمت و بی کیفیت می‌فروشند را خریداری نکنید چون فاقد گارنتی می‌باشند و مسئولیتی نسبت به اجناس‌شان ندارند.

منوپاد

قاب گوشی و چند لوازم جانبی جدید این روزهای موبایل

Credit: parscase

به کسانی که به عکس‌های سلفی گرفتن علاقه دارند توصیه می‌شود این وسیله را خریداری کنند. حتما بارها کسانی را دیده‌اید که در حال گرفتن عکس سلفی با دستگاه منوپاد هستند. منوپادها دارای دستگیره قابل تنظیم هستند که می‌توانید دستگیره آن را به دلخواه خود کوچک و بزرگ کنید.

هندزفری بلوتوث

قاب گوشی و چند لوازم جانبی جدید این روزهای موبایل

Credit: parscase

معمولا هندزفری‌ها به دو شکل بی‌سیم بلوتوث‌دار و با سیم هستند. هندزفری بلوتوث برای کسانی است که نمی‌توانند گوشی را در دست بگیرند و یا دست‌شان مشغول است. معمولا راننده‌ها از هندزفری بلوتوث استفاده می‌کنند اما ما به شما توصیه می‌کنیم که در هنگام رانندگی هرگز با موبایل به هر شکلی صحبت نکنید. همچنین هرگز هندزفری‌های دیگران را در گوش خود نکنید چون ممکن است دیگران دچار بیماری باشند. خواندن مطلب مشکلاتی که استفاده مداوم از هندزفری برای شما به وجود می‌آورد در این زمینه خیلی به شما کمک می‌کند.

منبع:بنیتا

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر