دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

امروز کشور نیازمند همدلی و انسجام است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از نهادینه شدن فرهنگ کار، تلاش و سخت‌کوشی در جامعه به‌ عنوان مقدمه بنیان‌گذاری اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: پرداختن به موضوع مهم گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های مهم این شورا در سال جاری است.

به گزارش ایسنا، سید محمدرضا موالی زاده در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان بابیان اینکه فرهنگ عمومی از مباحثی است که باید به‌طورجدی به آن پرداخته شود، به تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار کرد: بنیان‌گذاری اقتصاد مقاومتی نیاز به مقدمه دارد که آن، نهادینه شدن فرهنگ کار، تلاش و سخت‌کوشی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه کشور متعلق به همه ملت ایران است و ازاین‌رو برای خودکفایی آن، همه باید وارد میدان عمل شوند، افزود: متأسفانه فرهنگ کار در جامعه ما به‌درستی معنا نشده است و در مصرف نیز به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که گویا ثروت عظیم و تمام‌نشدنی در اختیار داریم.

موالی‌زاده در ادامه با ذکر این نکته که مقوله‌های مختلفی وجود دارد که باید در شورای فرهنگ عمومی به آن پرداخته شود، عنوان کرد: تنوع قومی، زبانی، لهجه‌ای و وجود 2 مذهب شیعه و اهل سنت و همچنین قرار گرفتن در منطقه‌ای که کشورهای همسایه با مشکلات مختلف درگیر هستند از جمله این موضوعات هستند.

وی با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی باید هم به وظیفه و هم به نتیجه توجه داشته باشد، اظهار کرد: امروز کشور نیازمند وفاق، همدلی و انسجام است که این مهم در سایه تعالیم دینی و فرهنگ و معارف اهل‌بیت(ع) محقق خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بابیان اینکه باید به سمت کارهای اثرگذار گام برداریم، بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها باید تقویت شود.

وی افزود: برگزاری مستمر و منظم شورای فرهنگ عمومی با حضور همه اعضا کار خوبی است اما کافی نیست و باید به سمت ارائه آموزش و تربیت بدنه جامعه حرکت کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر