چطور به شغل رویایی خود برسیم؟

داشتن شغلی که بتوان آن را دوست داشت یکی از آرزوهای بزرگی است که اغلب افراد در پی رسیدن به آن هستند.

چطور به شغل رویایی خود برسیم؟

انتخاب شغل را می‌توان بعد از انتخاب شریک زندگی مهم‌ترین تصمیم زندگی یک فرد دانست. همان‌طور که تعهد می‌دهید که تا پایان عمر با همسر خود زندگی کنید همان تعهد را نیز نسبت به شغل خود خواهید داشت. به یاد دارم کمدین محبوب آمریکایی کریس راک در یکی از استندآپ کمدی‌هایش به این موضوع به صورت بامزه‌ای اشاره کرده بود: «بعضی‌ها کار دارند، بعضی‌ها شغل حرفه‌ای دارند، مردمی که شغل حرفه‌ای دارند وقتی که کنار کسایی‌ که کار دارند نشستند، باید خفه شوند! اجازه ندهید خوشحالی شما کسی را ناراحت کنه!!»

 بله کسانی که شغل حرفه‌ای دارند خوشحال‌ترند، آن‌ها صاحب شغلی هستند که اگر ساعت‌ها زمان نیز بگذرد متوجه گذر آن نخواهند شد. اما وقتی شما کار دارید مرتب به ساعت خود نگاه می‌کنید تا ببینید آیا زمان پایان کار فرا رسیده است یا نه.

اغلب افرادی که شاغل هستند سر کار می‌روند چون که مجبور هستند و باید پاسخ‌گوی هزینه‌های زندگی باشند. این چیزی است که از آن‌ها انتظار می‌رود تا انجامش بدهند و آن‌ها کار دیگری ندارند که انجامش بدهند. افراد کمی هستند که صبح‌ها با هیجان از خواب بیدار می‌شوند و خانه را به مقصد محل کار خود ترک می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهند که انجام دادن کاری که دوست داریم باعث خوشحالی و خوشبختی ما در دراز مدت خواهد شد. افرادی که شغلشان را دوست دارند بهره‌وری بالاتری هم دارند. 

شغل رویایی

شاید بتوانید رویا‌پردازی بکنید اما هرگز رویای خود را به واقعیت تبدیل نخواهید کرد اگر از هوش هیجانی بی‌بهره باشید. آرزوی داشتن یک شغل رویایی مهم است اما بدون داشتن ظرفیت‌ احساسی لازم برای به واقعیت تبدیل کردنشان، آن‌ها فقط آرزو باقی می‌مانند. در ادامه سعی خواهم کرد این مفهوم را در قالب توصیه‌های افرادی که به شغل رویایی خود دست یافته‌اند، بیشتر توضیح بدهم:

شغل رویایی

الن فاندایلر (او تاکنون پنج شغل داشته که همه‌ی آن‌ها را در هر دوره‌ی زندگی اش جز کارهای رویایی‌اش تعریف می‌کند) فهرست این مشاغل: نانوا، مستندساز، طراح فضای سبز و مدیر یک موسسه غیرانتفاعی و در حال حاضر به عنوان یک مشاور کسب و کار. او فرایند رسیدن به شغل رویایی را در چهار مرحله خلاصه می‌کند:

مرحله اول: به لکه‌های روشن زندگی خود نگاه کنید

به اتفاقات خوبی که در طی روز برای شما افتاده است توجه کنید. از خود بپرسید به چه چیزی علاقه دارید؟ دوست دارید چه کار بکنید؟ هر چیزی که هست سعی کنید در طی روز یک چیزی در موردش بنویسید و بخوانید. هر چقدر هم که کوچک است مهم نیست.

مرحله دوم: دیوانه‌وار فکر کنید

از خودتان بپرسید اگر همین الان شغل رویایی خود را داشتید چطور به نظر می‌رسیدید؟

احساسات خود را به روی کاغذ بیاورید. اجازه بدهید هیجان وارد خون شما شود. این کار شرایط ذهنی شما را برای رسیدن به هر آرزویی که دارید آماده خواهد کرد. در اینجا شما در حال انجام دادن یک مهندسی ذهنی هستید.

مرحله سوم: مهارت‌های لازم را یاد بگیرید

حالا که ذهن خود را به درستی سیم‌کشی کردید زمان آن رسیده که خود را برای آموختن مهارت‌های جدید آماده کنید. این موضوع اجتناب‌ نا‌پذیر است. یاد گرفتن مهارت‌های جدید ترسناک به نظر می‌رسد اما زمانی که متوجه شدید شغل رویایی‌تان چه چیزی است یادگیری آسان‌تر هم خواهد شد. اگر فرصت کلاس رفتن را ندارید بهتر است از آموزش‌های مجازی بهره ببرید.

مرحله چهارم: سراغ کسانی بروید که شغل رویایی شما را دارند

زمانی بگذارید و این افراد را شناسایی کنید و تمام تلاش خود را برای ارتباط برقرار کردن با آن‌ها انجام بدهید. وقتی این افراد را ملاقات کردید فقط سوالات کلی نپرسید بلکه مستقیماً از او بخواهید به شما کمک کند. به او بگویید: من علاقه‌مند هستم بیشتر در مورد (کار مورد نظر) یاد بگیرم، دوست دارم با انجام دادن (اموری که مربوط به آن کار می‌شود) به شما کمک کنم.

 شغل رویایی

دیو لیبوئیتز سردبیر اجرایی وبسایت (everipedia) هم چهار توصیه برای رسیدن به شغل رویایی‌تان دارد:

توصیه اول: از اشتباهات خود درس بگیرید

وقتی جوان‌تر بودم پدرم به من می‌گفت: اگر قرار است کاری را انجام بدهی بهتر است این کار را درست انجام بدهی، در غیر این صورت ارزش انجام دادنش را ندارد. من همیشه به این توصیه‌ی او علاقه‌مند بودم چرا که به اهمیت خلق چیزی که بتوانی به آن افتخار کنی و آن را به دنیا نشان بدهی ایمان دارم. به عبارت دیگر کاری که شما انجام می‌دهید نشانی است از وجود و جنم شما. اگر مردم ببینند که شما زمان می‌گذارید و چیزی را خلق می‌کنید، آن وقت آن‌ها به شما توجه خواهند کرد.

توصیه دوم: کار رویایی برای کسی به واقعیت تبدیل می‌شود که برای آن زحمت بکشد

روزگار به آن‌هایی که خودشان را وقف چیزی می‌کنند پاداش خود را اعطا خواهد کرد.

شغل رویایی

توصیه سوم: رسیدن به شغل رویایی نیازمند این است که با مشکلات احساس راحتی داشته باشید

یادگیری این نکته که با موقعیت‌های ناجور کنار بیایید قدرتی است که زندگی شما را تغییر می‌دهد. همین حالا افراد زیادی هستند که می‌ترسند از دایره‌ی آرامش خود خارج شوند و یک فعالیت جدید را آغاز کنند. یا باید ریسک کنید یا اینکه در چاهی که در آن گرفتار شده‌اید به زندگی خود ادامه بدهید.

توصیه چهارم: شبکه‌ی افرادی که مرتبط با شغل رویایی‌تان هستند بسیار تعیین‌کننده است

ارتباطاتی که شما در رابطه با شغل رویایی‌تان ایجاد می‌کنید بسیار پرارزش است. این یک واقعیت است: شما به اندازه‌ای افرادی که در طی روز با آن‌ها آشنا می‌شوید جلو خواهید رفت.

منبع: ronitbaras، themuse، prsuit

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر