کمپانی خودروسازی هیوندای برای تقویت فروش هیوندای سوناتا و همچنین آغاز نیمه دوم حیات این خودرو در نسل فعلی، یک نسخه جدید از آن رونمایی کرد تا آمادگی رقابت با خودروهای جدید بازار از جمله تویوتا کمری 2018 و هوندا آکورد 2018 را داشته باشد که پیش از این در
خودروبانک به تفاوتهای آنان اشاره کردیم. اما نکته مهم در رابطه با مدلهای جدید هیوندای سوناتا، تغییرات نسبتا بزرگ آن است که در این مقاله به چندین مورد آن اشاره خواهیم داشت که برای علاقه مندان به داشتن یک خودروی سدان سایز متوسط بویژه خودروی هیوندای سوناتا 2018 میتواند مهم باشد.
هیوندای سوناتا
1- جعبه دنده 8 سرعته استاندارد برای پیشرانه های قدرتمند
بجای استفاده از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک سابق بر روی مدلهای قدرتمند هیوندای سوناتا 2.0T "اسپرت" و "لیمیتد"، از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استفاده شده است که در مقایسه با جعبه دنده 6 سرعته قبلی، مجهز به یک پمپ روغن بهینه سازی شده با 43 درصد کاهش توان برای بهبود بهرهوری، یک مبدل گشتاور چند صفحه برای پاسخ دهی بهتر، از برینگهای دوگانه برای کاهش تلفات اصطکاک و همچنین از دریچههای کنترل کمتر برای بازدهی بهتر گیربکس استفاده شده است که از 20 مجرا به 12 مجرا کاهش پیدا کردهاند.
2- ساخت جلوپنجره از فولاد ریخته گری شده
کریس چپمن، طراح ارشد در مرکز طراحی هیوندای توضیح میدهد که برای ساخت جلوپنجره مشبک هیوندای سوناتا 2018، از فولاد ریخته گری شده استفاده کرده است که نتیجه کار را میتوانید در تصاویر مشاهده کنید. گفتنی است که این جلوپنجره مطابق با نسل جدید طراحی هیوندای آماده شده است که یک نگاه تهاجمیتر و جذاب به این خودروی سدان سایز متوسط بخشیده است.
هیوندای سوناتا
3- تعلیق جدید عقب و بهبود سواری و هندلینگ
برای مدلهای جدید سوناتا 2018، کمپانی خودروسازی هیوندای از یک سیستم تعلیق جدید بر روی محور عقب استفاده کرده است که ضخامت بازوی آن از 2.9 میلی متر به 3.5 میلی متر افزایش پیدا کرده است و همچنین در ساختار آن شاهد بکارگیری بوشهای آلومینیومی بجای نمونههای فولادی هستیم که باعث بهبود عملکرد این خودرو در سواری و هندلینگ شده است، هرچند بر روی مدلهای "اسپرت" و "لمیتید" هیوندای سوناتا 2018 به طور استاندارد از یک سیستم تعلیق اسپرت استفاده میشود که دارای پویایی بالاتر است.
4- بهبود سیستم فرمان برای کنترل بهتر
تمامی مدلهای 2018 از خودروی هیوندای سوناتا، به طور استاندارد یک سیستم فرمان بهبود یافته با یک جعبه فرمان کاملا جدید دریافت میکنند تا راحتی بیشتر برای راننده اتومبیل داشته باشد. بویژه اینکه نیروی مورد نیاز برای گردش غربیلک فرمان از 2.8 نیوتن متر به 2.5 نیوتن متر کاهش پیدا کرده است.
هیوندای سوناتا
5- ارزش بیشتر در گران قیمتترین مدل
محدوده قیمت هیوندای سوناتا 2018 در مدل 2.0T، حدود 1900 دلار کمتر از گران قیمتترین مدلهای قبل هیوندای سوناتا است، اما با پرداخت این قیمت میتوان صاحب ای بسیار خوبی همچون سیستم ناوبری با صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی، سیستم صوتی "Infinity premium"، چراغهای LED کامل و همچنین صاحب مجموعه کامل سیستمهای ایمنی فعال در صنعت خودروسازی بر روی این ماشین همچون سیستم ترمز خودکار اضطراری در صورت بیتوجهی راننده، کروز کنترل تطبیقی و همچنین سیستم خاموش و روشن کردن خودکار موتور برای مصرف بهینه سوخت شد.
6- قدرت بیشتر به شما لاستیک بهتر و توقف بهتر می دهد
اگر موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر با قدرت 245
اسب بخار را انتخاب کنید، شرکت خودروسازی هیوندای از سیستم ترمز قویتر با دیسکهای 12.6 اینچی برای مهار این نیرو استفاده میکند و علاوه بر آن، رینگهای 18 اینچی اسپرت را به خدمت خواهد گرفت که لاستیکهای 45/235 بر روی آن نصب شده و یک چسبندگی بهتر همراه با قدرت توقف بالاتر به شما میدهد.
هیوندای سوناتا
7- سیستم هشدار نقاط کور استاندارد
سیستم هشدار نقاط کور و همچنین سیستم هشدار ترافیک در عقب، در حال حاضر به عنوان تجهیزات استاندارد هیوندای سوناتا 2018 در تمامی مدلها شناخته میشود، اما این موضوع به معنی افزایش قیمت بالای اتومبیل نخواهد بود، زیرا با انتخاب تیپ SE تنها 100 دلار بابت دریافت سیستمهای مذکور بر روی قیمت نهایی 22 هزار و 935 دلار خودرو کشیده میشود.