کافه‌ سپنج در محله قدیمی تهران

میز و صندلی‌های کافه سپنج مجموعه‌ای از صندلی‌های بسیار قدیمی و نفیس، میزهای فلزی دست‌ساز و مدرن، و حتی صندلی‌هایی از جنس پلکسی بی‌رنگ هستند و باور کنید همه‌ی این‌ها با هم در هارمونی هستند و بسیار با محیط کافه همخوانی دارند

کافه سپنج از کافه‌های قدیمی یوسف‌آباد نیست. شبیه به آن‌ها هم نیست. کافه‌ای است مدرن که با طراحی مناسبش، میان بافت قدیمی خیابان اسدآبادی تلفیق درست و به‌جایی از مدرنیته و سنت به وجود آورده است. اگر زمانی به کافه بروید که هوا خوب باشد، درهای شیشه‌ای کافه را کنار زده‌اند و فضای تو و بیرون کافه با هم یکی شده است. آن‌وقت می‌توانید توی کافه بنشینید و از هوای خوب و فضای سبز بیرون کافه لذت ببرید.

میز و صندلی‌های کافه سپنج مجموعه‌ای از صندلی‌های بسیار قدیمی و نفیس، میزهای فلزی دست‌ساز و مدرن، و حتی صندلی‌هایی از جنس پلکسی بی‌رنگ هستند و باور کنید همه‌ی این‌ها با هم در هارمونی هستند و بسیار با محیط کافه همخوانی دارند. روبروی در کافه، دیوار بزرگی است که با دو تخته‌سیاه بسیار بزرگ به دو قسمت تقسیم شده. یکی از این تخته‌ها، تخته‌ی شماست. اگر خط خوبی دارید، گرافیتی بلد هستید، نقاشی می‌کنید و یا حتی مهندس برق هستید و از هنر هیچ چیز نمی‌دانید، می‌توانید با گچ‌های رنگی روی این تخته نشانه‌ای از خودتان باقی بگذارید.

تخته سیاه تنها سهم شما از جان بخشی به کافه سپنج نیست. سمت چپ همین تخته سیاه‌ها، چند پله است که اگر آن‌ها را بالا بروید به اتاق سیگاری‌ها خواهید رسید. می‌دانم که در تصورتان چه می‌گذرد! اشتباه نکنید، این اتاق که یک دیوارش پنجره است، جای ساده و مدرنی است با میزهای دیواری و صندلی‌های پایه‌بلند و پیستول‌های پژو 206 به جای زیرسیگاری. حتی اگر سیگاری نیستید، سری به این اتاق بزنید. یک دیوارش از بالا تا پایین پر از نوار کاست است. هرکدام از کاست ها که هنوز اسمی رویشان نوشته نشده، سهم شما است تا اسم آلبوم و یا خواننده‌ی مورد علاقه‌تان را رویش بنویسید. ممکن است آن آهنگ، یکی از آهنگ‌های همیشگی کافه شود.

تمرکز این کافه بر روی کیفیت نوشیدنی‌هایش است. قهوه‌ای که سفارش می‌دهید می‌تواند با سلیقه‌ی شما و به طعم دلخواه شما (کمی ترش یا تلخ یا ...) از انواع قهوه‌ای که اختصاصاً برای این کافه وارد می‌شود، تهیه شود. می‌توانید نگاهی به بطری‌های چای خشک روی چای‌بار بیاندازید و  از میان این برگ‌های رنگی و زیبا، آن را که دوست دارید سفارش بدهید. چای‌ها همه از یک کارخانه‌ی متخصص چای در برلین وارد می‌شوند. (Berliner Teesalon)

ساعت ناهار را برای رفتن به کافه سپنج انتخاب کنید و خودتان را به یک بشقاب برگر مهمان کنید. خواهید دید که غذای شما و دوستانتان در بشقاب‌ها و ظرف‌های سرامیکی دست‌ساز، که با ظرافت و اختصاصاً برای این کافه ساخته شده‌اند، روی میز آورده خواهد شد. غذایی که با سلیقه و دقت یک رستوران درجه یک در بشقاب چیده شده است. 

اگر با ماشین شخصی‌تان به کافه بروید، اطراف سپنج به راحتی می‌توانید جای پارک پیدا کنید. اگر هم با تاکسی به یوسف‌آباد رفتید، کافی است اسدآبادی را تا سر خیابان 63 پایین بیایید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر