ریک اوونز؛ شاهزاده‌ تاریکی ها/ تاثیرگذاران دنیای مد

طراحان مد همیشه جزو تاثیرگذارترین افراد بر روی صنعت مد بوده‌اند. این بار در بنیتا بیوگرافی شاهزاده‌ی تاریکی‌ها در دنیای مد، ریک اوونز را خواهید خواند.

ریک اوونز؛ شاهزاده‌ تاریکی ها/ تاثیرگذاران دنیای مد

صنعت مد مدیون افراد بزرگی است. طراحان، مدل‌ها، سردبیران مد، تصویرسازان مد و عکاسان همگی در کنار هم باعث پیشرفت صنعت مد شده و روی آن تاثیر زیادی داشته‌اند. ممکن است نام برندها، مدل‌ها و افراد معروفی که در دنیای مد فعالیت دارند را بدانیم؛ اما شاید بهتر باشد بدانیم چرا و چگونه این افراد روی مد تاثیر گذاشته‌اند. در بنیتا در سری مطالب تاثیرگذاران دنیای مد، به معرفی تاثیرگذاران دنیای مد و مرور زندگی آن‌ها می‌پردازیم. در این قسمت به معرفی ریک اوونز، که از طراحان مطرح در استایل گوتیک است می‌پردازیم.

 ریک اوونز

ریچارد ساتورینو اوونز که با نام ریک اوونز معروف است، متولد 18 نوامبر 1962 در کالیفرنیا و طراح لباس آمریکایی است. به دلیل سبک طراحی‌هایش به او شاهزاده‌ی تاریکی‌ها در مد می‌گویند. او به همراه الکساندر مک‌کویین و یوجی یاماموتو از اولین کسانی‌ هستند که استایل گوتیک را به فشن شوها وارد کردند.

زندگی شخصی

ریک اوونز در کالیفرنیا متولد شد و تا زمان اتمام دبیرستان در همان جا زندگی کرد. سپس به لس آنجلس نقل مکان کرد و شروع به تحصیل در رشته‌ی طراحی مد در دانشکده‌ی هنر و طراحی اوتیس در لس آنجلس کرد. دو سال بعد از این رشته انصراف داد و به سراغ رشته‌ی الگوسازی و طراحی دوخت رفت. او در سال 2006 با میشل لمی، آیکون فرانسوی ازدواج کرد.

 ریک اوونز

زندگی حرفه ای

ریک اوونز در سال 1994 برند خود را راه‌اندازی کرد. سبک کارهای او را «گلانج» می‌نامیدند که ترکیبی از دو کلمه‌ی Glamour به معنای شیک و تجملی و سبک Grunge بود که درباره‌ی این سبک بعدها در بنیتا خواهید خواند. کارهای او شامل طراحی‌های منحصربه‌فرد و برش‌های خاص بود. او در سال 2001 کمپانی‌اش را گسترش داد  و یک سال بعد اولین کالکشن خود را در هفته‌ی مد نیویورک به نمایش گذاشت. این نمایش با اسپانسری آنا وینتور، سردبیر ارشد مجله‌ی وگ برگزار شد و از ریک اوونز به عنوان یکی از بهترین‌ها نام برد. ریک اوونز در سال 2003 به پاریس رفت تا آتلیه خود را راه‌اندازی کند. این آتلیه در یک ساختمان پنج طبقه و تاریخی قرار داشت. از آن هنگام نمایش زنده‌ی لباس‌های خود را در پاریس برگزار می‌کند. او موفق شد برند خود را گسترش دهد و از انواع لباس ها و اکسسوری‌ها و حتی وسایل منزل کالکشن‌هایی داشته باشد. در سال 2013، ریک اوونز کالکشن خود را به نام «ماقبل تاریخ» در لندن به نمایش گذاشت. پالت رنگی‌ای که اوونز در طراحی‌هایش استفاده می‌کند سیاه و سفید است و تقریبا از رنگ دیگری استفاده نمی‌شود. او این کالکشن را همان‌طور که از نامش پیداست از ریشه‌ی به وجود آمدن انسان‌ها طراحی کرده است و یک تمدن مرموز و باستانی را یادآوری می‌کند. طرح‌های او در عین سادگی دارای معانی پیچیده و ظریف‌کاری‌های زیادی است. اوونز در مورد طراحی‌هایش می‌گوید: «همه چیز درباره‌ی هم‌نشینی و تضاد است. برخی از طرح‌ها از مواد ساده‌ای که روزانه استفاده می‌شود ساخته می‌شوند و برای برخی دیگر از مواد گران‌قیمت و ارزشمند استفاده می‌شود.» مفهوم طرح‌های اوونز می‌تواند به جامعه مربوط باشد؛ هرآنچه در دنیای اطرافمان می‌بینیم. در همه‌ی طرح‌های او می‌توان عناصری از استایل گوتیک را پیدا کرد. در گالری زیر می‌توانید تصاویری از طراحی‌های او را ببینید.

 

 یکی دیگر از طراحان مطرح استایل گوتیک آیریس ون هرپن است که می‌توانید بیوگرافی او را در مطلب‌ « بیوگرافی آیریس ون هرپن» بخوانید.

هر هفته دوشنبه ها با یک بیوگرافی از تاثیرگذاران دنیای مد همراه شما هستم. نظرات و پیشنهادات خود را در کامنت‌ها با من درمیان بگذارید. همچنین می‌توانید کانال تلگرام بنیتا  و صفحه‌ی اینستاگرام بنیتا را نیز دنبال کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان