ماهان شبکه ایرانیان

ایزابلا بلو/ تاثیرگذاران دنیای مد

در میان افرادی که روی صنعت مد تاثیر داشته‌اند، علاوه بر طراحان مد، سردبیران مد و استایلیست‌ها نیز نقش به‌سزایی داشته‌اند. در این قسمت با بیوگرافی ایزابلا بلو، یکی از سردبیران مد و استایلیست‌های معروف همراه شما هستیم.

ایزابلا بلو/ تاثیرگذاران دنیای مد

صنعت مد مدیون افراد بزرگی است. طراحان، مدل‌ها، سردبیران مد، تصویرسازان مد و عکاسان همگی در کنار هم باعث پیشرفت صنعت مد شده و روی آن تاثیر زیادی داشته‌اند. ممکن است نام برندها، مدل‌ها و افراد معروفی که در دنیای مد فعالیت دارند را بدانیم؛ اما شاید بهتر باشد بدانیم چرا و چگونه این افراد روی مد تاثیر گذاشته‌اند. در بنیتا به معرفی تاثیرگذاران دنیای مد و مرور زندگی آن‌ها می‌پردازیم. در این قسمت به معرفی ایزابلا بلو، سردبیر و استایلیست و یکی از صمیمی‌ترین دوستان الکساندر مک‌کویین می‌پردازیم.

ایزابلا بلو

ایزابلا بلو، سردبیر و فشن آیکون بریتانیایی، متولد 19 نوامبر 1958 در لندن است که به دلیل استفاده از کلاه‌های عجیب و غریب از طراحی‌های فیلیپ تریسی معروف است. او کار خود را تحت نظارت آنا وینتور در مجله وُگ شروع کرد و علاوه بر پوشیدن کلاه‌های فیلیپ تریسی، یکی دیگر از دلایل شهرتش کشف یکی از بزرگان مد، الکساندر مک‌کویین است. او از افسردگی رنج می‌برد و در سال 2007 با خودکشی به زندگی خود پایان داد.

زندگی شخصی

ایزابلا بلو در 19 نوامبر 1958 در لندن متولد شد. پدرش یک افسر نظامی بود و دوخواهر و یک برادر دیگر هم داشت. برادرش در سن 2 سالگی در استخر خانه‌شان غرق شد و همین تاثیر جدی‌ای در زندگی‌ او گذاشت. زمانی‌که 14 ساله بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند و مادرش خانه را ترک کرد و تنها خداحافظی‌اش دست دادن با دخترانش بود. ایزابلا با پدرش رابطه‌ی خوبی نداشت. ایزابلا همیشه از زمانی یاد می‌کرد که کلاه‌ صورتی مادرش را روی سرش می‌گذاشت و به گفته‌ی خودش آغاز علاقه‌اش به مد بود. او قبل از ورود به عرصه‌ی مد شغل‌های زیادی را تجربه کرد؛ ازجمله نظافتچی در اداره پست و فروختن شیرینی. او در سال 1981 با اولین همسرش آشنا شد و ازدواج کرد اما این دو در سال 1983 از هم جدا شدند. در سال 1989 با همسر دومش آشنا شد و این ازدواج پس از یک جدایی کوتاه در سال 2004 تا سال 2007و زمان مرگ ایزابلا بلو ادامه داشت.

زندگی حرفه‌ای

ایزابلا بلو در سال 1979 به نیویورک‌سیتی رفت تا در دانشگاه کلمبیا در رشته‌ی هنرهای چینی باستانی تحصیل کند. یک سال بعد به تگزاس رفت و پس از اولین جدایی‌اش به مجله‌ی وُگ معرفی شد و تحت نظارت خانم آنا وینتور، سردبیر ارشد مجله وُگ به عنولن دستیار وینتور مشغول به کار شد. او در سال 1986 به لندن بازگشت و برای مایکل رابرتز در مجله‌ی Vanity Fair Magazine شروع به کار کرد. فیلیپ تریسی کلاه عروسی او را طراحی کرد و همین آغاز رابطه‌ی دوستی معروفی ایزابلا بلو و فیلیپ تریسی بود.ایزابلا بلو که استعداد تریسی را دیده بود او را در آپارتمان خود در لندن مستقر کرد تا بتواند روی طراحی‌هایش کار کند. او خود به عنوان مدل، کلاه‌های فیلیپ تریسی را می‌پوشید و آن را به عنوان امضایی برای استایلش قرار داد. ایزابلا بلو کسی بود که الکساندر مک‌کویین را کشف کرد و باعث معرفی این طراح بزرگ به دنیای مد شد. او کالکشن فارغ‌التحصیلی مک‌کویین را که در مطلب بیوگرافی الکساندر مک‌کویین که به آن اشاره کردیم، به مبلغ 5000 پوند خریداری کرد و به صورت اقساط و هفته‌ای 100 پوند به او پرداخت کرد. ایزابلا بلو همواره به حمایت از دنیای مد و هنر پرداخت. او سابقه‌ی فعالیت در لاکوست و سواروسکی را داشت و در نمایشگاهی با نام «فیلیپ ایزابلا را ملاقات می‌کند» شرکت کرد. این نمایشگاه در سال 2002 برگزار شد و شامل عکس‌ها و طراحی‌هایی از ایزابلا بود در حالی‌که کلاه‌هایی از طرح‌های فیلیپ تریسی را بر سر داشت. کمی پیش از مرگش به عنوان مدیر نوآوری سری کتاب‌هایی برای یک مجله زیبایی عربی فعالیت کرد. این کتاب‌ها توسط یک کارآفرین کویتی تهیه و منتشر می‌شدند. در گالری زیر می‌توانید تصاویری از ایزابلا بلو در کلاه‌های منحصربه‌فردش ببینید.

مرگ

ایزابلا بلو به افسردگی شدید مبتلا بود  و یکی از دلایل آن به گفته‌ی یکی از دوستانش این بود که چرا الکساندر مک کویین پس از فروختن برندش به گوچی دیگر با او همراهی نکرد. البته ناگفته نماند که کسی که در این معامله میانجگری کرد و باعث شد گوچی این برند را خریداری کن خود ایزابلا بلو بود. او با مشکلات مالی هم دست و پنجه نرم می‌کرد؛ پدرش او را از ارث محروم کرده بود و او نمی‌توانست بچه‌دار هم شود. او می‌گفت: « ما دو نفر مانند دو میوه‌ی سمی بودیم که نمی‌توانستیم ثمری بدهیم.»

ایزابلا بلو پس از جدایی مبتلا به اختلال دوقطبی شد و درمان‌های خود را آغاز کرد. درمان‌ها در ابتدا کمک‌کننده بودند اما پس از آن به بیماری سرطان تخمدان مبتلا شد. بیماری و از کاهش شهرتش به عنوان سلبریتی باعث شد هنگام صحبت با دوستانش زمزمه‌های خودکشی را سر دهد. در سال 2006 یک خودکشی ناموفق با قرص‌ خواب داشت. سال بعد با پریدن از ارتفاع اقدام به خودشی کرد که باعث شد مچ هردو پایش بشکند اما باز هم زنده ماند. او چندین بار دیگر با کوباندن ماشین خود به کامیون، خوردن آرام‌بخش، تلاش برای غرق کردن خود در رودخانه و اوردُز در ساحل هندوستان اقدام به خودکشی کرد.

سرانجام در سال 2007 پس از اینکه در یک میهمانی با حضور فیلیپ تریسی، اعلام کرد که به خرید می‌رود اما پس از مدتی بیهوش در خانه‌ پیدا شد. او به بیمارستان برده شد و به دکتر گفت که سم آفت‌کش خورده است. ایزابلا بلو روز بعد در بیمارستان از دنیا رفت. تابوت او با یکی از کلاه‌های فیلیپ تریسی تزئین شده بود.

ایزابلا بلو

مطالب مربوط به زندگی افراد معروف دنیای مد را می‌توانید در «تاثیرگذاران دنیای مد» در بنیتا دنبال کنید.

هر هفته دوشنبه ها با یک بیوگرافی از تاثیرگذاران دنیای مد همراه شما هستم. نظرات و پیشنهادات خود را در کامنت‌ها با من درمیان بگذارید. همچنین می‌توانید کانال تلگرام بنیتا  و صفحه‌ی اینستاگرام بنیتا را نیز دنبال کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان