ارزش غذایی میگو

میگو یکی از آبزیان خوش خوراک محسوب می شود که در تغذیه انسان به عنوان یک منبع پروتئین دریایی اهمیت زیادی دارد و از لذیذترین غذاهای دریایی است

ارزش غذایی میگو
میگو یکی از آبزیان خوش خوراک محسوب می شود که در تغذیه انسان به عنوان یک منبع پروتئین دریایی اهمیت زیادی دارد و از لذیذترین غذاهای دریایی است. از نظر مقایسه ای نسبت به سایر غذاهایی که پروتئین زیادی دارند مانند گوشت ماهی و گروه ماکیان ، میگو کالری کمتری دارد. پروتئین موجود در میگو کیفیت بالایی داشته و حای تمام اسید آمینه های لازم جهت رشد می باشد. پروتئین میگو همانند سایر جانوران دریایی به دلیل نداشتن بافت همبند به راحتی هضم می شود. برای گروه هایی از مردم نظیر افراد مسن که در جویدن و هضم غذا مشکل دارند ، غذای حاوی میگو گزینه مناسبی برای تأمین پروتئین روزانه آنهاست. میزان کلسترول در 100 گرم میگو حدود 2/3 میزان کلسترول در یک تخم مرغ است ، با این تفاوت که در میگو ، میزان اسید چرب اشباع که برای سلامتی مضر است ، صفر است که می تواند به کاهش کلسترول خون کمک کند.
میگو مقدار قابل توجهی املاح ضروری به خصوص فسفر و آهن دارد که بویژه برای کودکان در حال رشد و زنان باردار بسیار مفید است.
میگو ها در کل دارای چربی کمی می باشند. اسید های چرب امگا 3 که از دسته های چرب غیر اشباع بوده و برای سلامتی مفید هستند در میگوها به وفور یافت می شود. این دسته از اسیدهای چرب می توانند در کاهش خطر بیماری های قلبی موثر واقع شوند اسیدهای چرب امگا 3 همچنین اجزای ضروری برای غشای سلول مغز و بافت چشم است.
میگو منبع غنی از ویتامین های A ، B6, B12, D, C,E و املاحی چون کلسیم ، آهن ، منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم ، روی ، مس ، منگنز و سلنیم است.
علاوه بر این ، کلسیم ، روی ، آهن ، منیزیم و فسفر میگو نسبت به سایر آبزیان بیشتر است.
میگو به دلیل داشتن اسید های چرب امگا 3 به کنترل التهاب و پیشگیری از لخته شدن خون کمک می کند.
برگرفته شده از سایت www.shilat . com
منبع: ماهنامه ی پیام زن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر