ماهان شبکه ایرانیان

روش های مختلف برای برنزه شدن پوست

برنزه کردن پوست در زمستان بدون آفتاب هم امکان‌پذیر است. با بنیتا همراه باشید تا در سرمای زمستان پوستی برنزه داشته باشید.

روش های مختلف برای برنزه شدن پوست

برای بیشتر آدم‌های دنیا، برنزه کردن پوست امری بسیار مهم است. متخصصان و تولیدکنندگان محصولات مراقبتی پوست، در طول سال‌ها، روش‌های مختلفی را برای تیره کردن پوست ابداع کرده‌اند.

روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد، مثل: استفاده کردن از لوسیون‌های برنزه کننده، رنگ کردن پوست، تخت‌ها و کابین‌های برنزه کردن و حتی قرص‌های برنزه کردن. در ادامه، شما با هر کدام از این روش‌ها که جایگزینی به جای آفتاب گرفتن برای برنزه شدن پوست هستند، آشنا خواهید شد.

رنگ کردن پوست توسط اسپری

رنگ کردن پوست توسط اسپری

برای اجرای این روش، افراد پوست خود را با اسپری حاوی محلول دی‌هیدروکسی استون (DHA) می‌پوشانند. محلول دی‌هیدروکسی استون ، ماده‌ای است که از نیشکر بدست می‌آید.

وقتی این ترکیب با پوست افراد تماس پیدا می‌کند، با آمینو اسید‌های بالاترین لایه‌ی غشاء میانی پوست واکنش نشان می‌دهد. همین موضوع باعث تیره شدن پوست می‌شود. این ترکیب باعث ایجاد سرطان و خارش روی پوست نمی‌شود.

افرادی که قصد دارند این روش را انجام بدهند بهتر است ابتدا پوست خود را لایه‌برداری کنند تا محلول بیشتر در پوست نفوذ کند و همچنین حین انجام فرایند اسپری، نباید هیچ‌گونه مواد آرایشی روی پوست خود داشته باشند؛ زیرا مواد آرایشی مانع ورود محلول دی‌هیدروکسی استون به داخل پوست خواهند بود.

افرادی که قصد اسپری کردن دارند، معمولاً فقط یک لباس زیر می‌پوشند. لباسی که اگر روی آن لکه هم ایجاد شود برای آنها مهم نیست. در ضمن خیلی از کلینیک‌های زیبایی توصیه می‌کنند این عمل را کلاً بدون لباس انجام بدهید.

انجام عمل اسپری معمولاً بین 20-30 دقیقه طول می‌کشد. یک فرد حرفه‌ای، می‌تواند این کار را ظرف 10-15 دقیقه انجام بدهد. بعد از اینکه اسپری کردن تمام شد، باید منتظر بمانید تا اسپری روی پوست خشک شود. اگر متخصص زیبایی متوجه نقطه‌ای شود که اسپری نشده یا ناصاف است دوباره باید عمل اسپری کردن را تکرار کند. بعد از خشک شدن اسپری، شما می‌توانید لباس خود را بپوشید و محل را ترک کنید.

گیرنده‌های داخل پوست، برای دریافت رنگ، نیازمند 8 ساعت زمان هستند بعد از این مدت شما می‌توانید پوست خود را بشویید. بعضی متخصصان توصیه می‌کنند اجازه بدهید رنگ برای 1 روز روی پوست شما باقی بماند. برنزه ماندن پوست با این روش، معمولاً یک هفته طول می‌کشد؛ اما این زمان، از فردی به فردی دیگر متفاوت خواهد بود.

لوسیون‌ برنزه کردن پوست

لوسیون‌ برنزه کردن پوست

لوسیون‌ها نیز از محلول دی‌هیدروکسی استون، به عنوان ترکیب استفاده می‌کنند تا پوست را تیره کنند. لوسیون‌ها، لایه‌ی بالایی پوست را تیره می‌کنند. برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر باید پوست خود را از هرگونه لوازم آرایشی پاک کنید.

شما می‌توانید این روش را در هر محلی که دوست داشتید و به هر مقداری که صلاح می‌دانید انجام بدهید. وقتی از لوسیون استفاده می‌کنید، حدوداً 3 ساعت طول می‌کشد تا نتایج آن را مشاهده کنید. دوباره تاکید می‌کنم، شما باید اجازه بدهید تا لوسیون خشک شود و بعد به شستن بدن خود اقدام کنید. این روش حداقل یک هفته روی پوست دوام می‌آورد.

محصولات آرایشی برنزه کننده

محصولات آرایشی برنزه کننده

این نوع محصولات برای یک دوره‌ی کوتاه مدت زمانی، مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولاً به راحتی هم شسته می‌شوند. این نوع محصولات به فرم‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند: اسپری، ژل و پودر. 

اسپری‌های برنزه‌کننده در رنگ‌های مختلفی که با رنگ پوست شما سازگار باشد، به بازار عرضه می‌شوند .

شما می‌توانید این محصولات را در ترکیب با یکدیگر استفاده کنید. به عنوان مثال از آنجایی که استفاده از ژل‌های برنزه‌کننده کمی مشکل است، می‌توانید در ادامه از پودر برنزه‌کننده استفاده کنید تا یک نتیجه‌ی خیلی خوب بگیرید.

تخت‌ها و کابین‌های برنزه‌کننده

تخت‌ها و کابین‌های برنزه‌کننده

این تخت‌ها به طور تخصصی برای برنزه کردن کاربرد دارند. مردم به این خاطر از این تخت‌ها استفاده می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد در هر زمانی، بدون اینکه نیازی به آفتاب داشته باشند، پوست خود را برنزه کنند. این تخت‌ها از لامپ‌های اشعه‌ی (UV) استفاده می‌کنند که برای بدن مضر نیست. 

کابین‌های برنزه کردن نیز از همین لامپ‌ها استفاده می‌کنند با این تفاوت که نیازی به دراز کشیدن نیست و باید بایستید.

اگر از این روش‌ها استفاده می‌کنید نباید به مدت طولانی در دستگاه بمانید. در واقع بیشتر از 20 دقیقه ماندن در این دستگاه‌ها ممکن است به پوست شما آسیب برساند. از طرف دیگر، بین جلسات استفاده نیز 24-48 ساعت فاصله بگذارید. 

روش مه برنزه

روش مه برنزه

این روش هم مثل اسپری کردن است؛ با این تفاوت که غلظت ذرات کمتر است. دلیل استفاده از این روش این است که افراد می خواهند  کمتر برنزه شوند..

محصول مرتبط: کرم برنزه کننده (اتو برنز) آردن 100 گرمی

قرص‌های برنزه شدن

قرص‌های برنزه شدن

این قرص‌ها از داخل پوست شما را تیره می‌کنند. این قرص‌ها حاوی کانتاگزانتین است که در گیاهان و حیوانات نیز وجود دارد. این ترکیب می‌تواند پوست صورت شما را نارنجی یا قهوه‌ای کند. کانتاگزانتین به آسانی با چربی پوست شما ترکیب می‌شود و به همین دلیل برای تغییر رنگ لایه‌ی بیرونی پوست بسیار موثر است. شما در لایه‌ی بیرونی پوست خود سلول‌های چربی زیادی دارید.

افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، باید نکات احتیاطی را رعایت کنند. سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از کانتاگزانتین را تایید نکرده است؛ اگرچه شرکت‌ها می‌توانند این قرص‌ها را به صورت قانونی بفروشند. مردم باید در مقدار مصرف این قرص‌ها بیشتر دقت کنند.

 برای تغییر رنگ پوست خود، باید مقادیر زیادی از آنها را استفاده کنید. این قرص‌ها به پوست شما آسیب نمی‌رسانند؛ اما به صورت دیگری می‌توانند دردسرساز شوند. شما برای اینکه نتیجه‌ی مصرف این قرص‌ها را مشاهده کنید باید حداقل 2 هفته صبر کنید. افرادی که در این مدت قرص مصرف می‌کنند حتماً باید با پزشک خود در این مورد مشورت کنند.

برنزه کردن پوست

روش مناسب برنزه کردن برای هر فرد

از آنجایی که روش‌های مختلفی برای برنزه شدن وجود دارد افراد باید روشی را که برای آنها مناسب است را انتخاب کنند. اگر قرار است در یک مهمانی خاص شرکت کنید می‌توانید از محصولات برنزه‌کننده، اسپری یا مه استفاده کنید. این روش‌ها برای زمان‌های کوتاه‌ بسیار مفید هستند.

افرادی که می‌خواهند برنزه بودن پوستشان حداقل 3 روز دوام بیاورد بهتر است از لوسیون‌ها استفاده کنند. اسپری‌ها برای افرادی که دوست دارند رنگ پوست‌شان طلایی شود و برای چند ماه هم دوام بیاورد بسیار مناسب است. شما باید به صورت متناوب پوست خود را اسپری کنید تا نتیجه همچنان پایدار بماند. این را به خاطر داشته باشید که اسپری، از آفتاب گرفتن ایمن‌تر است. 

قرص‌ها نیز برای مدت‌های طولانی روش خیلی خوبی هستند؛ اما باید حواس خود را برای اثرات جانبی آن به خوبی جمع کنید.

انواع پوست و فرایند‌های برنزه کردن

انواع پوست و فرایند‌های برنزه کردن

کلینیک‌‌های زیبایی معمولاً برای تشخیص نوع پوست افراد، از یک سری جداول استفاده می‌کنند تا بهترین روش را انتخاب کنند. اغلب محصولات برنزه‌کننده‌ی پوست، نیازی به استفاده از این جداول ندارند؛ اما بهتر است برای احتیاط بیشتر از این جداول بهره برد.

افرادی که پوستی تیره‌تر دارند، نباید از محصولاتی که برای افرادی با پوست روشن طراحی شده استفاده کنند. اغلب این محصولات برای افرادی با پوست‌های روشن‌تر طراحی می‌شوند.

این موضوع، برای افرادی با پوست‌های روشن نیز صدق می‌کند. شما باید به دنبال محصولی باشید که پوست شما را چند درجه تیره می‌کند. اگر از تجهیزاتی مثل تخت یا کابین استفاده می‌کنید، باید مدت زمان استانداردی را داخل این دستگاه‌ها سپری کنید. افرادی با پوست‌های روشن می‌توانند بین 22-33 دقیقه در این دستگاه‌ها باقی بمانند. به یاد داشته باشید که افرادی با پوست روشن، معمولاً زودتر برنزه می‌شوند چرا که آنها ملانین کمتری در پوست خود دارند.

راهنمایی عمومی برای پوست‌های برنزه

راهنمایی عمومی برای پوست‌های برنزه

 بهتر است پوست خود را قبل از انجام عمل برنزه کردن لایه‌برداری کنید. قبل از  برنزه کردن پوست، از محصولات زیبایی پوست استفاده نکنید. اگر از محصولات برنزه کردن پوست استفاده می‌کنید بهتر است به جای استفاده در تمام نقاط بدن، ابتدا چند قسمت خاص را برای برنزه کردن انتخاب کنید. همیشه از پاها شروع کنید و کم‌کم بالاتر بیایید. تمام قسمت‌ها باید به صورت برابر پوشانده شوند.

چند قسمت از بدن هستند که معمولاً کمتر به آنها توجه می‌شود: آرنج، زانو، زیربغل.

زانو و آرنج‌های شما به صورت طبیعی مواد برنزه‌کننده را بیشتر از سایر نقاط جذب می‌کنند. در این قسمت‌ها بهتر است از محصولات سبک‌تر استفاده کنید. قسمت‌هایی از بدن که چروک دارند را نیز فراموش نکنید.

قبل از اینکه عمل برنزه کردن را انجام بدهید حتماً دوش بگیرید. نباید لوسیون را روی پوستی که کثیف است استفاده کنید. همچنین پس از استفاده از محصولات برنزه‌کننده، نباید به سرعت حمام رفت. دائما حمام رفتن، باعث خواهد شد تا برنزه شدن پوست شما در طول هفته کاهش پیدا کند. 

وقتی از کابین یا تخت‌های برنزه‌کننده استفاده می‌کنید، بهتر است از یک لوسیون هم استفاده کنید تا از پوست خود مراقبت بیشتری به عمل آورید. 

یک سری افراد نباید از محصولات برنزه‌کننده استفاده کنند. افرادی که اگزما دارند و دچار خارش پوست می‌شوند نباید سراغ برنزه کردن بروند. پوست این افراد نمی‌تواند ترکیبات شیمیایی را تحمل کند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان