۲۰ راه حل برای آن‌که خانه‌تان همیشه مرتب و تمیز باشد- قسمت دوم

۱۱- یک جعبه مخصوص داشته باشید که تمام کاغذها (یادداشت‌های کوچک، فاکتورها، نسخه‌ها و ورقه‌های موردنیازتان) را درآن قرار دهید و هرروز آن را پاک‌ سازی کنید.

در قسمت قبلی این مقاله، ده راه‌کار را برای داشتن خانه ای تمیزتر و مرتب تر به شما توصیه کردیم. در این قسمت قصد داریم تا ده راه‌کار دیگر را پیش پای شما قرار دهیم تا با بهره گیری از آنها بتوانید با داشتن خانه‌ای مرتب، به آرامش موردنظرتان دست بیابید. ده راهکار دیگر عبارتند از:

11- یک جعبه مخصوص داشته باشید که تمام کاغذها (یادداشت‌های کوچک، فاکتورها، نسخه‌ها و ورقه‌های موردنیازتان) را درآن قرار دهید و هرروز آن را پاک‌ سازی کنید.

12- هر بار که چای یا قهوه آماده می‌کنید، آشپزخانه را مرتب کنید و وسایل را سرجایش بگذارید. این کارها شاید تنها چند دقیقه طول بکشند ولی به شما کمک می‌کنند تا همه چیز مرتب باشد.

13- بلافاصله بعد از صرف غذا میز را جمع کرده و ظرف‌ها را بشوئید.

14- تا جای ممکن، وسایل دکوری را حذف کنید.

15- وقتی درحال آشپزی هستید یا غذایی روی گاز دارید، از این فرصت برای تمیز کردن آشپزخانه ( تی کشیدن کف آشپزخانه، گردگیری و تمیز کردن یخچال) بهره ببرید. البته مراقب باشید که غذای‌تان نسوزد

16- وسایل تازه به خانه‌تان نیاورید. برای خودتان این قانون را بگذارید :" اگر یک چیز جدید به خانه‌ام بیاید، دو چیز را باید دور بریزم." در ازای هرچیز جدیدی که وارد خانه‌تان می‌شود، واقعا دو چیز را بیرون بریزید.

17- فضاهای انباری‌تان را کوچک کنید. بدین ترتیب کمتر وسایل را انبار می‌کنید

18- فرزند‌ان‌تان و هرکسی که با شما زندگی می‌کند را ترغیب کنید تا خانه را تمیز و مرتب نگه دارند. 

19- سعی کنید کمتر لباس خریده و حداقل تعداد ممکن لباس داشته باشید.

20- جعبه ای برای یک سال: تمام وسایلی که درموردشان مردد هستید که آیا از آنها استفاده می‌کنید یا نه را در داخل یک جعبه 

قرار دهید. در جعبه را سفت و سخت ببندید و یک سال آن را در یک گوشه نگه دارید. اگر در طول این یک سال، نیازی به باز کردن در جعبه پیدا نکردید، در پایان سال، بدون آن‌که در آن جعبه را باز کنید، آن را بیرون بیندازید. قطعا یادتان نخواهد ماند که چه چیزهایی در داخل جعبه بوده.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان