زنان در آثار نقاشان بزرگ تاریخ؛ بئاتریس الهام‌بخش دانته

بئاتریس از محبوب‌ترین شخصیت‌های ادبیات جهان است. او این محبوبیت را مدیون دانته است که در تمام عمر عاشق بئاتریس بوده. بئاتریس اهل فلورانس بود که در جوانی از دنیا رفت ولی الهام‌بخش دانته در خلق حماسه‌ی کمدی الهی شد. هنرمندان بسیاری بئاتریس و نقش او در کمدی الهی را نقاشی کرده‌اند.

زنان در آثار نقاشان بزرگ تاریخ؛ بئاتریس الهام‌بخش دانته

حماسه‌ی کمدی الهی دانته از جمله آثاری است که هرکسی باید در طول زندگی‌اش آن را خوانده باشد. اثری عظیم که آن را یکی از میراث بشر و از ارزشمندترین آثار ادبیات جهان می‌دانند. کمدی الهی به افراد و حوادث بسیاری ارجاع دارد و نام‌های مشهوری در آن برده می‌شود. در میان این افرادی که دانته از آن‌ها یاد می‌کند، بئاتریس جایگاه ویژه ای دارد. بئاتریس پورتیناری شخصیتی است که در کمدی الهی بعد از ویرژیل، راهنمای دانته برای رسیدن به بهشت می‌شود. دانته به این خاطر بئاتریس را راهنمای خود می‌داند که در زندگی واقعی‌اش در فلورانس عاشق او بوده و بعد از مرگ بئاتریس در سنین جوانی، همچنان عشق او را زنده نگه داشت. بئاتریس در فلورانس به دنیا آمد و در همان‌جا نیز مرد؛ اما به‌ واسطه‌ی دانته و حماسه‌اش در تاریخ ماندگار شد.

کمدی الهی دانته

به دلیل الهامی که دانته برای سرودن کمدی الهی از بئاتریس گرفت، این شخصیت مورد توجه بسیاری از پژوهشگران و هنرمندان قرار گرفت. به‌گونه‌ای که آثار بسیاری در هنر و ادبیات در مورد بئاتریس خلق شد. در عصر حاضر نیز سیارکی را به نام «بئاتریکس 86» به افتخار او نامگذاری کرده‌اند. ما در این مطلب قصد داریم تا به تعدادی از آثار نقاشی که با توجه با کمدی الهی و جایگاه بئاتریس در آن خلق شده‌اند، بپردازیم. با بنیتا همراه باشید.

 

بئاتریس

اثر: ماری اسپارتالی استیلمن

کمدی الهی دانته

 

سلام بئاتریس

اثر: دانته گابریل روزتی

کمدی الهی دانته

 

بئاتریس دانته را در عروسی ملاقات می‌کند

کمدی الهی دانته

 

ملاقات دانته و بئاتریس در بهشت

کمدی الهی دانته

 

بئاتریکس

کمدی الهی دانته

 

بئاتریس

اثر: جین موریس

کمدی الهی دانته

 

سلام بئاتریس

کمدی الهی دانته

 

دانته در ورونا

اثر: ماری اسپارتالی استیلمن

کمدی الهی دانته

 

دانته و بئاتریس کنار آبشار

ماری اسپارتالی استیلمن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان