ماهان شبکه ایرانیان

نگاهی به نمایشگاه هنر دوبی ۲۰۱۷

نمایشگاه بین المللی هنر دوبی ۲۰۱۷ در رشته های مختلف هنری، در روزهای آخر سال ۹۵ در دبی برگزار شد. در بنیتا بخوانید.

نگاهی به نمایشگاه هنر دوبی 2017

آخرین روزهای سال 95 اتفاق هنری مهمی در پیرامون آب‌های نیلگون خلیج فارس رخ داد. کشورهای عرب حاشیه‌ی خلیج فارس چندسالی است که روی هنر و آثار هنری سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند و  با برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون و اختصاص مبالغ هنگفت، در پی کسب هویت فرهنگی و هنری برای خود هستند. در این میان امارات متحده عربی تلاش بیشتری نسبت به سایر کشورهای عربی انجام می‌دهد. به این منظور نمایشگاهی تحت عنوان art dubai برگزار می‌شود که در آن آثار متنوع هنری در مدیاهای گوناگون به نمایش درمی‌آید. جدیدترین دوره این نمایشگاه اواخر اسفند برگزار شد. گزارشی کوتاه از این نمایشگاه را در بنیتا ببینید.

نمایشگاه هنر دوبی 2017

نمایشگاه هنر دبی یک رویداد هنری بین‌المللی به شمار می آید که ریشه در خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا دارد. این نمایشگاه که به نمایشگاهی نوآورانه و جهانی مشهور است طی سال‌های گذشته به محل اجتماع رو به رشد هنرهای معاصر منطقه تبدیل شده است.

نمایشگاه هنر دوبی 2017نمایشگاه هنر دبی که به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز ملاقات جهانی دنیای هنر امروز به رسمیت شناخته شده، ضمن کیفیت و تنوع برجسته، بر حفظ و نگهداری مقیاس انسانی و محبوبیت خود تاکید دارد. نمایشگاه هنر دبی علاوه بر سالن های گالری، برنامه‌ای گسترده و غیر انتفاعی نیز تدارک دیده است که فهرست پویایی از پروژه‌های هدفمند؛ فیلم و برنامه‌های رادیویی، برنامه‌های مخصوص هنرمندان و موزه‌داران، برنامه‌های آموزشی برای کودکان تا متخصصین شامل مدرسه یک ساله هنر، نمایشگاه سالانه آثار برندگان جایزه هنری گروه ابراج و گردهمایی جهانی هنر مورد تحسین منتقدین را شامل می‌شود.

نمایشگاه هنر دوبی 2017

در این نمایشگاه هنرمندانی از بیش از 150 کشور دنیا از جمله ایران گرد آمدند تا آفریده‌های هنری خود را در رشته‌های گوناگون هنری در معرض دید عموم قرار دهند. آثار متنوعی از نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی، عکس و رسانه‌های جدید در این نمایشگاه به چشم می‌خورد که برای فروش نیز عرضه شده بودند و بازه‌ی گسترده‌ای از قیمت‌ها را  در بر می‌گرفتند.

نمایشگاه هنر دوبی 2017

در این نمایشگاه می‌شد آثاری از هنرمندان حرفه‌ای و باسابقه را در کنار آفریده‌های هنری هنرمندان آماتور ، دید. یکی از جالب‌ترین نکاتی که در این نمایشگاه علاوه بر تنوع می‌شد دید، ابعاد بزرگ برخی از آثار و به‌ویژه نقاشی‌ها بود. نمایشگاه هنر دوبی 2017 را «شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم»، ولیعهد دوبی افتتاح کرد.

نمایشگاه هنر دوبی 2017

نمایشگاه هنر دوبی 2017

منبع: بنیتا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان