نکاتی که قبل از رفتن به آرایشگاه باید بدانید

تا حالا از خودتان پرسیده‌اید که آرایشگرها وقتی روی پوست صورت شما کار می‌کنند با خودشان به چه چیزی فکر می‌کنند؟ با بنیتا همراه باشید تا پاسخ این سوال را پیدا کنید.

نکاتی که قبل از رفتن به آرایشگاه باید بدانید

آرایشگرها هم انسان هستند و مطمئناً پشت سر شما به عنوان مشتری حرف می‌زنند! در این مطلب بنیتا سعی کرده است تا به سراغ بهترین‌های این رشته برود تا دفعه بعد که پیش آرایشگر خود می‌روید او را راضی نگه دارید! در این مطلب نکاتی ذکر شده است که باید شما قبل از رفتن پیش آرایشگر خود انجام بدهید.

در ادامه با بنیتا همراه باشید.

مسواک

Credit: ISTOCK/SEB_RA

دندان‌های خود را مسواک بزنید

آرایشگر هم آدم است! او چه گناهی کرده است که باید بوی دهان شسته نشده‌ی شما را تحمل بکند؟! به هر حال او نزدیک صورت شما مشغول به کار است. لطف کنید قبل از رفتن به نزد آرایشگر و همچنین دندان پزشک، دندان خود را بشویید.

قلم مژه

Credit: ISTOCK/PROXYMINDER

یک مدل مناسب را انتخاب کنید

اگر شما به دنبال فرد مشهوری می‌گردید تا منبع الهام شما برای آرایش باشد، دنبال کسی باشید که پوستش هم رنگ شما باشد. اگر شما پوستی روشن داشته باشید و با تصویر بیانسه وارد آرایشگاه شوید واقعاً غیرواقع‌ بینانه است تا انتظار نتیجه‌ی مشابهی را داشته باشید.

قلم لب

Credit: ISTOCK/PROXYMINDER

یک چیز را انتخاب کنید

اگر شما عاشق آرایش بازیگری هستید و دوست دارید تا آن را روی صورت خود امتحان کنید بهتر است یک ویژگی را انتخاب کنید. شما نمی‌توانید همه چیز را با هم داشته باشید.

آرایش

Credit: ISTOCK/GPOINTSTUDIO

ادب را فراموش نکنید

مهم‌ترین دغدغه از نظر آرایشگرها، ادب مشتری است. باور کنید جامعه آرایشگری از چیزی که فکر می‌کنید خیلی کوچک‌تر است پس سعی کنید ادب را رعایت کنید. ممکن است دیگر هیچ وقت یک آرایشگر حرفه‌ای را پیدا نکنید.

خط لب

یک روش درست برای اجرای خط لب وجود دارد

اگر می‌خواهید که خط لب شما خراب نشود، قلم لب را بعد از رژ لب مورد استفاده قرار بدهید، تا ظاهری طبیعی‌تر ایجاد شود.

صورت بدون آرایش

Credit: ISTOCK/CANDYBOXIMAGES

با صورتی بدون آرایش به سالن زیبایی بروید

قبل از زمان تعیین شده، حتماً صورت خود را به خوبی بشویید. خانم‌هایی زیادی هستند که با پوستی چرب و کثیف وارد سالن زیبایی می‌شوند. محصول آرایشی روی پوستی که تمیز باشد بهتر می‌نشیند. 

آرایش صورت

Credit: ISTOCK/MIKELAPTEV

به افراد حرفه‌ای توهین نکنید

یکی از آرایشگران در سالن زیبایی‌ای واقع در شیکاگو می‌گوید: من را دلقک فرض نکنید! این یک توهین است. قبل از اینکه سراغ من بیایید رزومه من را بخوانید. اگر از آن خوشتان آمد، به کاری که من می‌کنم اعتماد داشته باشید، چون همان کیفیتی را که به سایر مشتری‌ها ارائه می‌دهم، برای شما نیز اجرا می‌کنم.

صورت زیبا

Credit: ISTOCK/MILANMARKOVIC

ما همه نوع زیبایی را دیده‌ایم

یکی از آرایشگران می گوید که: وقتی شما روی صندلی می‌نشینید هیچ نوع قضاوتی در کار نیست. من اغلب زمان خودم را صرف این می‌کنم تا به مشتری‌ها اطمینان بدهم که خودشان باشند، هیچ مشکلی ندارد. من زیبایی حقیقی هر فردی را دیده‌ام و روی معایب شما تمرکز نخواهم کرد.

پول

انعام ما فراموش نشود

آرایشگرها به شما یک خدمت را ارائه می‌کنند. درست مثل گارسون که به او انعام می‌دهید، بهتر است به آرایشگر نیز انعام بدهید. بهتر است 15- 20 درصد کل هزینه را به آرایشگر انعام بدهید.

آرایش لب

Credit: ISTOCK/GILAXIA

نیازی نیست عذر بخواهید

نیازی نیست شما به خاطر ظاهر خود که به نظر خودتان ناقص است از بقیه عذرخواهی کنید. 

اکلیل

Credit: ISTOCK/FORGET_ME_NOT_18

گاهی اوقات استفاده از اکلیل چندان هم زیبا نیست

بین روشن‌کننده و اکلیل صورت تفاوتی وجود دارد. روشن‌کننده بدون هیچ اغراقی پوست شما را روشن می‌کند اما اکلیل ها می‌توانند بدترین کابوس هر آرایشگری باشند. این اکلیل ها همه جا پخش می‌شوند؛ مگر اینکه توسط یک آدم حرفه‌ای مورد استفاده قرار بگیرند. از طرف دیگر وقتی از یک سن خاص عبور می‌کنید دیگر مناسب شما نیست.

محصول آرایشی

Credit: ISTOCK/INSPIRED_BY_THE_LIGHT

آرایش غلیظ برای همه مناسب نیست

وقتی از آرایشگر خود یک مدل آرایش غلیظ می خواهید، آیا می‌دانید که حفظ این آرایش نیاز به کار زیادی دارد؟ برای یک فرد معمولی حفظ این نوع آرایش بسیار سخت است. اکثر افراد مشهور از این نوع آرایش استفاده می‌کنند و برای اینکه چنین آرایشی را حفظ کنند همراه خود یک تیم آرایشگر همراه دارند!

آرایش غلیظ

آرایشگری فقط مختص به زنان نیست

مخصوصاً مردانی که قرار است در یک برنامه تلویزیونی شرکت کنند، مطمئناً نیاز به استفاده از مواد آرایشی دارند تا بتوانند سیاهی و لکه‌ها را بپوشانند.

مجله

از مقایسه خود با دیگران، مخصوصاً افراد مشهور دست بردارید 

آرایشگری به نام والیانت می‌گوید: من تلاش می‌کنم با بهبود زیبایی طبیعی مشتری‌هایم کاری کنم تا آنها تبدیل به بهترین ورژن خودشان بشوند. من می‌خواهم آنها خودشان را قبول داشته باشند و زیبایی طبیعی و منحصر به فرد خودشان را قبول کنند.

ابرو

Credit: ISTOCK/GILAXIA

ابروها بخش مهمی از صورت هستند

ابروها صورت شما را شکل می‌دهند و زمانی عالی به نظر می‌رسند که طبیعی باشند. دست از برداشتن زیادی ابروهای خود بردارید وگرنه دیگر ابرویی نخواهید داشت. 

تلفن همراه

Credit: ISTOCK/ANATOLII BABII

از چیزی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، تقلید نکنید

لطفاً منبع طراحی ابروی خود را یوتیوب یا اینستاگرام قرار ندهید. چرا که تصاویری که در این شبکه‌ها وجود دارند ویرایش‌هایی بسیار سنگینی را پشت سر گذاشته‌اند. به جای آن، از یک متخصص بخواهید تا ابروهای شما را شکل بدهد.

آرایش صورت

Credit: ISTOCK/YURI_ARCURS

قبل از اینکه به آرایشگاه بروید فکری به حال جوش‌های صورت خود بکنید

وجود جوش بر روی صورت چیز خوبی نیست. قبل از اینکه به آرایشگاه بروید، از آرایشگر خود در مورد جوش‌های صورت بپرسید تا روشی برای پوشاندن آنها پیدا کنید. هر آرایشگر حرفه‌ای، مجموعه‌ای از محصولات مراقبتی پوست را با خود حمل می‌کند که می‌تواند به کار شما بیاید.

آرآیش صورت

 کار اصلی آرایشگران زیبایی درمانی است

والینت می‌گوید: نیرویی که پشت قدرت هنر من قرار دارد این است که می‌خواهم کاری کنم تا مردم احساس بهتری داشته باشند. من نیرو و منبع دلگرمی آنها برای شرکت در هر مراسمی هستم. من مشتری‌هایی قدیمی دارم که در غم و شادی آنها مدت زمانی طولانی شریک بوده‌ام.

آرایشگر

یاد بگیرید که با آرایشگر خود صحبت کنید

یک جنبه‌ی مهم در آرایشگر بودن این است که بتوانید با مشتری ارتباط برقرار کنید. اگر از چیزی خوشتان نمی‌آید، صحبت کنید تا آرایشگر آن را تغییر بدهد.

آرایشگر

Credit: ISTOCK/SALE123

هر آرایشگری برای شما مناسب نیست

هر آرایشگری برای نیازهای شما مناسب نیست. به دنبال آرایشگری باشید که با نیازها و استایل شخصی شما هماهنگ باشد.

آرایش پایه

Credit: ISTOCK/MASSONSTOCK

نیازی نیست تا زیر سازی آرایش تمام صورت شما را بپوشاند

قسمت پایه زمانی خوب از کار در می‌آید که استفاده از آن مورد نیاز باشد و به مقدار محدود مورد استفاده قرار گرفته باشد. یکی از بهترین وسیله‌ها برای ترکیب کردن قسمت پایه‌ی آرایش، پد‌های ترکیب‌کننده است. پد را خیس کنید و روی قسمت پایه‌ی آرایش صورت خود فشار بدهید. شاید کمی زمان ببرد تا با نحوه‌ی کار دستگاه آشنا شوید؛ اما زمانی که کار با آن را یاد گرفتید دیگر به استفاده از آن اعتیاد پیدا می‌کنید.

آرایش

همه آرایشگر‌ها لزوماً عملکرد خوبی ندارند

درست مثل هر حرفه‌ی دیگری، در این حرفه هم افرادی هستند که تجربه و مهارت لازم را ندارند. برای پیدا کردن یک آرایشگر خوب وقت بگذارید. یک آرایشگر خوب، تصاویری از مشتری‌های خود، که ویرایش نشده‌اند را در اختیار دارد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان