در هنگام انجام خدمات پوست به این نکات توجه کنید

این مقاله به بررسی نشانه های یک فیشال خوب می پردازد. عملی که در بسیاری از مراکز زیبایی انجام شده، اما کیفیت آن در تمامی آن ها یکسان نیست. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

در هنگام انجام خدمات پوست به این نکات توجه کنید

فیشال به مجموعه‌ای از عملیات مراقبت از پوست صورت نظیر لایه‌برداری، اکسترکشن، ماسک، ماساژ صورت، کرم زدن، لوسیون و بخار گرفتن صورت گفته می‌شود. این عملیات امروزه در بسیاری از مراکز زیبایی کشور رایج هستند.

بااین‌حال تمامی مراکز زیبایی این کارها را به‌طور یکسان انجام نمی‌دهند. اگر به‌تازگی با مراکز خدمات زیبایی صورت آشنا شده‌اید، احتمالاً نتوانید فرق یک سالن زیبایی خوب از بد را به‌درستی تشخیص دهید. نگران نباشید، بنیتا قصد دارد تا نشانه‌های یک مرکز زیبایی خوب را برای شما بازگو کند. با ما همراه باشید.

متخصص زیبایی

اتاق عملیات تمیز و مرتب است

قبل از این‌که کار بر روی صورت شما آغاز شود، نگاهی به اطراف بیندازید. محل انجام خدمات زیبایی باید تمیز و مرتب باشد. تمیزی اتاق انجام خدمات زیبایی به خاطر مسائل بهداشتی و سلامت پوست صورت از اهمیت بالایی برخوردار است. اگرچه شخص انجام دهنده‌ی عملیات نیازمند پوشیدن دستکش در تمام مراحل کار با صورت شما نیست، اما باید در زمانی که عمل اکسترکشن را انجام می‌دهد از آن استفاده کند. بله درست است که هرکسی نظر متفاوتی دارد، اما بهداشت تمامی مراکز باید به یک اندازه بوده و تمام سطوح عاری از کثیفی باشند. به ظاهر فردی که قرار است عملیات زیبایی را بر روی پوست شما انجام دهد نیز توجه کنید. آیا در حال آدامس جویدن است، یا یک دمپایی معمولی پوشیده است؟ به‌علاوه بی‌نظمی اتاق نیز به شما در شناخت شخصیت آن فرد کمک می‌کند.

مسؤول عملیات زیبایی به حرف‌های شما گوش می‌دهد

تمامی عملیات زیبایی صورت باید با گفت‌وگو میان مشتری و مسؤول انجام آن آغاز شود. این کار به معنای یک مذاکره نیست. این گفت‌وگو باید شامل سؤالاتی از شما در مورد نوع لوازم‌آرایشی مصرفی شما در خانه، محصولات مراقبت از پوست شما، مصرف دارو و سابقه‌ی بیماری شما، سؤالات مربوط به نوع سبک زندگی نظیر مدت‌زمان قرار گرفتن در زیر نور آفتاب، میزان استرس در روز و حتی نوع غذای مصرفی شما باشد. گاهی اوقات این سؤالات در قالب یک پرسشنامه از شما پرسیده می‌شود، اما یکی از نشانه‌ها برای اطمینان از خوب بودن مراکز زیبایی، پرسیدن این نوع سؤالات از مشتری قبل از شروع عملیات از سوی مجری عملیات است. فرد مجری نه‌تنها باید چنین سؤالاتی را بپرسد، بلکه باید شنونده‌ی خوبی برای حرف‌های شما نیز باشد.

متخصص مرکز زیبایی به شما قول معجزه نمی‌دهد

بسیاری از افراد دارای مشکلات متعدد پوستی در یک زمان نظیر لکه‌های تیره‌ی پوست، چین‌وچروک و جوش هستند. برخی از مشکلات پوستی نظیر لکه‌های تیره یا آکنه سخت‌تر از دیگر مشکلات برطرف می‌شوند. اگر متخصص زیبایی به شما قول خوب شدن آکنه پس از عملیات زیبایی صورت را داده و به شما گفته است که تمامی لکه‌های سیاهی که سال‌ها روی پوست شما بوده‌اند را درمان می‌کند، به فکر یک مرکز زیبایی دیگر باشید. پوست ما قابلیت‌های شگفت‌انگیزی دارد، اما انتظار درمان سریع مشکلات متعدد پوستی تقریباً غیرعملی است؛ اما اگر متخصص زیبایی شما در مورد محصولات جانبی برای مراقبت و درمان بهتر پوست در منزل با شما صحبت کرد و توضیحاتی در مورد آن‌ها داد، خیالتان راحت باشد که به مرکز مطمئنی آمده‌اید.

متخصص زیبایی در حین انجام عملیات حال شما را می‌پرسد

گاهی اوقات عملیات زیبایی پوست صورت طولانی شده و بالای یک ساعت زمان می‌برد. گاهی هم این عملیات خیلی کوتاه و سریع است؛ اما صرف‌نظر از مدت‌زمان عملیات، مجری انجام عملیات باید به‌طور مرتب حال شما و میزان راحتی شما را چک کند. همان‌طور که در بالا هم گفتیم، صحبت میان شما و متخصص زیبایی باید از ابتدای عملیات شروع شده و در طول آن نیز ادامه داشته باشد. شما نیز باید در صورت داشتن مشکل به مجری عملیات زیبایی اطلاع داده و او را باخبر کنید. بسیار مهم است که فرد مجری در حین عملیات از حال شما باخبر شده و در صورت ناراحتی مشکل را برطرف کند.

مراقبت از پوست

متخصص خیال شما را راحت می‌کند

داشتن حس اعتماد نسبت به متخصص زیبایی و دانش او بسیار مهم است. اگر فرد احساس کند که متخصص زیبایی به‌تمامی سؤالات او پاسخ داده و در حین عملیات نیز به او قوت قلب می‌دهد، با خیالی آسوده مرکز زیبایی را ترک می‌کند. عملیات زیبایی صورت نیازمند یک ارتباط صمیمی با متخصص بوده، تا جایی‌که فرد نسبت به مجری عملیات آسوده‌خاطر باشد. برخی از سؤالات باید پس از انجام مراحل زیبایی صورت پرسیده شوند، پس پاسخگویی متخصص زیبایی پس از پایان عملیات نیز بسیار مهم بوده و نشان از این دارد که متخصص کاملاً از وضع پوست شما و تمامی محصولاتی که ممکن است پس از عملیات خریداری کنید مطلع است.

برای مراقبت بیشتر از پوست خود به مجموعه مطالب «الفبای مراقبت از پوست» مراجعه کنید.

منبع: skincare

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان