ماهان شبکه ایرانیان

امام جمعه موقت ورامین:

برخورد دستگاه دیپلماسی با جسارت کویتی ها قاطع و در شان ایران باشد

ورامین- امام جمعه موقت ورامین با اشاره به کاهش روابط دیپلماتیک کویت با ایران، گفت: برخورد دستگاه دیپلماسی با جسارت کویتی ها قاطع و در شان ایران باشد.

برخورد دستگاه دیپلماسی با جسارت کویتی ها قاطع و در شان ایران باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی با اشاره به میلاد پر برکت حضرت معصومه(س) که پاداش زائرانش بهشت است، گفت: شفاعت این حضرت بسیار وسیع است و از میلاد پر برکت این بانو تا ولادت برادر عظیم الشان ایشان، امام رضا(ع) دهه کرامت نام دارد، در طول این ایام باید در مورد فضایل این خواهر و برادر که ایران اسلامی افتخار دارد در پناه این دو پاره تن پیامبر(ص) زندگی می کند، به اشکال گوناگون برنامه ریزی شود.

جلوگیری از ترویج بی حجابی در راستای دفاع از حقوق شهروندی است

امام جمعه موقت ورامین با بیان این که برگزاری محافل دینی در مساجد و هیئات مذهبی و تبیین زوایای زندگی آن بزرگواران در قالب های مختلف  از مهمترین اقدامات این ایام است، گفت: سالروز میلاد حضرت معصومه(س) روز دختر نام دارد، از نظر اسلام، فرزند برای خانواده یک موهبت الهی است و دختر جایگاه ویژه ای در فرهنگ دینی ما دارد، طبق فرمایش امام صادق(ع) پسران نعمتد و دختران حسنه، خداوند از نعمات بازخواست می کند ولی برای حسنات پاداش می دهد.

وی گفت: باید بدانیم دختران جایگاه والایی در اسلام دارند و به وظیفه خود در قبال آن ها عمل کنیم و به مساله ازدواج به موقع دختران توجه کنیم، دختر مثل میوه ای به درخت است، اگر به موقع چیده نشود، فاسد می شود، به مساله تربیت دختران و آداب اسلامی و اخلاقی آن ها توجه کرد، اگر دختران به شئونات اسلامی و اخلاقی خود توجه نکنند، اولین ضربه را خود آن ها خواهند خورد، امروز در فرهنگ منحط و پلید غرب به دختران و زنان مانند یک ابزار نگاه می شود.

محمودی افزود: غربی ها زن را برهنه می کنند تا به اهداف شوم خود برسند، اگر دختران و زنان از هویت اسلامی و ملی خود فاصله بگیرند، آن وقت می شود بر آن ها سلطه یافت و فرهنگ و دین و همه چیز آن ها را به یغما برد.

خطیب امروز جمعه ورامین با انتقاد از عدم تعهد برخی مسئولین به وظایف خود در قبال حجاب و عفاف در جامعه، گفت: دختران را به منجلاب فساد کشاندن یک بدعت است، حقوق شهروندی که گوش فلک را کر کرده است ایجاب می کند دولت قاطعانه در موضوع عفاف و حجاب ورود کند، تشویق دختران به بدحجابی و بی عفتی، یک توطئه ضد اسلامی و ضد انقلابی است و علما، گویندگان، اساتید، ذاکران و مداحان باید فریاد بزنند.

هشدار نسبت به حذف درس دفاع مقدس از دروس دانشگاهی

وی سپس به سالروز عملیات مرصاد در سال 67 اشاره کرد و افزود: یکی از حوادث دهه 60 عملیات مرصاد بود که منافقین کوردل در آن با حمایت اربابان خود مانند امریکا و صدام جنایت کار، تا نزدیک کرمانشاه آمدند و جنایات گسترده ای مرتکب شدند، ولی با مقاومت جانانه بسیج، ارتش و سپاه غیرتمند با شکست مفتضحانه ای مواجه شدند و با پذیرش خسارات فراوان مجبور به فرار شدند و این یکی از لکه های ننگین بر دامان منافقین است، باید آن چه در دفاع مقدس رخ داد برای مردم و جوانان تبیین شود.

امام جمعه موقت ورامین با انتقاد از برخی نقشه ها برای حذف درس دفاع مقدس از واحدهای دانشگاهی گفت: نمی دانیم که آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی از این نقشه ها مطلع است و یا مانند سند 2030 بی اطلاع است، جوانان عزیز ایرانی باید بدانند که منافقین پلید چه جنایاتی در حق این ملت روا داشتند و امروز با کمال وقاحت و پررویی در فرانسه همایش می گذارندو از براندازی نظام اسلامی سخن می گویند.

برجام نشان داد امریکا قابل اعتماد نیست

وی با اشاره به سالگرد برجام، گفت: وعده های بی عمل برجام آزار دهنده است، امریکا هر روز در پی تصویب تحریم های جدید علیه ملت ایران است، تمام حوادثی که در گذشته رخ داده و رخ می دهد نشان می دهد که تحلیل ها و نظرات مقام معظم رهبری در مورد بی اعتمادی به امریکا دقیقا مطابق واقع بوده است و افرادی که احساسی و یا از سر دلسوزی راه دیگری را پیش گرفتند، به بیراهه رفتند.

محمودی تاکید کرد: امروز باید با اتکای به نیروی ایمان و اراده محکم ملت ایران و با قدرت از منافع ملی دفاع کرد، اعتماد به غربی ها و امریکا روش عقلانی نیست، ملت ایران پاسخ حرف های مفت ترامپ و دولت مردان بی عقل امریکا را که امروز از کم ترین محبوبیت در امریکا برخوردار هستند را با شعار «مرگ بر امریکا» می دهند.

برخورد دستگاه دیپلماسی با جسارت کویتی ها قاطع و در شان ایران باشد

وی سپس به اقدامات تحریک کننده کویت با حمایت اربابان خود در کاهش روابط دیپلماتیک با ایران اشاره کرد و گفت: این کویت همان کشوری است که امیر آن، زمانی که صدام به قول برخی ها او را «پِخ» کرد، پا به فرار گذاشت، حال در برابر این مقتدر سطح روابط را کاهش می دهد، ایران امروز امریکایی ها را در خلیج فارس دستگیر می کند، شما که اصلا به حساب نمی آیید.

امام جمعه موقت ورامین گفت: از دستگاه دیپلماسی کشور می خواهیم، در برابر این عناصر بزدل امریکا برخوردی با اقتدار و در شان ملت ایران داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان