کریمه اهل بیت علیهم السلام (ولادت حضرت معصومه علیهاالسلام)

فاطمه معصومه علیهاالسلام دختر امام هفتم؛ یعنی امام موسی کاظم علیه السلام و خواهر امام رضا علیه السلام ، است

فاطمه معصومه علیهاالسلام کیست؟

فاطمه معصومه علیهاالسلام دختر امام هفتم؛ یعنی امام موسی کاظم علیه السلام و خواهر امام رضا علیه السلام ، است. برای همین نزد ما مسلمان ها خیلی محترم است. او بانویی بسیار پرهیزکار و باتقوا بود. امام رضا علیه السلام خواهرش، حضرت معصومه علیهاالسلام را خیلی خیلی دوست داشت. آن حضرت بعد از شهادت پدرش امام کاظم علیه السلام ، و مسافرت امام رضا علیه السلام از شهر مدینه به مشهد، قصد مسافرت کرد تا پیش امام رضا علیه السلام بیاید؛ اما در بین راه بیمار شد و در شهر قم از دنیا رفت. شهر قم زیارتگاه آن حضرت است و همیشه تعداد زیادی از مسلمانان ایران و حتی کشورهای دیگر برای زیارت او به قم می آیند.

بسیار بخشنده

یکی از لقب های حضرت معصومه علیهاالسلام ، کریمه است؛ یعنی کسی که بسیار بخشنده، با سخاوت و مهربان است. تا حالا خیلی از بیماران در حرم آن بانو شفا پیدا کردند. هر کس با هر حاجتی که به زیارت آن حضرت می آید، دستِ خالی برنمی گردد. مهربانی آن خانم آنقدر زیاد است که اگر با دل پاک به زیارتش بروی، حتما دعایت قبول می شود.

حرم

فاطمه و خانواده اش وارد صحن حرم حضرت معصومه علیهاالسلام شدند. بعد از سلام به آن حضرت، فاطمه کنار حوض بزرگی که وسط حیاط قرار داشت، رفت. بزرگ ترها کنار حوض وضو می گرفتند و بچه ها با شور و شادی آب بازی می کردند و بالا و پایین می پریدند. کبوترهای حرم هم با سر و صدا پرواز می کردند و گاهی برای خوردن دانه روی زمین می نشستند. چراغانی های حرم و بوی گلاب و گل هایی که در هر جای حرم به چشم می خوردند، بوی عید می داد؛ بوی جشن تولد، جشن تولدِ حضرت معصومه علیهاالسلام .

تولدت مبارک

توی کفشداری حرم، نقل و گل و شیرینی گذاشته بودند، تا از زائران حضرت معصومه علیهاالسلام پذیرائی کنند. دور ضریح پر بود از کسانی که به زیارت آمده بودند. بوی گلاب از هر گوشه حرم بلند بود. همه دور ضریح مشغول زیارت بودند. صدای صلوات های پشت سر هم زائران در حرم پیچیده بود و فاطمه با دستانِ کوچولویش برای همه دوستان کوچکش و همه بزرگترهای مهربان دعا می کرد. او با لب خندان، بلند گفت: «ای فاطمه معصومه علیهاالسلام ! تولدت مبارک».

زیارت امام رضا علیه السلام

فاطمه در راه بازگشت از سفر و زیارت خیلی خوشحال بود. پدر با لبخندی گفت: «دخترم می دانی امروز هم حضرت معصومه علیهاالسلام ، و هم امام رضا علیه السلام را با هم زیارت کردی؟». فاطمه با تعجب نگاهی به پدر انداخت و پرسید: «اما ما فقط به قم رفتیم ؛ پس چطور امام رضا علیه السلام را در مشهد زیارت کردیم؟» پدر گفت: «دخترم! از امام رضا علیه السلام حدیثی هست که فرمودند: هر کس خواهرم، معصومه علیهاالسلام را در قم زیارت کند، همانند کسی است که مرا زیارت کرده باشد. پس تو امروز امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه علیهاالسلام را با هم زیارت کردی. زیارتت قبول!»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر