مواد غذایی که انرژی روزانه شما را تامین خواهند کرد

برای اینکه بدن انسان بتواند به درستی کار کند نیازمند مقدار بالایی انرژی است. طبیعی‌ترین راه به دست آوردن انرژی برای بدن مصرف مواد غذایی است.

مواد غذایی که انرژی روزانه شما را تامین خواهند کرد

غذا طبیعی‌ترین فرم انرژی است که در بدن به آسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته افرادی که نمی‌خواهند افزایش وزن داشته باشند به دنبال فهرستی هستند که در عین حال که به آنها انرژی می‌دهد جلوی چاق شدنشان را بگیرد. فهرستی که در ادامه خواهید دید با همین نگاه تهیه شده است.

 

 آبwater.jpg

این ماده یکی از ارزان‌ترین و طبیعی‌ترین مواد غذایی انرژی‌زا است. آب با مواد معدنی پر شده که نیازهای روزانه ما را تامین می‌کند. آب علاوه بر تامین انرژی بدن برای سلامتی پوست، کلیه و سایر ارگان‌های بدن نیاز حیاتی است.

 

آجیل

nuts.jpg

آجیل‌ها سرشار از پروتئین‌های انرژی‌زا برای بدن هستند. منیزیم مسئول تبدیل شکر به انرژی است و شما می‌توانید مقادیر زیادی منیزیم را در آجیل‌ها پیدا کنید. بادام حاوی ریبوفلاوین است که مسئول ساخت و ساز انرژی در بدن است. یک چهارم کاسه بادام 30٪ نیاز روزانه شما به منیزیم را تامین می‌کند. انبه هندی و گردو نیز مقادیر بالایی انرژی دارند.

 

آواکادو
avocados-1511987-640x480.jpg

آواکادو علاوه بر انرژی بسیار بالایی که دارد به راحتی می‌تواند شما را تا ساعاتی طولانی سیر نگه دارد و از همه مهم‌تر اینکه این انرژی به چربی تبدیل نخواهد شد. آواکادو مقادیر بالایی ویتامین B هم دارد.

 

ماست

 Yogurt-with-blueberries.jpg

ماست سرشار کلسیم و منیزیم است و یکی از بهترین گزینه‌ها برای وعده قبل از باشگاه است. ماست همچنین حاوی پروبیوتیک است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک خواهد کرد.

 

موز
banana.jpg

موز یکی از میوه‌هایی است که مقادیر بالایی انرژی دارد. این به خاطر وجود شکر و منیزیم بالایی است که این میوه با خود به همراه دارد. یک مزیت مهم موز این است که قند خون را به یکباره بالا نمی‌برد بلکه به صورت تدریجی و ثابت آن را بالا می‌برد. در ضمن موز حاوی فیبر است که به هضم غذا کمک خواهد کرد.

 

 خرماdates.jpg

خرما به راحتی می‌تواند انرژی روزانه شما را تامین کند. خرما هم مثل موز دارای قند طبیعی است که انرژی فوری را برای بدن تامین می‌کند. خرما همچنین دارای فیبر بالایی است که به عمل هضم کمک خواهد کرد.

 

 گوشت کم‌چربlean-meat.jpg

گوشت‌های کم‌چرب مانند مرغ، بوقلمون و گوشت گاو پروتئین بالایی دارند. پروتئین به خاطر ساختار پیچیده خود به زمان بیشتری برای هضم نیاز دارد به همین دلیل انرژی را در درازمدت برای بدن فراهم می‌کنند.

 

تخم مرغ
eggs.jpg

تخم مرغ بیشترین میزان پروتئین را به خود اختصاص داده است. پروتئین تخم مرغ انرژی بالایی را برای مغز و بدن تامین می‌کند. تخم مرغ همچنین سرشار از آهن، کولین و سایر آمینواسید‌های ضروری است که به عملکرد بهتر مغز کمک می‌کنند.

 

 پرتقالoranges.jpg

پرتقال نیز به عنوان یک انرژی‌دهنده طبیعی عمل می‌کند که می‌تواند انرژی فوری را به مغز بدهد. پرتقال حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد می‌جنگند و جلوی خستگی را خواهند گرفت.

 

 عدسlentil.jpg

عدس سرشار از مواد مغذی است. وقتی آنها را همراه با سوپ مصرف می‌کنید متوجه انرژی بسیار زیادشان خواهید شد. عدس می‌تواند کلسترول و تری‌گلیسیرید خون را کاهش دهد. عدس به خاطر فیبر بالای خود جلوی گرسنه شدن را خواهد گرفت.

 

سبزیجات برگ‌دار
leafy-green-vegetable.jpg

سبزیجاتی مانند: اسفناج و کلم پیچ دارای مقادیر بالایی انرژی هستند. این سبزیجات سرشار از آهن و ویتامین‌های A، C و B هستند.

 

هندوانه
watermelon.jpg

هندوانه سرشار از قندهای طبیعی است. این قند می‌تواند به آرامی سطح قند خون را بالا ببرد. پتاسیم موجود در هندوانه جلوی خستگی را خواهد گرفت. هندوانه به خاطر وجود ویتامین B می‌تواند انرژی را مدت بیشتری در بدن حفظ کند. این میوه تابستانی به خاطر وجود آب فراوان می‌تواند به راحتی جلوی کم‌آبی و خستگی را بگیرد.

 

غلات کامل
whole-grains.jpg

غلات کامل مانند: برنج قهوه‌ای، کوینولا و نان گندم مقدار بالایی انرژی با خود دارند. این مواد حاوی ویتامین B، فیبر، منیزیم، آهن و فسفر است. همه اینها باعث تضمین انرژی در بدن خواهند شد و حس سیری را به شما هدیه خواهند داد.

 

شکلات تلخ
dark-chocolate.jpg

شکلات تلخ انرژی بسیار بالایی را برای بدن تامین خواهد کرد. شکلات تلخ حاوی فلاوانول است که باعث افزایش جریان خون به مغز می‌شود. این افزایش جریان خون سبب افزایش جریان گلوکز به مغز نیز می‌شود که باعث کار کردن بهتر مغز خواهد شد. 

 

ماهی

 1494235991390551469.jpg

ماهی به خاطر وجود پروتئین، ویتامین B6، نیاسین و ریبوفلاوین به راحتی برای بدن انرژی تامین می‌کند. ماهی‌هایی مثل سالمون حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

نتیجه‌گیری

بهترین مواد غذایی برای تامین انرژی‌ حداکثری، ترکیباتی هستند که دارای کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین، آنتی‌اکسیدان، فیبر و ویتامین باشند. مصرف این مواد در کنار چربی‌های سالم می‌تواند انرژی کافی را برای یک روز فوق‌العاده مهیا کند.

منبع: inspirich ،webmd

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان