انتخاب فرش برای دکوراسیون داخلی

فرش را هیچ طراحی و شخصی در دکوراسیون داخلی خود نباید فراموش کند چون به جرأت باید گفت مبلمان و فرش در کنار هم مهمترین بخش از طراحی داخلی را شامل میشوند.اما در انتخاب آنها نکاتی باید رعایت شود در این مقاله آنها را به شما خواهیم گفت.

انتخاب فرش برای دکوراسیون داخلی

 انتخاب فرش

فرش را هیچ طراحی و شخصی در دکوراسیون داخلی خود نباید فراموش کند چون به جرأت باید گفت مبلمان و فرش در کنار هم مهمترین بخش از طراحی داخلی را شامل میشوند.اما در انتخاب آنها نکاتی باید رعایت شود در این مقاله آنها را به شما خواهیم گفت.

فرش اتاق خواب:

برای اتاق خواب فرش بزرگ انتخاب کنید تا جایی که فضای اتاق شما را تا حد ممکن پوشش دهد.از فرش تیره استفاده نکنید برای حفظ نور اتاق.

برای اتاق خواب از فرش ضخیم استفاده کنید فرشی که از پشم در آن استفاده شده باشد ضخیم بودن به گرم بودن اتاق و آکوستیک کردن صدا کمک خواهد کرد.

فرش اتاق مهمان یا Living Room :

برخلاف اتاق خواب در این اتاق از فرش خیلی بزرگ نباید استفاده کرد در واقع این فضا بخاطر وجود لوازم و مبلمان های دکوری فراوان باید فرش بطوری باشد که به عنوان عنصر قالب نباشد و بخشی از فضای دکوری باشد.
فرش و مبل

فرش ورودی:

برای ورودی فرشی را با طرح جذاب انتخاب کنید با توجه به فضای موجود فرش مناسب را تهیه کنید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نباشد.از فرش ابریشم گران قیمت استفاده نکنید  زیرا بخاطر پر رفت و آمد بودن این قسمت از خانه پس  امکان از بین رفتن فرش زیاد است 
فرش اتاق غذاخوری

فرش اتاق غذاخوری:

فرش اتاق غذاخوری را از نوعی انتخاب کنید  که الیاف و نخ آن مقارم باشد زیرا کشیده شدن صندلی ها بر روی آن باعث ساییدگی آن میشود و ریختن احتمالی غذا و نوشیدنی نیز به روی آن میتواند فرش گرانقیمت شما را از بین ببرد البته این موارد بستگی به خود شما دارد شاید محدودیتی در استفاده از فرش های گران قیمت هم نداشته باشید پس انتخاب با شماست.
فرش ورودی سرویس بهداشتی

فرش در سرویس بهداشتی:

شاید فرهنگ استفاده از فرش در سرویس بهداشتی در ایران هنوز جا نیوفتاده است اما این کار در طراحی داخلی معمولا رعایت میشود و استفاده خواهد شد. این کار اگر در فضایی درست و اصولی انجام شود محیط سرویس شما را زیبا تر خواهد کرد.
فرش

فرش داخل سرویس بهداشتی نیازی نیست که خیلی با کیفیت و درجه 1 باشد با توجه به احتمال خیس شدن آن از فرش هایی با الیاف های مناسب استفاده کنید تا در صورت خیس شدن رنگ های آنها درهم آمیخته نشود معمولا فرش های دستباف با نخ های رنگ طبیعی این مشکل را دارند.

البته توجه داشته باشید فرش در سرویس را ما برای سرویس ایرانی پیشنهاد نمیکنیم فقط در سرویس های فرنگی که آبریزی کمتری دارند.

کلا فرش خود را با توجه به نوع طراحی خود انتخاب کنید اما طرح فرش های اصیل ایرانی با هر نوع طرحی هماهنگ میشوند.فرش های ابریشمی خود را هرگز با مواد شیمیایی و معمول در بازار نشوئید و از مراکز متخصص در این زمینه استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر