کاخ سفید اسامی ۲۴ مظنون تروریستی از کشورهای ممنوع الورود به آمریکا را منتشر کرد

کاخ سفید در تازه ترین اقدام خود اسامی ۲۴ مظنون تروریستی از کشورهای ممنوع الورود به آمریکا را منتشر کرد.

کاخ سفیدبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان،پایگاه واشنگتن اگزمینر گزارش داد که کاخ سفید فهرستی را منتشر کرده است که در آن نام 24 متهم به اقدامات تروریستی که تبعه هفت کشور مشخص شده در فرمان مهاجرتی ترامپ هستند و وارد خاک آمریکا شده اند دیده می شود.

بنابر این گزارش 24 پناهنده و افرادی دیگر از مهاجران که تبعه سومالی، سودان، عراق، ایران، یمن، سوریه و لیبی هستند طی هشت سال گذشته وارد خاک آمریکا شده اند و اخیرا از سوی نیروهای امنیتی آمریکا دستگیر شده و به ارتباط با تروریسم اعتراف کرده اند.

دادگاه فدرال آمریکا هفته گذشته طی حکمی، فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور این کشور را به طور موقت و در سراسر آمریکا ممنوع کرده است.

حکم صادر شده توسط جیمز روبارت، قاضی منطقه سیاتل، تا زمان بررسی کامل شکایت باب فرگوسن، دادستان ایالت واشنگتن، در سراسر امریکا معتبر است.

روبارت با اشاره به اینکه دولت واشنگتن به بهانه حمله‌های 11 سپتامبر 2001 دستور به ممنوعیت ورود اتباع کشورهای ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان داده است، اعلام کرد اتباع هیچ یک از این کشورها به خاک آمریکا حمله نکرده‌اند.

وی تاکید کرد فرمان اجرایی ترامپ برای اینکه مطابق با قانون اساسی باشد، باید بر مبنای حقایق باشد نه بر مبنای توهم.

فرگوسن نیز اقدام روبارت را تصمیمی تاریخی خواند.

فرگوسن که در شکایت خود به دنبال لغو برخی از بندهای فرمان ضدمهاجرتی ترامپ است، تأکید کرده است ممنوعیتی که رئیس‌ جمهور آمریکا اعمال کرده است حقوق مهاجران و خانواده‌های آن‎ها را نقض می‌کند زیرا به شکل خاص مسلمانان را هدف قرار داده است.






قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان