سفرگونه/ ایرانگردی: از این زیبایی‌های لاهیجان به راحتی نگذرید

سفرگونه سری مقالاتی است که در آن به معرفی سبک‌های مختلف سفر، مناطق زیبای ایران و جهان و نکات مهم سفر کردن می‌پردازیم

سفرگونه/ ایرانگردی: از این زیبایی‌های لاهیجان به راحتی نگذرید

استان گیلان یکی از زیباترین نقاط ایران است. خطه‌ی سرسبز و پر از جاذبه‌های طبیعت‌گردی که توجه بسیاری از عاشقان سفر را به خود جلب کرده‌ است. ماسال، ماسوله، سقالکسار، اسالم، قلعه‌رودخان و... مقاصد جذابی برای دوستداران طبیعت است و به همین دلیل آژانس‌های مسافرتی به برگزاری هرچه بیشتر تورهایی به این مناطق روی آورده و گروه‌های طبیعت‌گرد زیادی به این مناطق سفر می‌کنند.

اما جاذبه‌های گیلان تنها به همین نقاط ختم نمی‌شود. می‌خواهیم گیلان‌گردی را با سبک دیگری به شما معرفی کنیم و جاذبه‌هایی را با شما در میان بگذاریم که بسیاری از مسافران از آن‌ها غافل می‌شوند.

در قسمت سوم گیلان‌گردی به سراغ شهر لاهیجان رفتیم. لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان است که همه آن‌را با شیطان کوه می‌شناسند. و در کنار شیطان‌کوه، همان قله سرسبز و معروف لاهیجان، استخری قرار دارد که گفته می‌شود به دستور شاه‌عباس صفوی ساخته شده‌ است. امروزه ورزشکاران زیادی برای پیاده‌روی یا دویدن محوطه زیبای اطراف استخر را انتخاب می‌کنند و همین موضوع باعث شادابی و سرزندگی هرچه بیشتر آن محوطه گردیده‌است.

 

بام سبز

%D9%84%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86.jpg

از دیگر جاذبه‌های شهر لاهیجان، بام سبز آن و تلکابین آن است که بسیاری از توریست ها آن‌را امتحان می‌کنند.

photo_2017-05-09_12-54-06.jpg

 

آرامگاه کاشفالسلطنه و موزه چای

photo_2017-05-09_12-54-54.jpg

اما درست کمی پایین‌تر از ورودی بام سبز، آرامگاه کاشف‌السلطنه و موزه‌ی تاریخ چای ایران قرار دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

چای‌کاری برای اولین بار در ایران به دست حاج محمدمیرزا کاشف‌السلطنه آغاز شد و به همین دلیل در کنار بنایی که برای آرامگاه او ساخته شد موزه‌ی تاریخ چای ایران نیز دایر گردید. این بنای زیبا به سبک معماری غربی، سال‌ها بعد از مرگ کاشف‌السطنه ساخته شده‌است.

photo_2017-05-09_12-54-39.jpg

 

مسجد اکبریه

photo_2017-05-09_12-54-35.jpg

یکی از بناهایی که در لاهیجان مهجور مانده‌، مسجد اکبریه است. مسجدی زیبا که در زمان فتحعلی شاه قاجار ساخته شده اما کمتر کسی این‌روزها به این مکان سر می‌زند.

photo_2017-05-09_12-54-22.jpg

این مکان در حال حاضر مشغول تعمیر و مرمت است اما به نظر می‌رسید که این مرمت متوقف یا نیمه کاره رها شده‌است. متاسفانه مسئولی در مسجد اکبر پیدا نکردیم تا بتوانیم اطلاعات کامل‌تری به دست بیاوریم. اما نکته‌ی جالب این بود که بدون هیچ نظارتی می‌توان به این محل وارد شد و در این مسجد باز است.

حتی اگر چندین و چند بار به استان گیلان سفر کردید و این مکان‌ها را ندیده‌اید به شما توصیه می‌کنیم این‌بار گیلان را طور دیگری بازدید کنید.

اگر دوست داشتید می‌توانید سری هم به مطلب «سفرگونه/ ایرانگردی: جذابیتی در بندر انزلی که از آن بی‌خبرید» بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان