ماهان شبکه ایرانیان

روزشمار نه‎ماهه اول سال ۱۳۷۹ دانشگاه امام صادق (ع)

۵ ۲۳/۱/۷۹ برگزاری جلسة سخنرانی با عنوان››بررسی تئوری و عملی سیستمهای مالی تحت تاثیر اسلام‹‹از سوی دانشکدة معارف اسلامی و اقتصاد و با حضور آقای دکترطوسی.

1 15/1/79 انتشار و توزیع ترجمة کتاب ››حکومت ‎مقایسه‎ای ‹‹ تألیف ››ژان‎بلاندل‹‹ : این کتاب به سفارش دفتر مطالعات و تحقیقات سیاسی مرکزتحقیقات‎دانشگاه، توسط آقای علی‎مرشدی‎زاده، از دانش‎آموختگان رشتة معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه‎ امام‎صادق(ع) ترجمه شده است .

2 17/1/79 برگزاری جلسة سخنرانی با عنوان ›› قرآن شناسی‎تفصیلی، گامی در مسیر سوره‎شناسی ‹‹ با حضور آقای دکتر لسانی‎فشارکی، به همت دانشکدة الهیات، معارف اسلامی و ارشاد .

3 19/1/79 بر گزاری جلسة سخنرانی با عنوان ››عاطفه در جهان امروز ‹‹ از سوی ادارة مشاوره و راهنمایی معاونت دانشجویی، با حضور آقای الفت.

4 20/1/79 برگزاری مراسم هفتمین سالگرد شهادت سید شهیدان ‎اهل ‎قلم، سیدمرتضی‎آوینی، به همت مؤسسة روایت فتح و بسیج‎ دانشجویی دانشگاه ‎امام‎صادق (ع) در محل مسجد دانشگاه : در این مراسم آقایان محمد نوری‎زاد و حاج سعید قاسمی سخنرانی کردند و سپس حاج‎صادق ‎آهنگران به ذکرمصیبت پرداختند .

5 23/1/79 برگزاری جلسة سخنرانی با عنوان››بررسی تئوری و عملی سیستمهای مالی تحت تاثیر اسلام‹‹از سوی دانشکدة معارف اسلامی و اقتصاد و با حضور آقای دکترطوسی.

6 23/1/79 برگزاری نمایشگاهی ازکتب خریداری شده توسط هیأت اعزامی دانشگاه به عربستان : در این نمایشگاه حدود سیصد عنوان کتاب در زمینه های اقتصاد اسلامی، معارف ‎اسلامی، زبان عربی و…. در معرض دید بازدیدکنندگان قرارگرفت.

7 23/1/79 تصویب طرح ››چاپ‎مستقل‎چکیده پایان‎نامه‎های دانشگاه به زبانهای فارسی، عربی وانگلیسی›› در شورای پژوهشی دانشگاه .

8 28/1/79 برگزاری جلسة پایان‎نامة دکتری در رشتة معارف اسلامی و علوم سیاسی : در این جلسه آقای علی اکبر قضاوی از پایان نامة خود تحت عنوان ›› عوامل جامعه شناختی موثر در روند تصمیم‎گیری سیاست خارجی ‹‹ دفاع کرد .

.

9 ../1/79 تشکیل کارگاه تحقیقاتی – آموزشی ››روش‎شناسی‎عمومی ‹‹ در واحد خواهران دانشگاه ‎امام‎صادق(ع) : این امر در راستای اهداف تربیت محقق و به منظور ارتقای سطح‎عمومی محققان از سوی مرکز تحقیقات علوم اسلامی واحد خواهران،توسط دکتر پاکتچی صورت گرفت که کلیة اعضای این کارگاه را محققان و استادان تمام وقت پروژه‎های مرکز تحقیقات تشکیل می دهند.

10 ../2/79 اجرای قرارداد همکاری مشترک بین دو دانشگاه امام‎صادق(ع) و تولوز فرانسه و آغاز این همکاریها با اخذ دو بورس از سوی دولت فرانسه : خاطر‎نشان می شود که گفتگوهای مقدماتی، پس از بحث و تبادل نظر با مسؤولان دانشگاه، ضمن بازدیدی که سفیر فرانسه و وابستة علمی سفارت آن کشور در ایران، در تاریخ چهاردهم مهرماه سال گذشته از دانشگاه ‎امام‎صادق (ع) داشته‎اند انجام شده‎است .

11 3/2/79 گذراندن چند مصوبه در شورای مرکزتحقیقات، به مناسبت سال امیرالمؤمنین علی (ع) : اجرای طرح پژوهشی در هشت موضوع گوناگون، حمایت از پایان‎نامه‎های مرتبط با احوال و آثار امیرالمؤمنین (ع)، انتشار یک شماره از فصلنامة مرکز تحقیقات به صورت ویژه‎نامة حضرت علی(ع) و شناسائی منابع غیر فارسی ممتاز در زمینه‎های مذکور، عناوین و مصوبات این شورا را تشکیل می دهد .

12 7/2/79 انتصاب آقای احمد شعبانی به سمت سرپرست معاونت اداری–مالی دانشگاه، با حکم صادره از سوی رئیس دانشگاه .

13 10/2/79 انتصاب آقای محمدرضا ایرانپور به سمت مدیر ادارة خدمات آموزشی، با حکم صادره از سوی معاون آموزشی دانشگاه .

14 12/2/79 انتصاب حجت الاسلام علیرضا دهقانی‎فیروزآبادی به سمت مدیر امورهماهنگی با دانشکده‎ها، با حکم صادره از سوی معاون پژوهشی دانشگاه .

15 13/2/79 تصویب طرح پژوهشی آقای دکتر پاکتچی باعنوان ››گسترش تاریخ فلسفه‎زدائی ‹‹ در شورای پژوهشی دانشگاه .

16 13/2/79 برگزاری جلسة سخنرانی با عنوان ›› مسایل توسعه و سازمان تجارت‎جهانی ‹‹ از سوی : دانشکدة معارف اسلامی و اقتصاد و با حضور آقای دکتر نهاوندیان، معاون وزیر بازرگانی

17 13/2/79 برگزاری جلسه سخنرانی با عنوان ››احیای تفکر دینی از منظر شهید مطهری ‹‹ به همت بسیج‎ دانشجویی و با حضور حجت‎الاسلام صادقی‎رشاد

18 17/2/79 برگزاری جلسة ›› تحلیل و بررسی کنفرانس‎برلین ‹‹ به همت بسیج‎ دانشجوئی و با حضور آقای ‎عباس‎ سلیمی‎نمین، مدیرمسؤول روزنامة تهران‎تایمز .

19 19/2/79 برگزاری اولین جلسه از سلسله مباحث ››روش‎تفسیرقرآن‎کریم ‹‹ با حضور حجت الاسلام‎ قرائتی در محل مسجد دانشگاه‎ امام‎صادق (ع) : این سلسله ‎جلسات که از سوی دارالقرآن بسیج‎ دانشجویی برگزار می‎شد، تا قبل از امتحانات پایان ترم – دو ساعت در هفته- ادامه‎داشت .

20 25/2 /79 انتصاب آقایان آیت‎الله باقری‎کنی، حجت‎الاسلام مصباحی و حجت‎الاسلام علم‎الهدی به عضویت در کمیتة گزینش استاد به موجب احکام صادره از سوی رئیس‎دانشگاه.

21 26/2/79 سخنرانی آقای‎دکتر محمدصالح ‎الهرماسی، از شخصیتهای برجستة فرهنگی کشور سوریه و عضو کادر رهبری حزب‎ بعث ‎سوریه، در مورد ›› مغرب‎ عربی و مسألة ‎هویت ‹‹ : این سخنرانی در پی حضور ایشان به همراه سفیر سوریه در ایران، در دانشگاه ‎امام‎صادق(ع) انجام شد .

22 26/2/79 برگزاری سمیناری با عنوان ››بررسی جایگاه صنعت لاستیک در آتیه کشور ‹‹ از سوی دفتر مشارکت دانشجویی دانشکدة معارف اسلامی و مدیریت، با سخنرانی آقای ‎سلوکی، مدیرمنابع‎انسانی شرکت ایران‎تایر .

23 27/2 /79 برگزاری جلسه‎ای با عنوان ›› بررسی جایگاه مدیریت‎ اسلامی‹‹ از سوی دانشکدة معارف‎ اسلامی و مدیریت با سخنرانی آقای‎دکتر علیرضا‎علی‎احمدی معاون پژوهشی دانشکدة صنایع دانشگاه‎علم‎وصنعت

24 27/2 /79 برگزاری اردوی سیاحتی شهر اصفهان به مدت سه روز از سوی ادارة امور فرهنگی و فوق برنامه

25 31/2/79 برگزاری سمیناری با عنوان ›› بررسی طرح اصلاح ساختار قوه‎قضائیه ) از سوی دانشکدة معارف‎ اسلامی و حقوق، با سخنرانی آقای دکتر محمدعلی مهدوی‎ثابت، رئیس انجمن‎ جرم‎شناسی ایران و استاد دانشگاه .

26 31/2/79 سخنرانی آقای دکتر احمد توکلی در جلسه‎ای که تحت‎عنوان ›› آفات اشرافیت دولتمردان ‹‹ از سوی واحد تحقیق و پژوهش بسیج‎ دانشجویی برگزار شد .

27 31/2 ارائه گزارش اجمالی فعالیتهای یکسالة معاونت پژوهشی دانشگاه توسط آن معاونت: راه‎اندازی شورای پژوهشی، شورای نشر، دفتر نشر، اداره امور هماهنگی با دانشکده ها وراه‎اندازی ››کمیته‎تدوین رسالت دانشگاه و بازنگری در رشته‎ها، مقاطع، سرفصل‎ها و منابع ‹‹ عناوین فعالیت‎های مذکور در گزارش می باشد .

28 ../3/79 تهیة اولین نوار صوتی ››صدای‎ صادق ‹‹ به صورت آزمایشی : این فعالیت که کلیه مراحل آن توسط دانشجویان و به منظور استفاده بهینه از امکانات سمعی و بصری دانشگاه در جهت بالا بردن سطح آگاهی و آموزش دانشجویان و پرکردن اوقات فراغت ایشان به نحو مطلوب و بکارگیری استعدادهای دانشجویان در زمینة کارهای آموزشی، هنری و انعکاس نقطه‎نظرهای ایشان به مسؤولین، انجام می‎گرفت، قرار بود که هر هفته به صورت یک نوار صوتی در اختیار علاقمندان قرارگیرد که این برنامه پس از مدتی اجرا، به دلایلی متوقف و تعطیل شد .

29 ../3/79 تصویب طرح تهیة چکیدة پایان‎نامه‎ها توسط دفتر مطالعات و تحقیقات سیاسی، بنا به

درخواست شورای پژوهشی دانشگاه و به منظور اطلاع‎رسانی دقیق در زمینة محتوای علمی پایان‎نامه‎ها و معرفی محصولات فرهنگی دانشگاه .

30 ../3/79 سخنرانی آقای دکتر سعید زیباکلام پیرامون ››مدرنیسم ‹‹ در جلسه‎ای که به همت بسیج دانشجویی در محل مسجد دانشگاه برگزار شد .

31 2/3 /79 سخنرانی آقای دکتراکبریان دربارة آثار پیوستن به سازمان تجارت‎جهانی WTO در

جلسه‎ای که از سوی دانشکدة معارف‎ اسلامی و اقتصاد برگزار شد .

32 3/3/79 تصویب و پذیرش طرح ››مقاله‎نامةشیعه ‹‹ توسط شورای پژوهشی دانشگاه و ارائه آن پس از تکمیل به دفتر نشر دانشگاه .

33 3/3/79 تصویب و پذیرش طرح ‹‹ سال‎شمارشیعه›› توسط شورای پژوهشی دانشگاه و ارائة آن پس از تکمیل به دفتر نشر دانشگاه برای ارسال به داوری.

34 3/3 /79 برگزاری جلسة سخنرانی با عنوان ›› تحلیل و بررسی عنصر معنوی و روانی جرم ‹‹ از سوی دانشکدة معارف‎ اسلامی و حقوق، با سخنرانی آقای دکتر آزمایش .

35 7/3/79 تصویب طرح ›› تهیه صفحه‎خانه مرکزتحقیقات در سایت دانشگاه امام‎صادق (ع) توسط شورای مرکز تحقیقات و توافق اعضای شورا بر همکاری جهت تکمیل و اجرای طرح .

36 9/3/79 برگزاری جلسه سخنرانی با عنوان ››طرح اصلاح ساختار قوة قضائیه ‹‹ از سوی بسیج دانشجویی، با حضور آقای دکتر مهدوی ثابت و حجت الاسلام باغانی، رئیس کمیسیون قضایی دورة چهارم مجلس شورای اسلامی .

37 10/3 /79 برگزاری سمیناری با عنوان‹‹ WTO و چشم انداز آینده آن در ایران ›› به همت واحد تحقیق و پژوهش بسیج دانشجویی و با سخنرانی آقای دکتر علمی‎نجفی .

38 16/3/79 برگزاری جلسة سخنرانی با عنوان ››منافع و اهداف اروپا در ایران در قرن بیستم ‹‹ از سوی دانشکدة معارف‎ اسلامی و علوم سیاسی، با سخنرانی آقای پروفسور احمد مهرداد، استاد روابط بین‎الملل در دانشگاه هانوور آلمان .

39 18/3/79 برگزاری جلسة سخنرانی با عنوان ››روش‎شناسایی متون کهن حدیثی ‹‹ از سوی دانشکدة الهیات، معارف‎ اسلامی و ارشاد، با سخنرانی آقای دکتر پاکتچی .

40 18/3/79 برگزاری جلسة سخنرانی با عنوان ››محدثان شیعی صاحب کتاب در قرن اول و دوم هجری‹‹ از سوی دانشکدة الهیات، معارف‎ اسلامی و ارشاد، با سخنرانی آقای علی‎اکبر غفاری‎صفت، در کنار این جلسة نمایشگاهی از کتب و آثار حدیثی بر پا شده بود .

41 18/3/79 برگزاری جلسة سخنرانی با عنوان ››بررسی طرح اصلاح قوة ‎قضائیه ‹‹ از سوی بسیج دانشجویی و با سخنرانی آقای دکتر محمود آخوندی .

42 18/3/79 برگزاری همایش گروه حقوق واحد خواهران دانشگاه امام‎صادق (ع) در زمینة تطبیق نظامهای حقوقی معاصر .

43 19/3/79 برگزاری اردوی دوروزة سیاحتی – زیارتی شهر تاریخی قزوین، از سوی اداره امور فرهنگی و فوق برنامه .

44 23/3 /79 برگزاری همایش ››بانکداری اسلامی ‹‹ در این همایش آقایان دکتر منور اقبال، رئیس بخش بانکداری و مالیة اسلامی موسسة مطالعات و تحقیقات اقتصاد اسلامی وابسته به بانک توسعة اسلامی و دکتر عمر الزبیر، رئیس کمیته علمی موسسة مذکور، به ایراد سخنرانی پرداختند..

45 24/3/79 برگزاری جلسة سخنرانی با عنوان ››چشم انداز مجلس ششم‹‹ از سوی مجمع دانشجویان یزدی با سخنرانی حجت‎الاسلام رضوی، نمایندة یزد در مجلس شورای اسلامی (دورة ششم)

46 24/3/79 موافقت اصولی با شرکت آقای دکتر پاکتچی در کنفرانس لندن در شورای پژوهشی دانشگاه .

47 31/3/79 برگزاری جشن با شکوه میلاد مسعود پیامبر اکرم و امام‎صادق (ع) و نوزدهمین سالگرد تأسیس دانشگاه امام‎صادق (ع)، در این مراسم که با حضور آیات عظام مشکینی، امامی‎کاشانی، و واعظ‎زادة خراسانی، دری‎نجف‎آبادی و تعدادی از سفرا، جمعی از نمایندگان مجلس شورای‎ اسلامی و حدود یکصد نفر از میهمانان خارجی برگزار شد، اقشار مختلف مردم حضورداشتند. در کنار این مراسم نمایشگاهی از دستاوردهای هجده سالة دانشگاه امام‎صادق (ع) در ابعاد آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و …. تشکیل شده بود . اجرای تواشیح، قرائت شعر، مداحی وسخنرانی حجةالاسلام‎قرائتی از جمله برنامه‎های این جشن بود .

48 ../3/79 سخنرانی آقای پاکتچی با عنوان ››چگونه یک کتاب را بخوانیم؟‹‹در جلسه‎أی که ازسوی دانشکدة الهیات،معارف‎ اسلامی وارشاد برگزار شد.

49 ../3/79 برگزاری همایشی باعنوان ››اقتصادایران، مسایل توسعه و سازمان تجارت جهانی ‹‹ از سوی دانشکدة معارف‎ اسلامی واقتصاد، با سخنرانی آقای دکتر نهاوندیان، معاون طرح و برنامة وزارت‎بازرگانی وسرپرست موسسة مطالعات و پژوهشهای بازرگانی .

50 ../3/79 برگزاری جلسه‎ای با عنوان ‹‹ مقایسة نظام بانکی اسلامی وکلاسیک ›› از سوی دانشکدة معارف‎ اسلامی و اقتصاد، با سخنرانی آقای دکتر طوسی .

51 ../4/79 دیدار جمعی از استادان و پژهشگران واحد خواهران با علامه عسگری، رئیس دانشکدة اصول دین : هدف از این دیدار دستیابی پژوهشگران به روشهای پژوهش و ابعاد گوناگون آن در مکاتب معاصر بود . در این نشست، علامه عسگری ضمن بیانات خود به اهمیت رواج اصطلاحات و حضور اسمی یک مکتب در نفوذ و گسترش آن در جوامع اشاره کردند و در زمینة نسبت اصطلاحات مکاتب معاصر با اصطلاحات اصیل اسلامی، سخنان ارزنده ای بیان نمودند .

52 ../4/79 تشرف مسؤولان و جمعی از استادان واحد خواهران دانشگاه امام‎صادق (ع) به عتبات عالیات : در این سفر معنوی و نورانی که هفت روز به طول انجامید، زائران به وصال امامان معصومشان در کاظمین، سامره، نجف اشرف و کربلای‎معلی نائل آمدند .

53 14/4/79 برگزاری همایشی با شکوه، تحت عنوان ››یادوارة علامه امینی ره‹‹ : دراین همایش که به مناسبت سال امیرالمؤمنین (ع) و در سی‎امین سالگرد ارتحال آن عالم جلیل‎القدر، در دانشگاه امام‎صادق (ع) و به همت بنیاد بین‎المللی ››غدیر‹‹ برگزار شد، آیات عظام مهدوی‎کنی، خزعلی، یزدی، استادی، حجت‎الاسلام دوانی وجمع زیادی از استادان طلاب و دانشجویان حضورداشتند و از مقام شامخ آن عالم فرزانه، تجلیل به عمل آمد . اجرای مداحی، تواشیح، قرائت شعر وایراد سخنرانی توسط آیت‎الله خزعلی وحجت الاسلام دوانی از برنامه‎های این همایش بود .

54 14/4/79 تصویب طرح ››ترجمه همراه با مقدمه و تعلیقات درآمدی‎نو بر منطق و فلسفه ‹‹ از سوی شورای‎پروهشی دانشگاه .

55 15/4/79 انتشار اولین خبر نامة ‹‹ طرح تدوین رسالت دانشگاه ›› : این خبر نامه از سوی مرکز تحقیقات دانشگاه و با مدیر مسؤولی آقای دکتر الویری، هر دوهفته یکبار منتشر می‎شود .

56 18/4/79 انتصاب آقای محمدتقی‎محبی به عنوان مسؤول بررسی و تطبیق شرایط دانشجویان ممتاز به موجب حکم صادره از سوی معاون آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه .

57 27/4/79 حضور دو تن از اعضای هیأت علمی مرکز فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام‎صادق (ع) در اجلاس سال 2000 انجمن بین المللی پژوهش در رسانه ها و ارتباطات و ارائه مقاله از سوی آنان در اجلاس مذکور .

58 ../5/79 برگزاری سومین اردوی طرح هجرت (اعزام و تربیت مبلغان ) از سوی واحد خواهران : برگزاری سمینارهای علمی متعدد در زمینة آموزش قرآن، احکام، زبان انگلیسی، عربی، تعلیم و تربیت اسلامی، نهج البلاغه و حدیث، همچنین اجرای یک فیلم تربیتی و تحلیل آن از جمله برنامه های این اردوی سه روزه بود .

59 28/5/79 در گذشت فقیه عالیقدر، حضرت آیت‎الله حاج شیخ حسن غفاری‎نژاد (ره)، استاد گرانمایه دانشکدة الهیات، معارف‎ اسلامی و ارشاد دانشگاه امام‎صادق (ع) : این استاد ارجمند در سال 1305 در شهر تبریز متولد شد و در سن 76 سالگی چشم از جهان خاکی فرو بست . از تألیفات آن مرحوم می توان کتاب‹‹ کاوشهای علمی به زبان فارسی ›› وهمچنین کتاب ‹‹ مقتل‎الحسین ›› را نام برد . همچنین خاطرنشان می شود که ایشان در جمع‎آوری وتألیف مجموعه نفیس ‹‹ احقاق‎الحق ›› نقش محوری واصلی را بر عهده داشتند .

60 31/5/79 دیدار مسؤولین نشریه ‹‹ پیام‎صادق ›› - نشریه خبری، اطلاع‎رسانی دانشگاه امام‎صادق (ع)-با حضرت آیت‎الله مهدوی‎کنی : در این جلسه که به مناسبت ششمین سال انتشار نشریة مذکور برگزار شد، ابتدا مدیرمسؤول و سردبیر گزارشی از فعالیتهای انجام شده در طول 5 سال انتشار این مجله را خدمت رئیس محترم دانشگاه ارائه کردند . سپس مسؤولان بخشهای مختلف گزارشی از عملکرد خود را در طول یک سال گذشته را بیان داشتند و در پایان رئیس محترم دانشگاه برای حاضران سخنرانی کردند

61 31/5/79 انتشار کتاب دیگری از حضرت آیت‎الله مهدوی‎کنی با عنوان ‹‹ بیست‎گفتار در اخلاق‎عملی ››به همت نشریة پیام‎صادق و دفتر فرهنگی اسلامی .

62 31/5/79 دیدار گروهی از دانشجویان شیعه مرکز اسلامی لندن از دانشگاه امام‎صادق (ع) : این گروه که در جهت تحکیم روابط علمی اسلامی خود وارد ایران شده بودند، از مراکز مختلف دانشگاه بازدید کردند و با حضرت آیت‎الله مهدوی‎کنی دیدار کردند. سپس رئیس محترم دانشگاه به ایراد سخنرانی برای آنان پرداختند .

63 1/6/79 انتصاب آقای دکترعلی‎ رضائیان به سمت ریاست دانشکده معارف‎ اسلامی و مدیریت، به موجب حکم صادره از سوی رئیس دانشگاه .

64 5/6/79 سخنرانی حجت‎الاسلام‎والمسلمین احمدیان، مسؤول آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها، دربارة ‹‹ تبلیغ و نقش نهادنمایندگی رهبری ›› .

65 5/6/79 معرفی کارکنان نمونة معاونت آموزشی در جلسه‎ای که با حضور معاون محترم آموزشی دانشگاه و مدیران و کارمندان این حوزه به مناسبت هفته دولت و روز کارمند برگزار شد .

66 5/6/79 برگزاری مراسم روز کارمند در واحد خواهران به مناسبت گرامیداشت هفتة دولت و بزرگداشت شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر .

67 6//796 برگزاری مراسم یادبود شهید علی شریعتمداری از شهدای دانشگاه ‎امام‎صادق (ع) و برادر وزیر محترم بازرگانی : در این مراسم که اعضای محترم هیأت دولت، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی از اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر مقامات کشوری و لشگری حضور داشتند، حجت الاسلام امجد درباره جایگاه رفیع شهیدان اسلام به سخنرانی پرداختند .

68 14/6/79 دیدار گروهی از استادان و دست اندرکاران طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری با مقام معظم رهبری : در این دیدار ابتدا مسئوول طرح دربارة فعالیتهای انجام شده و نحوة اجرای طرح و روند کار به صورت اجمالی گزارشی ارائه داد : در پایان این دیدار حضرت آیت‎الله خامنه‎ای ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این طرح به اهمیت چنین طرحهایی اشاره کردند و سخنان گرانبهایی را برای حاضران بیان فرمودند .

69 27/6/79 برگزاری مراسم تودیع دو تن از دانشجویان دانشگاه برای ادامه تحصیل در فرانسه، با حضور رئیس محترم و مسؤولان دانشگاه : این دو نفر که از دانش آموختگان دورة کارشناسی ارشد معارف‎ اسلامی و علوم سیاسی هستند در راستای اجرای موافقت نامه بین دانشگاه تولوزیک فرانسه و دانشگاه امام‎صادق(ع) مبنی بر ایجاد دوره دکترای مشترک علوم سیاسی بین این دو دانشگاه بعنوان اولین دانشجویان این طرح رهسپار کشور فرانسه شدند .

70 1/7/79 انتشار اولین پیش شماره نشریه دانشجویی – تربیتی و روان شناختی ‹‹ سفرةدل ›› زیر نظر اداره ‎راهنمایی و مشاورة معاونت دانشجویی .

71 1/7/79 تصویب طرح ‹‹اصول مدیریت مالی اسلامی و ابزارهای آن ›› در جلسة شورای مرکز تحقیقات دانشگاه، این طرح که کار تحقیق و پژوهش آن، از آبان‎ماه سال جاری زیر نظر دفتر مطالعات و تحقیقات اقتصادی، شروع شده است و طبق زمان پیش بینی شده تا پایان مردادماه سال آینده به‎اتمام خواهد رسید، در پنج فصل ارائه خواهد شد : فصل اول : کلیات فصل دوم : اصول مدیریت‎مالی‎ اسلامی فصل سوم : ابزارهای مالی اسلامی فصل چهارم : بازارهای مالی اسلامی فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات .

72 7/7/79 تشکیل اولین جلسة کلاس ‹‹آیین دادرسی در عمل ›› : این دوره که با مربیگری قاضی مجرب دادگستری، آقای شیرانی و به همت اداره امور فرهنگی و فوق برنامه و نهاد دانشجویی دانشگاه، در روزهای یکشنبه هر هفته به مدت 2 ساعت تشکیل می شود، در نیمسال‎تحصیلی آینده نیز ادامه خواهد داشت .

73 8/7/79 برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین‎روز در گذشت آیت الله غفاری‎نژاد(ره)، استاد دانشگاه‎ امام ‎صادق (ع)، از سوی روابط عمومی و با همکاری اداره امور فرهنگی دانشگاه .

74 11/7/79 انتصاب آقای دکتر سیدعلی علوی به سمت معاونت آموزشی دانشکده معارف‎ اسلامی و مدیریت، طی حکم صادره از سوی رئیس دانشگاه

75 11/7/79 انتصاب آقای دکتر رضاراعی به سمت معاونت پژوهشی دانشکده معارف‎ اسلامی و مدریت، کلی حکم صادره از سوی رئیس دانشگاه .

76 11/7/79 سخنرانی آقای دکتر قائم‎مقامی، مدرس حوزة علمیه ‎قم و استاد دانشگاه‎ تهران در جمع اساتید و دانشجویان واحد خواهران با موضوع ‹‹ مبانی فقهی ولایت فقیه ›› .

77 11/7/79 دیدار جمعی از دانشجویان بسیجی و رئیس واحد خواهران دانشگاه امام‎صادق (ع) با خانواده شهید علی‎شریعتمداری به مناسبت هفتة دفاع مقدس .

78 13/7/79 سخنرانی آقای دکتر داوود باوند با عنوان ‹‹ بررسی اوضاع ایران در طول جنگ تحمیلی ›› در جلسه‎ای که به همت بسیج دانشجویی برگزار گردید .

79 16/7/79 انتصاب آقای حجت الاسلام علیرضا دهقانی فیروز آبادی به سمت سرپرست اداره کل امور پژوهشی دانشگاه، طی حکم صادره از سوی معاون پژوهشی دانشگاه .

80 16/7/79 تصویب مرحلة نهایی طرح ‹‹ تلخیص آثار شهید مرتضی مطهری ›› در هشتادمین جلسه شورای مرکز تحقیقات دانشگاه طرح مذکور در ده دفتر تدوین و تنظیم خواهد شد که عناوین آن عبارتند از : صدگفتار، سیری در سیره‎معصومین (ع)، انسان بر آستان دین، مقام زن، آشنایی با قرآن، در آینة تاریخ و سیاست، انسان‎شناسی، خداشناسی، راهنما شناسی و معادشناسی .

81 18/7/79 برگزاری مراسم ششمین دورة فارغ‎التحصیلی تعدادی از دانشجویان واحد خواهران و یازدهمین سال تأسیس آن واحد، همزمان با میلاد مسعود امیرالمؤمنین علی(ع) : اجرای تواشیح و سخنرانی حضرت آیت الله مهدوی‎کنی از جمله برنامه‎های این مراسم بود . در پایان مراسم، رئیس محترم دانشگاه به چهار تن از برگزیدگان دانش‎آموختگان ورودی سال 74 و همچنین دانشجوی برتر 10 دورة واحد خواهران جوایزی اهدا نمودند .

82 30/7/79 تصویب طرح ‹‹ ترجمه و نقد و بررسی مدخل های مرتبط با امام علی (ع) از دایرة المعارف اسلام ›› در هشتادو یکمین جلسة شورای مرکز تحقیقات دانشگاه : این طرح پس از تصویب به مرحلة اجرا در آمد، که در آن، آقای دکتر کریمی بنادکوکی ( از مدرسان دانشگاه امام‎صادق(ع) ) کار ترجمة اثر و آقای دکتر الویری (رئیس مرکز تحقیقات ) کار نقد و بررسی متن را بر عهده دارند . برخی از مدخل های برگزیده عبارتند از : ابوطالب، اهل الکساء، عقیل بن‎ابی‎طالب، علویه ابو تراب، ذوالفقار، حیدر، النهروان، نجف، خیبر، غدیر خم و… شایان ذکر است، این طرح در دفتر مطالعات و تحقیقات سیاسی، به مدت 9 ماه به اجرا در می‎آید.

83 00/7/79 موفقیت دو تن از دانشجویان شاعر دانشگاه به نامهای آقایان ابوالفضل نظری و مهدی عابدی، در جشنواره ادبی شعر دانشگاه بوعلی سینای همدان و اهداء جوایزی از سوی ستاد اجرایی جشنواره به آنان، به عنوان برندگان ویژة جشنواره .

84 1/8/79 برگزاری همایشی با عنوان ‹‹ انتفاضة جدید، ماهیت و پیامدها ›› از سوی مرکز تحقیقات دانشگاه و با همکاری دانشکده معارف‎ اسلامی و علوم سیاسی و با سخنرانی ابوجهاد محمد نماینده جهاد اسلامی فلسطین و آقای سروش‎نژاد مدیر مسؤول فصلنامه فلسطین .

85 2/8/79 برگزاری دهمین اردوی زیارتی مشهد شهیدان دفاع مقدس (میثاق با شهدا ) از سوی بسیج دانشجویی : دراین اردو که چهار روز به طول انجامید، شرکت کنندگان از مناطق فکه، شلمچه، طلائیه، دوکوهه، هویزه، دهلاویه و نیز مسجد خرمشهر بازدید کردند و برنامه‎های مختلف فرهنگی نیز در طول اردو به اجرا در آمد .

86 7/8/79 انتصاب آقای محمد رضا معبودیان به سمت سرپرست مرکز خدمات رایانه ای طی حکم صادره از سوی معاون پژوهشی دانشگاه .

87 11/8/79 انتصاب آقای محمدرضا ایرانپور به سمت ‹‹ سرپرست اداره انتشارات ›› طی حکم صادره از سوی معاون آموزشی دانشگاه .

88 11/8/79 برگزاری اولین همایش اقتصاد اسلامی دانشگاه‎ امام ‎صادق(ع) با عنوان ‹‹ بررسی مبانی معرفت‎شناسی و روش‎شناسی اقتصاد اسلامی ›› : در این همایش که دو روز به طول انجامید، از میان بیست‎ودو مقاله ‎ارسالی به دبیرخانة همایش، 14 مقاله در همایش ارائه گردید . شایان ذکر است که حدود 400 نفر میهمان از سراسر کشور و از دانشگاهها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی،حوزه های علمیه و… جهت شرکت در این همایش دعوت شده بودند .

89 16/8/79 انتصاب حجت الاسلام‎والمسلمین علم‎الهدی به سمت مدیریت گروه مطالعات سیاسی اسلامی، با حکم صادره از سوی رئیس دانشگاه .

90 16/8/79 انتصاب آقای دکتر محمدحسن خانی به سمت مدیریت گروه روابط بین‎الملل دانشکدة معارف‎ اسلامی و علوم سیاسی، طی حکم صادره از سوی رئیس دانشگاه .

91 16/8/79 انتصاب آقای دکتر ناصر جمالزاده به سمت معاون تحصیلات تکمیلی دانشکدة معارف‎ اسلامی و علوم سیاسی با حکم صادره از سوی رئیس دانشگاه .

92 16/8/79 انتصاب آقای دکتر اصغر افتخاری به سمت معاون پژوهشی دانشکدة معارف‎ اسلامی و علوم سیاسی، طی حکم صادره از سوی رئیس دانشگاه .

93 17/8/79 تصویب طرح ترجمة کتب اقتصاد اسلامی در چهل و هفتمین جلسة شورای پژوهشی دانشگاه به شرح ذیل

ردیف  مترجم  عنوان طرح  حداکثر زمان اجراء
1  محمد مهدی عسگری  درسهایی در اقتصاد اسلامی (2جلد )بخشهای 1و3و6 -
2  اسدالله فرزین‎وش  درسهایی در اقتصاد اسلامی (2جلد )بخشهای 4و5 -
3  محمدرضا شاهرودی  آموزش علم اقتصاد از دیدگاه اسلام -
4  غلامرضا مصباحی  مسایل جدید در زمینه های پول، بانک و شرکتهای سهامی -
5  کامران ندری  قرار داد مؤجل (زمان‎دار ) اسلامی و بازارهای آن  3 ماه
6  کامران ندری  فهم تامین مالی اسلامی : مطالعه ای از بازار اوراق بهادار در چهار چوب اسلامی.  5 ماه
7  حسین عیوضلو  اقتصاد مشارکتی  8 ماه
8 حسین عیوضلو اقتصاد اسلامی در میان روش تحقیق و امکان تحقیق  5/4 ماه
9  محمدتقی محبی  مفهوم زمان در اقتصاد اسلامی 4 ماه
10  محمد تقی محبی  نقش دولت در تحقیق اهداف اقتصاد اسلامی  4 ماه

94 26/8/79 انتشار دهمین‎شماره از فصلنامة پژوهشی دانشگاه امام‎صادق(ع): در این شماره از فصلنامه که به همت مرکز تحقیقات دانشگاه منتشر می شود، مقالات زیر به چشم می‎خورد .

- مقدمه ای بر جایگاه عدالت در اندیشه های سیاسی اسلام / دکتر بهرام اخوان کاظمی

- شیوه های مداخلة قدرتهای بزرگ در کشورهای ضعیف / دکتر محمدرضا دهشیری

- نظریة حکومت در اندیشة سیاسی علمای شیعة ایران بین سالهای 1320-1357، دکتر جلال درخشه .

- فرآیند اتحاد اروپا / دکتر مهدی ذاکریان‎امیری

- اهمیت پژوهشهای حقوقی تطبیقی در توسعه و تکامل علوم جزایی / دکتر آلبین از/ ترجمة حسن رضایی .

- بررسی وضعیت اجارة بدون مدت در حقوق ایران، مصر، فرانسه و فقه اسلامی / علی‎عباس‎ حیاتی

- مطالعة تطبیقی حقوق معنوی مؤلف / صمد حضرتی شاهین‎دژ

95 28/8/79 انتصاب دکتر کامران ایزدی‎مبارکه به سمت مدیریت دفتر نشر دانشگاه، با حکم صادره از سوی معاون پژوهشی دانشگاه .

96 ../8/79 شرکت نشریات دانشجویی دانشگاه امام‎صادق (ع) در سومین جشنوارة سراسری نشریات دانشجویی دانشگاههای کشور : این نشریات عبارتند از : ‹‹ فلق›› ( نشریة علمی-پژوهشی دانشجویان رشتة الهیات، معارف‎ اسلامی و ارشاد)، ‹‹ مدیر›› (نشریة علمی – تخصصی دانشجویان رشته معارف‎ اسلامی و مدیریت )، ‹‹ اندیشة حقوقی›› (نشریة علمی - تخصصی دانشجویان رشتة معارف‎ اسلامی و حقوق )، ‹‹ پله›› (نشریه فرهنگی خبری )، ‹‹ جستار›› (نشریة اجتماعی و فرهنگی هستة فرهنگی دانشجویان ) و(…) (نشریة سیاسی – فرهنگی بسیج دانشجویی)

97 /8/79تصویب طرح حفظ قرآن کریم در شورای هستة فرهنگی دانشجویان: طرح مذکور جهت انجام مراحل اداری و تصویب نهایی به معاونت دانشجویی ارسال گردیده است که با اجرای آن سالانه حدود یکصد نفر از دانشجویان به حفظ قرآن‎کریم می پردازند و در طی دوران تحصیل به حفظ کل قرآن‎کریم نائل خواهند آمد .

98 ../8/79 ارسال ترجمة نامة امیرالمؤمنین (ع) خطاب به عثمان بن حنیف از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه، برای500 تن از کارگزاران نظام جمهوری اسلامی: خاطر نشان می شود، اقدام مذکور، اولین گام برای برگزاری همایش ‹‹ آفات اشرافیگری دولتمردان نظام دینی ›› است که اسفند ماه 1379 در دانشگاه امام‎صادق(ع) برگزار می‎شود .

99 1/9/79 تشکیل کارگاه علمی – عملی آئین نگارش حقوقی در واحد خواهران : در این کارگاه به بررسی پرونده های حقوقی در رابطه با مسائل مدنی و کیفری از بدو تشکیل پرونده و صدور رأی، پرداخته می شود . هدف از تشکیل این کارگاه بالا بردن توانائی دانشجویان حقوق در استدلال حقوقی و آموختن آئین نگارش حقوقی می باشد .

100 6/9/79 تصویب اصلاحات پیشنهادی دانشگاه امام‎صادق(ع) در خصوص تغییر عنوان گرایش فقه و اصول به فقه و مبانی حقوق اسلامی، در جلسه 403 شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فن‎آوری .

101 14/9/79 برگزاری دومین جلسه از سلسله جلسات معرفی گرایش ‹‹ فن‎آوری اطلاعات ›› با موضوع ‹‹مدیریت زنجیرة عرضه ›› از سوی دانشکدة معارف اسلامی و مدیریت و با سخنرانی آقای دکترجعفر نژاد، عضو هیأت علمی و استاد دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران .

102 15/9/79 تصویب طرح پیشنهادی از سوی مرکز تحقیقات در مورد برگزاری همایش ملی ‹‹ بررسی مطالعات میان‎رشته‎ای علوم اسلامی و علوم‎انسانی، پیشینه، وضعیت‎کنونی، افقهای کنونی، افقهای آینده ›› در شورای پژوهشی دانشگاه .

103 16/9/79 صدور مجوز فصلنامة ‹‹ اندیشه صادق ›› به صاحب امتیازی دانشگاه امام‎صادق(ع) و مدیر مسؤولی آقای محسن‎خندان (الویری ) .

104 22/9/79 برگزاری مراسمی به مناسبت بزرگداشت هفتة پژوهش، به همت ادارة کل پژوهش خواهران در این مراسم که در شب میلاد فرخندة امام مجتبی (ع) برگزار شد، مدیرکل پژوهش واحد خواهران به ارائة گزارشی در خصوص عملکرد ده‎سالة ادارة کل پژوهش از بدو تأسیس تا آذرماه 79 پرداخت.

105 28/9/79 برگزاری مراسم معرفی و تقدیر از پژوهشگران نمونة دانشگاه ‎امام ‎صادق(ع): این مراسم با شکوه که به مناسبت هفتة پژوهش در واحد برادران برگزار گردید، آقایان دکتر محسنیان‎راد، دکتر افتخاری و خانم عظیم‎زادة اردبیلی به عنوان پژوهشگران نمونة سال 1379 دانشگاه امام‎صادق(ع) انتخاب گردیدند و از سوی ریاست محترم دانشگاه، حضرت آیتالله مهدوی‎کنی، لوح تقدیر و هدیه ای دریافت نمودند . سپس هر یک از پژوهشگران منتخب پیرامون حوزة فعالیتهای خود سخنرانی کردند. در انتهای مراسم نیز، همة مهمانان در مراسم افطاری که از سوی ریاست محترم دانشگاه ترتیب داده شده بود شرکت کردند .

106 ../9/79 آغاز فعالیت دومین دوره طرح هجرت واحد خواهران با دانشجویان ورودی 77و78 : اهم کلاسهای آموزشی این طرح عبارتند از : تفسیر موضوعی قرآن، فقه و مبانی احکام، تحلیل روزنامه ها به زبان انگلیسی، روشهای تبلیغی از دیدگاه جامعه شناسی و روان‎شناسی، نهج‎البلاغة موضوعی عربی، اصول‎عقاید به زبان عربی .

107 ../9/79 انتصاب خانم دکتر جودی، عضو هیأت علمی به سمت مدیریت کل آموزش واحد خواهران، طی حکم صادره از سوی ریاست محترم آن واحد .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان