۹ چیز که نباید به افراد مهم زندگیتان بگویید

داشتن یک ارتباط درست، سنگ بنای اصلی هر رابطه سالم است

داشتن یک ارتباط درست، سنگ بنای اصلی هر رابطه سالم است. از روز تولد تا امروز آموخته ایم که صداقت بهترین نوع سیاست در روابط است، اما باور کنید یا نه ،چیزهایی وجود دارند که شما هرگز نباید آنها رابه اشخاص مهم زندگیتان بگویید. درست است که از بهترین بخشهای یک رابطه  پایدار این است که همه چیز را به همسرتان بگویید، اما باور کنید که بعضی مسائل خیلی بهتر است که نا گفته بماند. 

در اکثر موارد شما به طور کامل در جریان همه مسائل مربوط به همسرتان هستید .اما چه چیزهایی درمورد او وجود دارد که از آن اگاه نیستید؟ در اکثر مواقع یک چیزهایی می تواند که گاهی وقتها به ذهنتان هجوم آورده و از دهان شما خارج شود گفتنشان می تواند برای همسر شما ناراحت کننده باشد.

پس هنگامی که یکی از عبارات زیر به ذهنتان خطور می کند و تصمیم می گیرید که آنرا به همسرتان بگویید، یک گام به عقب برداشته وگفتن آن را متوقف کنید. زیرا یک سری مطالب وجود دارد که هیچ همسری، هیچ وقت، علاقه ای به شنیدن آنها ندارد. 

1."چون من میگویم"

در هر شرایطی با استفاده از عباراتی نظیر "چون من میگویم" می توانید به رابطه تان آسیب وارد کنید. با این جمله شما این حس را در همسرتان بوجود می آورید که شما یکی از والدینش هستید و او کوچکتر از یک شخص بزرگسال است و ممکن است با این کار شرایط را برایش محیا کنید که خود را مانند یک بزرگسال تصورنکند و رفتارهای کودکانه از خود بروز دهد.

2."تو  شبیه خانواده ات هستی (انگار که یکی از آنها اینجاست)"

این یک واژه بد برای صدا زدن همسرتان است. هنگامی که شما خانواده همسرتان را وارد این ماجرا می کنید، نه تنها می گویید که کارهای همسرتان را دوست ندارید بلکه به خانواده اش هم علاقه ای ندارید. اینگونه تهمت ها ممکن است شما را با حملاتی مواجه کند که هیچ دفاعی در مقابلش ندارید. همینطور می تواند باعث از بین رفتن ارزش و اعتبارتان شود.حتی اگر او شبیه یکی از اعضای خانواده اش باشد باز هم شما فراموش نکنید که همسر شما یک شخص دیگر است که  شخصیت خاص خودش را دارد. 

3."من دارم میروم."

هیچ وقت به همسرتان نگویید که می روید. مگر اینکه واقعا بخواهید بروید. هنگامی که تهدید می کنید که همسرتان را ترک می کنید، در واقع شما دارید از مشکلات پیش آمده فرار می کنید. تهدید همسرتان به رفتن، تنها باعث ایجاد بی اعتمادی می شود و باعث می شود او به این موضوع فکر کند که نباید وارد این رابطه می شد.

4."مادرم گفت که باید فلان کار را انجام دهیم"

با وارد کردن یک شخص سوم  در مکالماتتان ،چه مادر ، چه خواهر، بهترین دوست و یا هر شخص دیگری، شما  نشان می دهید که  در مورد مشکل پیش آمده در غیاب همسرتان، با اشخاص دیگر صحبت کرده اید. پس همسر شما بیدرنگ احساس می کند که آن شخصی که با او صحبت کرده اید باید در میان  یک خط قرمز قرار گیرد. با اینکاردر ذهن او، شما و آن شخص در یک سمت این خط هستید و همسرتان در سمت دیگر. شما با داشتن یک محرم اسرار غیر از شریک زندگیتان، نشان می دهید که برای افکار خود و آن محرم اسرار بیشتر از افکار همسرتان، ارزش قائل هستید. پس لطفا پیش از صحبت با هر شخص دیگری اول با همسرتان صحبت کنید و اجازه دهید که این گفتگو فقط بین شما  دو نفر باقی بماند و به گوش اشخاص دیگر نرسد.

5.تو باید."همیشه"........ یا تو نباید."هرگز".......

دو عبارت وجود دارد که زوج ها نباید هرگز به هم بگویند. چرا که آنها با استفاده از این کلمات در یک لحظه یک فضای منفی را  در محیط زندگیشان، بوجود می آورند پس رابطه خوبشان  متوقف شده و یکی از طرفین در موقعیت تدافعی قرار می گیرد. توصیه ما این است که در چنین شرایطی سعی کنید به جای استفاده از واژه های "همیشه" یا "هیچ وقت" از کلمات خاص بهتری در مقابل همسرتان استفاده نمایید.با این کارمی توانید به همسرتان  نزدیک تر شوید.

6." او (زن/مرد) بسیار جذاب است."

این که رابطه شما و همسرتان تا چه حد قویست اصلا مهم نیست، چون در هر صورت اگر شما زیاد به افراد اطرافتان توجه داشته باشید باعث رنجیدن و عصبانیت همسرتان خواهید شد. اگر شخصی می بینید که به نظرتان بسیار زیبا و جذاب است نباید آنرا با همسرتان در میان بگذارید زیرا او قطعا از اینکه شما به ان شخص انقدر نگاه کرده اید، و در موردش نظر داده اید عمیقا ناراحت می شود. شما ممکن است بخواهید از یک شخص مشهور تعریف نمایید اما بدانید بعد از این تعریف شما، همسرتان مدام خود را با او مقایسه می کند و شما نا خواسته ضربه بدی به اعتماد به نفس همسرتان زده اید. پس اگر مطمئن نیستید که در مقابل این تعریف های شما از دیگران، او چه عکس العملی نشان می دهد، توصیه می کنیم که نظرتان را پیش خودتان نگه دارید.

7.میتوانی از پسش بر بیای؟

مشکلات مالی یکی  شخصی ترین مسائل در زندگی افراد است.اما هنگامی که شما در یک رابطه متعهدانه قرار دارید این موضوع می تواند یکی از مسائل مهم زندگی شما شود. در چنین شرایطی به جای آنکه انتخاب های همسرتان را سرزنش نمایید، بنشینید و با او صحبت کنید. در ضمن وقتی که مثل یک مادر مدام در انتخابات همسرتان مداخله می کنید که مثلا "من میدانم چی برایت خوب است" او هم شروع می کند به برخوردهای کودکانه و شما را در نقش مادرش تصور می کند.

8." چیزی نگو"

هنگامی که به یک نفر می گویید چیزی نگو در واقع در حال تشدید نا آرامی هستید و در واقع دارید به او می گویید که هیچ حقی برای ناراحت شدن ندارد پس برداشت او این است که  احساساتش نادیده گرفته شده و از طرف شما رد شده است. می توانید به جای گفتن عباراتی نظیر "چیزی نگو" و یا "آرام باش"، به گونه ای با او برخورد کنید که مطمئن شود که  او را شنیده اید و با به رسمیت شناختن احساساتش، نشان می دهید که چقدر برای خود و احساساتش ارزش قائل هستید و به این طریق او احساس آرامش بیشتری می کند.

9."آیا واقعا میخواهی آن‌را بپوشی؟"

با این روش در اظهار نظر راجع به لباس پوشیدن همسرتان، نه فقط  شما در حال توهین به او هستید که خودش نمی تواند لباسش را انتخاب کند بلکه از یک طریق بسیار مبهمی در حال تحقیرش هم هستید. آن پیراهن را شما دوست ندارید؟ یا این ترکیب لباس را نمی پسندید؟ خیلی خوب!! در این گونه موارد به جای استفاده از توهین، خیلی محبت آمیز شروع به تعریف نمایید. مثلا بگویید یک قسمت از لباسی که امروز پوشیده ای را دوست دارم. به خاطر اینکه مثلا پاهایت را خوش فرم تر نشان می دهد. با نرم شدن بحث راجع به این موضوع، محیطی بوجود می آید که در آن احساس می کنید، شما و همسرتان با یکدیگر چقدر راحت تر و صادق تر  هستید و با ایجاد چنین محیطی خواهید دید که رابطه تان بسیار محکمتر و بهتر خواهد شد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان