دکودیزاین/ ورودی های دعوت کننده و تاثیرگذار در خانه [قسمت دوم]

ورودی ها اولین فضایی هستند که به محض ورود به یک خانه با آن‌ها مواجه می شویم. در واقع آن‌ها در یک نگاه اجمالی یک تعریف کلی از نوع چیدمان و شخصیت و سلیقه‌ی صاحب خانه در اختیارمان قرار خواهند داد، پس نباید به هیچ عنوان تاثیر  ورودی ها را در مواجه اول دست کم بگیریم.

دکودیزاین/ ورودی های دعوت کننده و تاثیرگذار در خانه [قسمت دوم]

ورودی یک خانه یکی از مهمترین و به جرات می‌توان گفت تاثیرگذارترین بخش‌های آن خانه است. در واقع ورودی‌ها نوعی فضای راهرو مانند و رابط بین فضای بیرونی و داخلی و اولین محلی هستند که هر فردی به محض ورود به یک خانه با آن مواجه میشود؛ بنابراین اصلا اغراق آمیز نیست اگر که بگوییم که این بخش بیشترین تاثیر را بر روی میهمانان و تازه واردین می‌گذارد. میهمانانی که به خانه ی ما وارد می‌شوند در این محل کفش و پالتوی خود را درمی‌آورند، چتر خود را می گذارند و از طرف ما خوش‌آمدگویی می‌شوند، پس باید سعی کنید که این ورودی ها تا حد امکان گرم و پذیرا باشند. البته باید بگوییم که متاسفانه اهمیت این فضا در بسیاری از طراحی‌ها نادیده گرفته می‌شود و درهای ورودی مستقیما در یکی از فضاهای اصلی، که معمولا فضای نشیمن است، باز می‌شود. اگر خانه‌ی شما نیز جزء این دسته از خانه‌هاست این وظیفه ی شماست که دست به‌کار شوید و با استفاده از اشیای گوناگون یک ورودی زیبا برای خانه ی خود طراحی کنید. 

در قسمت قبل راجع به راه حل‌هایی صحبت کردیم که یا نیاز به اندکی ساخت و ساز داشتند و یا تا حدودی پرهزینه بودند و بیشتر مناسب برای افرادی که قصد جابه‌جایی نداشتند و می‌دانستند تا مدت‌ها می‌توانند از این تغییرات با خیال راحت استفاده کنند. در این قسمت قصد داریم راجع به راه حل‌های بی‌نهایت ساده و کم هزینه برای آن دسته از افرادی که اغلب در حال جابه‌جایی هستند و یا نمی‌خواهند برای این تغییرات چندان هزینه کنند، صحبت کنیم.

 

چیدمانی متفاوت

تنها با نوع چیدمان مبلمان بدون هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای و به ساده‌ترین طریق ممکن می‌توانید برای خانه‌ی خود یک ورودی ایجاد کنید. برای این کار تنها کافیست به جایی که مبلمان خود را روبروی در ورودی قرار دهید، پشت به آن بچینید و به این صورت حسی از وجود یک راهرو مقابل در ورودی خانه‌تان ایجاد کنید.

%D9%85%D8%A8%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86.1.jpg

 

%D9%85%D8%A8%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86.2.jpg

 

تعریف محدوده­‌ی فضایی با قالیچه­‌ها

قرار دادن قالی‌ها و قالیچه‌ها با فاصله از هم، از نظر بصری باعث ایجاد محدوده‌ها و مرزهای فضایی می‌شود. با استفاده از این خاصیت شما می‌توانید با قرار دادن یک پادری و یا قالیچه ی کوچک مقابل در، حس وجود یک ورودی مجزا را به بیننده القا کنید و حتی محدوده‌ی آن را نشان دهید. علاوه بر این وجود پادری ها تا حد زیادی از ورود گرد و خاک به فضای داخلی ممانعت می‌کند که نکته‌ی بسیار قابل توجهی است. 

%D9%81%D8%B1%D8%B4.1.jpg

 

%D9%81%D8%B1%D8%B4.2.jpg

 

صندلی هایی با چند کاربرد

%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%84%DB%8C.1.jpg

 

%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%84%DB%8C.2.jpg

 

تابلوهای صمیمی

معمولا همه‌ی ما عادت داریم تابلوها وعکس‌های خانوادگی خود را در اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود نصب کنیم و تقریبا هرگز به فکرمان نخواهد رسید که دیوار ورودی منزلمان می‌تواند مکان بسیار خوبی برای به اشتراک گذاشتن علایق و خاطراتمان با سایرین باشد. نصب چند تابلو بر روی دیوار مشرف به در ورودی، به نوعی آن را بخشی متفاوت از سایر بخش‌های نشیمن نشان خواهد داد و به عنوان ورودی خانه معرفی خواهد کرد. اگر برای شما عکس‌های خانوادگی جزو حریم خصوصی‌تان محسوب می‌شوند، می‌توانید به جای آن از تابلوهای نقاشی، صنایع دستی مکان‌های مختلف و جمله‌های زیبا استفاده و یک ورودی تاثیرگذار و به یادماندنی خلق کنید. 

%D8%B9%DA%A9%D8%B3.2.jpg

 

%D8%AA%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D9%86%D8%A7%D8%AA.1.jpg

 

آینه‌ها

اگر نگران این موضوع هستید که جداکردن بخشی از نشیمن به عنوان فضای ورودی، نشیمن شما را کوچک نشان خواهد داد، از آینه‌های دیواری یا قرار گرفته بر روی کنسول‌ها در قسمت ورودی استفاده کنید. آینه‌ها علاوه بر بازتاب نور و بزرگتر نشان دادن فضا، این امکان را به شما خواهند داد که در لحظه خروج از منزل بتوانید ظاهر خود را برای بار آخر چک کنید.

%D8%A2%DB%8C%D9%86%D9%87.11.jpg

 

%D8%A2%DB%8C%D9%86%D9%87.22.jpg

 

متمایز کردن فضاها به وسیله نور

یکی از کارهایی که می‌توانید برای متمایز ساختن فضاها از هم انجام دهید، بهره گرفتن از منابع نوری مختلف است. به این منظور برای قسمتی که قصد دارید به عنوان ورودی خانه معرفی کنید یک منبع نور جدا از نور نشیمن در نظر بگیرید که میتواند بسته به سلیقه شما و موقعیت ورودی، یک لامپ سقفی، دیوارکوب و یا آباژوری که بر روی کنسول قرار گرفته است باشد. علاوه بر این وجود این منبع نوری جداگانه می‌تواند از لحاظ ایمنی بسیار مفید باشد، چراکه راه رفتن در یک ورودی تاریک هرچقدر هم که با فضای خانه آشنایی داشته باشید، می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.

%D9%86%D9%88%D8%B1.1.jpg

 

%D9%86%D9%88%D8%B1.2.jpg

 

 خوش‌آمدگویی با گیاهان

یکی از کارهای زیبایی که می‌توان برای تعریف قسمتی از نشیمن به عنوان ورودی انجام داد، استفاده از گل‌ها و گیاهان است. می‌توانید چند گلدان را کنار یک صندلی تکی، نیمکت و یا روی کنسول قرار دهید، یا حتی از سقف آویزان کنید. تصمیم گرفتن برای اینکه از چه روشی استفاده کنید به عهده‌ی شماست، ولی مطمئنا هرکدام را برگزینید چیزی از تاثیر شگفت‌آور این گل‌ها در ورودی منزلتان کم نخواهد کرد. 

%DA%AF%D9%84.1.jpg

 

%DA%AF%D9%84.2.jpg

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان