پایتخت رمانتیک اروپا (قسمت اول)

هر یک از ما پاریس را به یک تعبیر خاص می‌شناسیم

هر یک از ما پاریس را به یک تعبیر خاص می‌شناسیم. عده‌ای با نماد برج معروفش،گروهی بخاطر زندان باسیل و رمان بینوایان. هنری‌ها از لوور و موزه‌هایش می‌گویند و جهان‌گردان متمول از خرید در خیابان شان الیزه. طرفداران مد نیز آن‌را پایتخت مد و شانل می‌دانند. جدا از هر سلیقه و تعلق به گروه خاصی، پاریس همیشه مظهر عشاق بوده و این روزها رنگ و بوی فوتبالی گرفته و تب مسابقات یورو 2016 تمام فرانسه را فرا گرفته است.

بدون شک این شهر رمانتیک با جاذبه‌های توریستی فراوانش محلی بسیار مناسب برای گذراندن ماه عسل و یا سفرهای تفریحی خانوادگی است . آب و هوای  معتدل ،جاذبه‌های توریستی،غذاهای متنوع و برندهای متنوع مد و لباس این شهر را در بین پنج شهر پر بازدید دنیا قرار داده است. در این سفر همراه شما خواهیم بود تا گذری در شهر عشاق داشته باشیم و حس و حال رومیو و ژولیت را تجربه کنیم.

فرودگاه اصلی در شمال این شهر واقع شده .اگر بصورت هوایی به پاریس سفر می‌کنید اولین نقطه دیداری شما فرودگاه شارل دوگل خواهد بود .

 

هنگام حرکت به‌سمت شهر در مسیر استادیوم زیبای پارک دو پرنس را ملاحظه می‌کنید که علاوه بر میزبانی جام جهانی و مسابقات یورو 2016، استادیوم خانگی پاریسن ژرمن نیز می باشد.

فرودگاه حدودا نیم ساعت تا مرکز شهر فاصله دارد. به هتل خود بروید و پس از استحمام و نوشیدن فنجانی قهوه فرانسوی، نقشه و کوله خود را بردارید و آماده دیدن مناظر شهر شوید.

سفر خود را از شمال پاریس و منطقه مونت مخته  mont marteشروع می‌کنیم. محله‌ای منسوب به هنرمندان که نقاشان در جای جای آن در حال خلق آثار هنری هستند. نماد این قسمت شهر کلیسای بسیار زیبای آن است که مانند نگینی سفید می‌درخشد.

پس از بازدید از داخل کلیسا و گرفتن عکس‌های یادگاری و خریداری از سوغاتی‌های کوچک در راه خود به‌سمت جنوب از دیدن نقاشی‌های هنرمندان و صدای زیبای موسیقی نوازندگان دوره گرد لذت ببرید.

تنها ده دقیقه پیاده‌روی کافی است تا به یکی از معروف‌ترین کاباره‌های جهان یعنی مولن روژ برسید. حتما مایل هستید تا با سردر آسیاب شکل آن عکس یادگاری بگیرید. چند عکس بگیرید و از فروشگاه‌های اطراف که بیشتر به عرضه محصولات موسیقی می‌پردازند، بازدید کنید.

مسیر خود را ادامه می‌دهیم تا مرکز شهر که سالن مجلل اپرای شهر و درست روبروی آن مرکزخرید عظیم گالری لافایتLafayette  واقع شده اند.

مرکزخریدی که برای بانوان بسیار جذاب است. فروشگاهی چند طبقه و مختص لوازم آرایشی و عطر و زیورآلات.

فکرمی‌کنم خسته شده اید و زمان ناهار است. در یکی از کافه‌های اطراف خیابان بنشینید و غذای خود را نوش جان کنید. انتخاب غذا،نوشیدنی و محل صرف غذا بسیار کار سختی است چراکه تنوع محصولات بسیار زیاد است ولی خوبی ماجرا این‌است که در تمام کافه‌ها که به بیسرو bistro معروف هستند، غذا و نوشیدنی‌های مطبوعی سرو می‌شود.

در ادامه مسیر خود کم کم به مرکز شهر نزدیک می‌شویم.جایی که کلیسای معروف نوتردام واقع شده. این کلیسا شاهد وقایع بزرگ تاریخی بوده است. از فرمان حمله ناپلون به اتریش و تاجگذاریش تا مراسم ازدواج وی با دزیره.

پس از بازدید از کلیسا و موزه داخل آن ،غروب زیبای پاریس را در کنار رودخانه سن نظاره‌گر باشید .نکته جالب پل‌های روی رود و چراغ‌های گازی نصب شده است که مظهری از شهر پاریس است. اگر بر روی پل مجاور کلیسا بایستید در سمت دیگر رودخانه زندان باسیل را مشاهده می‌کنید که شاهد وقایع تلخ تاریخی در زمان انقلاب کبیر فرانسه و کشتار با گیوتین‌ در قرون وسطی بوده است.

خب باید کم کم  به محل اقامت خود بروید و استراحت کنید چون فردا خیلی روز فشرده‌ای داریم و بازدید از نقاط دیدنی دیگری در انتظار ماست. شبتون آرام تا فردا!


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر