۱۲ آرایش تابستانه و رازهای زیبایی

با انجام نکاتی که در پائین اشاره خواهد شد، گرمی تابستان باعث ریختن و یا از بین رفتن آرایش شما نخواهد شد.

با انجام نکاتی که در پائین اشاره خواهد شد، گرمی تابستان باعث ریختن و یا از بین رفتن آرایش شما نخواهد شد.

1-از سایه چشم‌های کِرِمی استفاده کنید:

سایه چشم‌های کِرِمی، سریع‌تر روی پلک شما می‌خوابند و با گرمای تابستان سریع پاک نمی‌شوند. سعی کنید که در تابستان از رنگ‌های روشن و ملایم برای سایه چشم خود استفاده کنید. 

2- از کرم‌های پوشاننده به مقدار کم استفاده کنید:

روی جای جوش، لکه‌ها و نقاط تیره روی پوستتان را با مقدار کمی از کرم پوشاننده بپوشانید؛ کرم را به خوبی روی آن‌ها پخش کنید. وقتی که هوا گرم است، حتی مقدار کمی از کرم پوشاننده، زیاد به نظر می‌رسد.

3- روی پوست صورت خود را بپوشانید:

در هوای گرم، استفاده از مقدار زیادی کرم پودر روی صورت جالب و زیبا نیست؛ به جای آن‌ها از کرم‌های مرطوب‌کننده رنگی که دارای ضد آفتاب نیز هستند، استفاده کنید. این مرطوب‌کننده‌ها به پوست شما آبرسانی می‌کنند و از آن در برابر اشعه‌های خورشید محافظت می‌کنند.

4- بدن خود را‌ تر و تازه کنید:

اگر نمی‌توانید با آب سرد استحمام کنید، دستان خود را زیر آب سرد بگیرید و سپس مچ دستانتان را روی پشت گردنتان بذارید. این کار از عرق کردن شما جلوگیری می‌کند.

5- یک لایه کرم اولیه آرایش روی پوست خود بزنید:

قبل از انجام آرایش، روی پوست خود کرمی اولیه بزنید؛ این کار باعث می‌شود که آرایش بیشتر روی پوست شما باقی بماند و به دلیل گرمای هوا، نریزد. 

6- از لب‌های خود محافظت کنید:

شما به صورت و بدن خود کرم ضدآفتاب می‌زنید، اما نباید لب‌های خود را فراموش کنید. ملانین آن‌ها توانایی زیادی در دفع اشعه‌های خورشید ندارد؛ پس باید از آن‌ها نیز محافظت کنید. به دنبال کرمی برای لب هایتان باشید که از آن‌ها در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند و آن‌ها را با ویتامین E موجود در خود، مرطوب‌کند. 

7- نقاطی از بدنتان که زیاد عرق می‌کنند را فراموش نکنید:

برای اینکه بدنتان را خشک نگه دارید و از عرق کردن جلوگیری کنید، به نقاطی از بدنتان که زیاد عرق می‌کنند، مانند سینه و گردن، پودر بزنید.

8- از لوازم آرایشی ضدآب استفاده کنید:

خط چشم و ریمل‌های ضدآب مناسب هوای گرم هستند. برای اینکه آرایش چشم شما، روی گونه‌هایتان نریزد، فقط بالای چشم هایتان خط چشم بکشید و به مژه‌های بالاییتان ریمل بزنید؛ زیر چشم هایتان را آرایش نکنید. 

9- با استفاده از رژ گونه زیبایی خود را دو چندان کنید:

برای اینکه گونه‌های شما زیباتر به نظر برسند، از رژگونه‌ای به رنگ‌های صورتی کم‌رنگ و یا هلویی استفاده کنید. 

10- از رژ لب مناسب استفاده کنید:

رژ لب‌های تیره‌رنگ، مناسب فصل زمستان هستند؛ پس آن‌ها را برای فصل زمستان کنار بگذارید. در تابستان از رژ لب‌هایی به رنگ‌های روشن استفاد کنید. 

11- با استفاده از برنزه کننده، وانمود کنید که آفتاب گرفته اید:

بعد از استفاده از کرم ضدآفتاب، می‌توانید به صورت خود برنز کننده بزنید؛ این کار مناسب فصل تابستان است و نشان می‌دهد که شما آفتاب گرفته‌اید! برای انجام این کار، از برسی با اندازه متوسط استفاده کنید، آن را داخل پودر برنز کننده بزنید و به قسمت‌هایی از صورت خود که معمولا هنگام آفتاب گرفتن برنزه می‌شوند، از جمله پیشانی، برجستگی‌های گونه، بینی و چانه خود بزنید. 

12 – میزان درخشندگی صورت خود را کنترل کنید:

استفاده از پودرهای شفاف کننده آرایش، مناسب فصل‌های دیگر است و در تابستان بهتر است که از آن‌ها استفاده نکنید؛ چرا که در تابستان صورت شما را بیش از حد درخشان نشان می‌دهند. به جای استفاده از این پودرها، برای گرفتن چربی اضافه صورتتان، از دستمال‌های آرایشی که چربی را جذب می‌کنند استفاده کنید. آن‌ها را روی صورت خود بگذارید و بردارید، تا چربی اضافه صورتتان را به خود جذب کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر