جغرافیای شیعه

دانستیم که در میان انواع جغرافیاهای دینی، جغرافیای شیعه هم وجود دارد. از این جغرافیا اطلاع زیادی نداریم، ولی بیگانگان نسبت به آن بسیار حساس هستند.

دانستیم که در میان انواع جغرافیاهای دینی، جغرافیای شیعه هم وجود دارد. از این جغرافیا اطلاع زیادی نداریم، ولی بیگانگان نسبت به آن بسیار حساس هستند.

قلب تپنده شیعه

در نقشههای شیعهشناسی، سبز کمرنگ نشانه اسلام است و سبز پررنگ، نشانه شیعه. تنها کشور ایران است که در هر دو نقشه وجود دارد و حکومت آن دینی است.

این کشور مردمانی اندیشمند دارد که دانشمندی چون شهید مطهری، کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام را درباره آن مینویسد و عالمی بزرگ به نام سید اسماعیل صدر، وقتی کتابی درباره عالمان شیعه مینویسد، نام ایرانیان در صدر آن قرار میگیرد.

پس از انقلاب، فرهنگ شیعه از ایران به دیگر کشورها صادر شد و جهانیان با ایرانیان و مذهب تشیع آشنا شدند.

پشتیبان غیبی

در آستانه جنگ جهانی اول، روسها، انگلیسیها و عثمانیها از مرزهای غربی و جنوب غرب و شمال به ایران حمله کردند. اوضاع ایران آشفته بود و اینده روشنی نداشت.

در این زمان، مرجع شیعیان، ایتالله نائینی که در نجف بود، به خاطر اوضاع آشفته ایران ناراحت بود. ایشان کاری نمیتوانست انجام دهد جز توسل و دعا. شبی از شبها، این عالم بزرگوار در خواب به محضر امام زمان (عج) مشرف شد.

امام مراقب دیواری بود که در غرب ایران بود و هر لحظه احتمال داشت، فرو بریزد. ایشان از امام پرسید: «شما اینجا چهکار میکنید؟»

امام فرمود: «این دیوار گهگاه کج میشود، ولی ما نمیگذاریم فرو ریزد، چرا که ایران خانه ماست و ما در حفظ آن میکوشیم.»

جغرافیای اینده

جغرافیای منطقه ما تا هنگام ظهور امام خوبیها، سه مرحله را طی خواهد کرد: جغرافیای موجود، جغرافیای پیش از ظهور و دوران فتنهها و جغرافیای ظهور.

براساس خبرهای غیبی معصومان و پیشگویی پیشگویان، نقشه منطقه دگرگون میشود و منطقه آبستن تحولهای مهمی است که نمونهای از آن، رخداد عراق است. این دگرگونیها بیشتر کشورهای منطقه را فرا خواهد گرفت و شاید تنها کشوری که در امان خواهد بود و در اوج فتنهها پرچمدار زمینهسازان ظهور، ایران باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر