ماهان شبکه ایرانیان

چگونه مادر خوبی باشیم؟ (قسمت دوم)

۷- از عذرخواهی کردن نترسید:

مادران دوست دارند مادر خوبی برای فرزندان خود باشند؛ به‌ویژه در دوران حاضر. در قسمت دوم مقاله به این می‌پردازیم که چگونه می‌توان مادر خوبی بود.

7- از عذرخواهی کردن نترسید:

ممکن است برایتان سخت باشد که اشتباهات خود را قبول کنید، اما عصبانی شدن و حالت دفاعی به خود گرفتن به جای عذرخواهی، آموزش بدی به کودکتان می‌دهد؛ آن‌ها باید متوجه شوند که عذرخواهی کردن خوب و آسان است و اگر اشتباهی مرتکب شدند، باید عذرخواهی کنند. سعی کنید که آرامش خود را حفظ کنید و کار اشتباه خود و دلیل انجام دادن آن را برای کودکتان توضیح دهید و سپس به خاطر کار اشتباهتان از او عذرخواهی کنید. 

8- از خوب بودن نترسید:

تلاش برای کامل و عالی بودن، شما را از مواجه شدن با مشکلات و مسائل غیرپیش بینی زندگی دور می‌کند. و همچنین کنترل کامل فرزندان کاری دشوار می‌شود. به جای اینکه سعی کنید عالی باشید، مهم است که یاد بگیرید از پسِ اتفاقات مهمی که در زندگی می‌افتد، بر بیایید. قبول کنید که بعض اوقات خانه شما به هم ریخته می‌شود و همچنین زمان آشپزی کردن ندارید.

9- به حرف‌های فرزندتان گوش دهید:

بعض اوقات، به دلیل اینکه فکر می‌کنید شما مسائل مختلف را بهتر از فرزندتان می‌دانید، به حرف‌های او گوش نمی‌دهید. گاهی اوقات، فرزندتان پیش شما می‌آید و مشکلاتش را با شما در میان می‌گذارد، و شما هرچه سریع‌تر می‌خواهید به او راه حل‌هایی برای رفع مشکلاتش بدهید؛ اما لازم است که بعضی مواقع، فقط بنشینید و به حرف‌های او گوش دهید؛ با این کار، فرزند شما متوجه می‌شود که شما از او حمایت می‌کنید و سعی در درک کردن او دارید. 

10- استقلال را به فرزندتان یاد دهید:

کمک کردن مدام به فرزندتان، سبب می‌شود که او نتواند کارهایشان را به تنهایی انجام دهد؛ تشویق کردن آن‌ها به مستقل بودن در انجام کارهایشان، بهتر از انجام دادن کارها برای آن هاست. فرزند خود را راهنمایی کنید و به طور مداوم او را تشویق کنید تا مهارت‌ها و استعدادهای خود را کشف کند. اگر کودک شما کاری را با موفقیت به پایان برساند، احساس خوبی پیدا می‌کند و علاقه مند می‌شود که در انجام کارها مستقل باشد. 

11- به جای تنبیه کردن، آن‌ها را راهنمایی کنید:

کودکان دوست دارند که آدم‌های اطراف خود را خوشحال کنند؛ بنابراین انتقاد کردن از فرزندتان و تعیین کردن محدودیت‌ها و قوانین مختلف برای او، احساسات او را جریحه دار می‌کند. سعی کنید که به جای تنبیه کردن کودکتان، او را راهنمایی کنید.

12- افراط نکنید:

به دلیل علاقه زیاد به کودکتان، ممکن است که او را لوس کنید. این مشکل زمانی حاد می‌شود که برای نشان دادن عشق خود به فرزندتان، به جای توجه و محبت به او، برای او وسایل مختلف بخرید. شما تصور می‌کنید که تمرکز کردن روی خرید وسایل مختلف برای فرزندتان، کم کردن انتظاراتتان از آن‌ها و یا ملایمت و محبت بیش از اندازه به آن ها، کاری خوب و مفید است، اما در واقع برای کودک شما بسیار مضر است. 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان