ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ راه برای کاهش وزن در چند هفته

با انجام کار های کوچک و مراقبت از رژیم غذایی و رفتاری خود می توانید به آسانی وزن کم کنید.با بنیتا همراه باشید.

10 راه برای کاهش وزن در چند هفته

بدن سالم بزرگ‌ترین ضرورت زندگی است، بدون شک. نه‌تنها از خیلی از بیماری‌ها مثل فشارخون بالا، دیابت، بیماری قلبی و کلسترول بالا و غیره جلوگیری می‌کند، بلکه اعتمادبه‌نفس شخص را نیز بهبود می‌بخشد. به‌جرئت می‌توان گفت امروزه بیشتر مردم مراقب سلامتی خود هستند. بسیاری از عوامل برای کمک به این پدیده نقش رسانه‌ای و مهم را انجام می‌دهند. امروز ما 10 راه مهم را برای کاهش وزن در چند هفته جمع‌آوری کرده‌ایم. با انجام این کار‌ها در زندگی خود، متعهد می‌شویم که دیگر هیچ‌وقت دچار چاقی نخواهید شد. با بنیتا همراه باشید.

 

10- از هوس نصف شبی دوری‌کنید و بعد از ساعت 7 شب چیزی نخورید

هوس شبانه برای خوردن غذایکی از نکات کلیدی برای جلوگیری از افزایش وزن، جلوگیری از غذا خوردن در نصف شب است. پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از ساعت 7 بعدازظهر دیگر غذایی خورده نشود، چون باعث چاقی می‌شود. به‌علاوه، توصیه می‌شود در شب غذاهای سبک خورده شود که پرکالری نباشند تا به وزن بدنی دلخواه بتوان رسید. چون بیشتر بدن در شب در حال استراحت کردن است، این‌یک حقیقت است که غذایی که مردم در شب می‌خورند به‌خوبی هضم نمی‌شود و این به خاطر این است که در آن زمان ضریب متابولیسم بسیار پایین است. وقتی‌که غذا به‌خوبی هضم نشود، به‌صورت خودکار چربی در بدن ذخیره می‌شود. به همین خاطر است که زمان غذا خوردن بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. این عادات سلامتی در بلندمدت تأثیرات مثبت خوبی را روی بدن می‌گذارد و کمک می‌کند که شخص در طول زندگی‌اش سالم زندگی کند و همین‌طور برای مدت بیشتری عمر کند.

 

9- صبحانه‌ای پر از پروتئین بخورید

صبحانهبله یکی از کارهای آسانی که می‌شود برای کاهش وزن انجام داد، اهمیت به چیزی است که در صبحانه می‌خورید. صبحانه هیچ‌وقت نباید فراموش شود و توصیه می‌شود صبحانه‌ای پرپروتئین مصرف شود. پروتئین‌ها همچنین چند برابر چربی‌ها انرژی صرف شکستن پروتئین می‌کند. به‌علاوه، صبحانه‌ی پرپروتئین باعث می‌شود شخص در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید و این احساس سیری در شخص باعث می‌شود در طول روز کمتر هوس غذا کند و کمتر غذا مصرف کند. همچنین تحقیقات متعددی نشان می‌دهد که صبحانه‌های پر پروتئین سرعت بیشتری در متابولیسم دارند. این کمک می‌کند که متابولیسم در سرعت خوبی انجام شود و درنتیجه بدن سالم‌تر می‌ماند و ازلحاظ وزن و فشار متعادل بماند. پس سعی کنید حتماً بیشتر غذای صبحانه‌تان را پروتئین تشکیل دهد تا دچار چربی و چاقی نشوید.

 

8- غذاهای کامل و فراوری نشده بخورید

غذای سالمخوردن غذاهای سالم مهم‌ترین نیاز ماندن در وزن استاندارد است. این‌یک واقعیت است که هر چیزی که خورده می‌شود روی خود شخص بیشتر از هر چیز دیگری تأثیر می‌گذارد. هیچ‌چیزی نمی‌تواند جایگزین رژیم خوب شود، حتی ورزش کردن. پزشکان می‌گویند 70 درصد لاغر شدن به غذای شما بستگی دارد. پس رژیم سالم مهم‌ترین فاکتور بین همه چیز است. پس بیشتر به چیزی که می‌خورید اهمیت بدید. رژیم غذایی سالم، توجه بیشتری هم می‌طلبد. غذای سالم شامل غذاهای فراوری نشده مثل شیرینی مصنوعی نمی‌شود، چون این‌جور غذاها فقط باعث صدمه زدن به شما می‌شوند. بیشتر غذاهایی که فراوری می‌شوند، مواد سالم خود را از دست می‌دهند. پس‌غذاهای این‌چنینی باید از رژیم غذایی‌تان حذف شوند و غذاهای کامل جایگزین آن شوند. غذاهای کامل انرژی کمتری دارند و شمارا در زمان کمتر سیر می‌کنند. پس قبل از اینکه سراغ هرگونه برنامه‌ی کاهش وزن بروید، در ابتدا مطمئن شوید که برنامه‌ی غذایی شما شامل همچنین غذاهایی نباشد که روی بدنتان تأثیر منفی بگذارد.

 

7- خوب بخوابید

خوابیدنبرنامه‌ی شلوغ کاری افراد در این زمانه و سنین، سلامتی آن‌ها را خیلی بیشتر در معرض خطر قرار می‌دهد. یکی از بدترین قسمت‌های سبک زندگی امروزه، عدم مدیریت در خواب 7 الی 8 ساعته در شب است که برای هر کسی ضروری به نظر می‌رسد؛ و بدتر از آن این است که مردم اهمیت خواب خوب را نمی‌دانند. به‌اندازه‌ی کافی نخوابیدن مضرات زیادی دارد. بیشتر مردم فکر می‌کنند کم خوابیدن باعث اضافه‌وزنی می‌شود، ولی این‌یک حقیقت است که اگر به‌اندازه‌ی کافی نخوابید، نه‌تنها می‌تواند باعث اضافه‌وزنی می‌شود، همچنین می‌تواند مانع کاهش وزن نیز شود. خوابیدن در زمان مناسب همچنین می‌تواند شخص را از شر هوس غذا خوردن رها سازد که یکی از دلایل شایع برای اضافه‌وزنی است، به‌علاوه خواب خوب به مغز کمک می‌کند که تمرکز خود را حفظ کند و بدن را قادر می‌سازد که کالری از دست بدهد و روند کاهش وزن را سرعت ببخشد. پس زمان خوابیدن مناسب یکی از نیازهای سبک زندگی سالم است و نباید به هیچ قیمتی از آن چشم‌پوشی شود.

 

6- غذا را آهسته بخورید

آهسته غذا خوردنباهوش بودن شخص را به شیوه‌های فوق‌العاده‌ای می‌تواند کمک کند. همیشه چیزهای کوچک این ظرفیت را دارند که تأثیرات بزرگی را در زندگی شخص بگذارند. پس اهمیت چیزهای کوچک و رفتار‌های کوچک نباید دست‌کم گرفته شوند. اگر به گزارش‌های محققان که درباره‌ی کاهش وزن تحقیق می‌کنند توجه کنیم، از اینکه چگونه چیزهای کوچک باعث تأثیرات بزرگ در زندگی شخص می‌شوند متعجب خواهیم شد که متأسفانه در گستره‌ی وسیع این اعمال دست‌کم گرفته می‌شوند. یکی از دلایلی که چاقی منبع اصلی نگرانی مردم در این زمانه شده است، عدم توجه به جزئیات دقیقه‌ای است. یکی از این‌کاره‌ای کوچک خوردن آهسته‌ی غذا است. این‌یکی از راه‌هایی است که ذهن خود را گول بزنید. با خوردن آهسته‌ی غذا، ما زودتر احساس سیری می‌کنیم که درنتیجه غذای کمتری مصرف می‌کنیم. به‌علاوه آهسته خوردن به بدن کمک می‌کند که هورمون‌های ضد گرسنگی را مثل سی سی کا (CCK)، پی وای وای (PYY) و جی ال پی 1 (GLP1) را رهاسازی کند که در این صورت بدن به مغز پیام می‌دهد که بدن در حال سیر شدن است و کم‌کم باید خوردن متوقف شود؛ بنابراین، آهسته خوردن کلیدی برای به دست آوردن وزن سالم است.

 

5- از بشقاب‌های کوچک‌تر استفاده کنید

بشقاب کوچکذهن انسان تأثیر قدرتمندی روی بدن دارد. روانشناسی شناختی در موقعیت‌های زیادی ثابت کرده است که بدن ما جوری رفتار می‌کند که فکر ما آن‌گونه رفتار می‌کند. ذهن ما قابلیتی قوی برای گول زدن بدنمان دارد و تفکران ما می‌تواند در چیزهایی که حتی ما آگاهی نداریم تأثیر بگذارد. پس اگر کسی این توانایی را داشته باشد که فکرش را بتواند در مسیر خاصی مجاب کند، می‌تواند به توانایی‌های زیادی دست پیدا کند. با مجاب کردن مغز شخص می‌تواند به هدف خاصی که دارد دسترسی پیدا کند. تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که خوردن غذا در بشقاب کوچک می‌تواند باعث کم خوری شود. بشقاب کوچک‌تر، تصوری از غذای بیشتری نسبت به بشقاب بزرگ‌تر با همان مقدار غذا به ما می‌دهد. پس بشقاب کوچک باعث مصرف کمتر غذا می‌شود. کسانی که بشقاب کوچک را انتخاب می‌کنند، زودتر سیر می‌شوند، درنتیجه غذا کمتر می‌خورند، درنتیجه کمتر چاق می‌شوند. بااین‌همه، ما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از افزایش وزن، از حالا در بشقاب کوچک غذا بخورید و تفاوت این عمل را روی بدنتان با چشمان خودتان ببینید.

 

4- سبزیجات و میوه بخورید

سبزیجات و میوهحتماً دلیلی وجود دارد که هر متخصص تغذیه‌ای روی این کره‌ی خاکی به مردم اصرار می‌کنند میوه‌ها و سبزیجات تازه بخورند. سبزیجات و میوه‌ها در لیستی قرار داند که عنوان آن رژیم غذایی سالم است، ازاین‌رو خوردن این‌ها باعث منفعت‌های زیادی برای بدنتان می‌شود. میوه‌ها و سبزیجات کالری کمی درون خود دارند، درنتیجه بدن چربی بیشتری را دریافت نمی‌کند. به‌علاوه رژیم‌هایی که میوه و سبزیجات رادارند، به اجزا آب غنی هستند و شامل خیلی از آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها و غیره می‌شوند که نه تنها برای کاهش وزن بدن کمک می‌کنند، بلکه سیستم دفاعی بدن را قدرتمند می‌کنند. کنار تمام فواید آن، میوه‌ها و سبزیجات در تمام رژیم‌های کسانی که می‌خواهند از شر چاقی خلاص شوند، وجود دارد. خیلی کار درستی خواهد بود اگر تمام غذاهای بی‌ارزش را از رژیم غذایی خود حذف کنید و میوه‌ها و سبزیجات را در رژیم غذایی سالم جدید خود قرار دهید. این‌ها نه‌تنها باعث کاهش وزنتان می‌شوند، بلکه به تک‌تک بخش‌های بدنتان سودمند هستند.

 

3- آب بنوشید

آب خوردنبله درست ‌خواندید، این عمل بسیار ساده می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. با نوشیدن آب، مصرف انرژی نوسازی شده که باعث می‌شود بدن ظرفیت سوختن کالری‌های بیشتر را افزایش دهد. همچنین، محققان ثابت کرده‌اند که نوشیدن آب قبل غذا خوردن، می‌تواند باعث کاهش وزن شود که این کار توسط کاهش اشتها صورت می‌گیرد. هر شخص باید روزانه حداقل سه لیتر آب بنوشد. به‌علاوه، چون آب هیچ کالری در خود ندارد، با مصرف بیشتر آب بجای بقیه نوشیدنی‌ها، از ورود کالری بیشتر به بدن جلوگیری می‌کنید. در اضافه‌ی این بحث، نوشیدن آب‌لیمو در صبح می‌تواند برای کاهش وزن بسیار مفید باشد. با تمام این‌ها، آب یکی از منابع خوب محسوب می‌شود که باید نوشیدن مداوم آن‌ را امتحان کنید و نتیجه‌ی آن را ببینید. ازآنجایی‌که شما به کاهش وزن علاقه‌مند هستید، ما به‌شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم به مصرف بیشتر آب حتماً توجه داشته باشید.

 

2- ورزش کنید

ورزشورزش یک امر اجباری برای هرکسی است. نه‌تنها باعث ثبات در وزن ایده آل است، بلکه باعث قدرتمند شدن و افزایش انعطاف‌پذیری می‌شود. ورزش تمام چربی‌های اضافی را از بدن دور می‌کند و بدن را همیشه در یک اندازه نگه می‌دارد. سالن‌های ورزشی بهترین انتخاب هستند که در آن مربی‌ها به شما کمک می‌کنند بدنتان را به بهترین حالتی که امکان دارد دربیاورید. ولی اگر سالن ورزشی در نزدیکی‌های شما نبود، شما می‌توانید فقط با پیاده‌روی، آهسته دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا کردن به هدف خود برسید. انجام دادن این فعالیت‌ها مثل رفتن به سالن ورزشی روی شما تأثیر دارد. به‌علاوه، به‌جای استفاده از آسانسور‌، از پله‌ها رفت‌وآمد کنید. پس از بهانه درست کردن دست‌بردارید و به سلبریتی که عکس‌هایش را در شبکات مجازی پخش می‌کند حسودی نکنید. قبل از این‌که بیشتر از این وقتتان را تلف کنید، ورزش کردن را شروع کنید. ما به شما اطمینان می‌دهیم که اجرای حرکات ورزشی برای بلندمدت روی شما تأثیر خواهد گذاشت.

 

1- از مصرف شکر و نشاسته بکاهید

شکر و نشاستهبرای اینکه به وزن ایده آل و سالم برسید، باید از مصرف شکر و نشاسته اجتناب کنید. یکی از مهم‌ترین دلیل‌هایی که از مصرف‌ آن‌ها جلوگیری می‌کنیم، طبق یک حقیقتی است که این مواد کمترین مقدار ویتامین و مواد معدنی را دارا می‌باشند که برای احتیاجات بدن بسیار ناچیز است و در مقابل ظرفیت این را دارند که مکانیسم داخلی بدن را کلاً خراب کنند. مصرف زیاد شکر و نشاسته اصرار زیادی روی لوزالمعده‌ی بدن برای تولید بیشتر انسولین می‌کند که می‌تواند باعث ازکارافتادن لوزالمعده برای تولید انسولین شود، پس درنتیجه باعث می‌شود انسولین کمتری نسبت به نیاز بدن ترشح‌شده و در آخر منجر به بیماری‌هایی مثل دیابت یا پدیده‌ای بنام (مقاومت به انسولین) می‌شود که در آن سلول‌ها برای شکستن قند مقاومت می‌کنند. این پدیده اختلالی در شکستن قند خون به وجود می‌آورد.

همین‌طور دراین‌باره می‌توانید، ملکه کاهش وزن، زنی که در 60 سالگی حدود 102 کیلوگرم وزن کم کرد را بخوانید.

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان