ماهان شبکه ایرانیان

چگونه باهوش‌تر شویم / بخش دوم

شاید این حس را داشته باشید که هوش در زمانی که جوان هستید تعیین می‌شود و پس از آن دیگر تغییر نمی‌کند

 

شاید این حس را داشته باشید که هوش در زمانی که جوان هستید تعیین می‌شود و پس از آن دیگر تغییر نمی‌کند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که این طرز تفکر اشتباه است. نحوه برخورد ما با شرایط و چیزهایی که به مغزمان می‌دهیم باعث می‌شوند توان ذهنی‌مان افزایش پیدا کند. افزایش هوش لزوما نیاز به زمان و انرژی زیادی ندارد. اما چگونه می‌توان باهوش‌تر شد؟ در این دو مقاله ده ایده را بررسی می‌کنیم.

1. در زمینه زمان آنلاین بودن خود هوشمندانه‌تر رفتار کنید.

هر بار که استراحت می‌کنید دلیلی ندارد به سراغ شبکه‌های اجتماعی بروید و عکس حیوانات بامزه را ببینید. وب سرشار از مطالب آموزشی است و می‌توانید دوره‌های آموزشی را بگذرانید، سخنرانی‌های خوب ببینید و زبان خود را تقویت کنید. اگر چند دقیقه از این کارها را هر روز انجام دهید هوشتان بیشتر می‌شود.

2. هرچه یاد می‌گیرید را یادداشت کنید.

لزومی ندارد که نوشته‌تان زیبا یا بلند باشد. هر روز چند دقیقه وقت صرف کنید و چیزهایی که یاد گرفته‌اید را بنویسید. این کار باعث می‌شود توان ذهنی‌تان افزایش یابد. می‌توانید درباره موضوعاتی که یاد گرفته‌اید 400 کلمه مطلب بنویسید.

3. کارهای انجام‌شده را لیست کنید

بخش قابل توجهی از هوش، اعتماد به نفس و شادی است. خوب است علاوه بر لیست کارهایی که باید انجام دهید، لیست کارهایی که انجام داده‌اید را هم بنویسید. به این ترتیب اعتماد به نفستان افزایش پیدا می‌کند.

4. بازی‌های فکری انجام دهید.

بازی‌های فکری هم سرگرم‌کننده هستند و هم توان مغزی را افزایش می‌دهند. بازی‌هایی مانند شطرنج بسیار به کار شما می‌آیند.

5. دوستان باهوش داشته باشید.

این کار ممکن است باعث تضعیف اعتماد به نفس شما شود، اما گشتن با افرادی که هوش بالاتری از شما دارند یکی از سریع‌ترین راه‌های یادگیری است. به یاد داشته باشید که ضریب هوشی شما برابر با میانگین ضریب هوشی پنج دوست صمیمی شماست. بهتر است اطراف خود را با افراد باهوش پر کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان