اینستاگرام هنرمندان؛ در سوگ جان باختگان معدن یورت

انفجار معدن یورت آزادشهر و جان باختن تعدادی از کارگران این معدن موجی از غم و اندوه را در میان مردم ایران به دنبال داشت

اینستاگرام هنرمندان؛ در سوگ جان باختگان معدن یورت

این روزها همه معدنچیان معدن یورت را می‌شناسند. همه چشمانشان تر است. ساعت 11:30 روز چهارشنبه 13 اردیبهشت، انفجاری در معدن یورت آزادشهر گلستان روی داد و تعدادی از مظلوم‌ترین و سخت‌کوش‌ترین مردان این سرزمین از دل تاریک زمین به آسمان پر کشیدند. مرگ سخت و دردناک این عزیزان، همان داغی را بر دل‌ها نهاد که غم از دست دادن آتش‌نشانان قهرمان پلاسکو بر دل مردم نهاده بود. تمام ایرانیان در این سوگ شریک بودند و در فضای حقیقی و مجازی با بازماندگان همدردی می‌کردند. هنرمندان نیز در این غم با همگان شریک بودند. این امر را می‌شد از مطالب و تصاویری که در صفحات شخصی خود در فضای مجازی و به‌ویژه اینستاگرام منتشر می‌کردند، دید. با بنیتا همراه باشید تا تعدادی از این پست‌ها را ببینیم.

باران کوثری نوشت: «قرار بود سخت‌تربن شغل «روی» زمین باشید... نه آن پایین، نه آن بالا. خدایا! بگیر دستان سیاه پرومته‌های را که هر روز می‌رفتند تا عمق زمین، نور بیاورند...»

1.jpg

 

عکسی که احترام برومند در مورد معدن یورت گذاشته بود، هم دلنشین بود و هم غم‌افزای. او در اینستاگرامش تصویری از مرحوم داود رشیدی که در فیلم سینمایی بازرس ویژه، نقش یک معدنچی را بازی کرده بود، منتشر کرد و نوشت: «...من با قلبی مملو از غم و اندوه برای سانحه‌ی غم‌انگیز معدن و به یاد این زحمتکشان از دست رفته این عکس را گذاشتم»

11.jpg

 

نوید محمدزاده در اینستاگرام خود نوشت: «تسلیت به ایران، به گلستان، به خانواده‌های داغدار، کسانی که جونشون‌و کف دستشون می‌ذارن در جایی بدون امکانات ایمنی کافی»

4.jpg

13.jpg

اینستاگرام رضا عطاران

شهاب حسینی: «عرض تسلیت و ابراز همدردی با هموطنان داغدار آزادشهر استان گلستان»

12.jpg

 

14.jpg

اینستاگرام بهرام رادان

15.jpg

اینستاگرام رامبد جوان

 

صابر ابر فقط یک کلمه نوشت: «سوگ»

22.jpg

2.jpg

محسن تنابنده هم با انتشار تصویری از خود در نقش یک کارگر معدن نوشت: «این عکس مربوط به اولین فیلمیه که بازی کردم. دانه‌های ریز برف به کارگردانی علیرضا امینی، نقش یه کارگر معدن بود، فقط نقشش بود یه شبیه سازی ولی همونم طاقت‌فرسا بود گروه بیش از ٣٠٠ متر در تونل پیش نمی‌رفت اونم با هزار سلام وصلوات ولی می‌دیدم کارگران معدن افزون بر ١٠٠٠ متر می‌رفتن این‌قدر که جز ظلمات چیزی ازشون پیدا نبود ای‌کاش ماندگان در آوار صحیح وسالم پیدا شوند مثل همون روزا که هنگام خروج ازدل تاریکی دهانه‌ی تونل ابتدا صدای محلی خواندنشان شنیده‌ وبعد سفیدی چشم ودندانشان در چهره‌ی سیاه از گرد ذغال به چشم می‌خورد، با عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه‌ی تلخ»

7.jpg

 

یغما گلرویی شاعر و ترانه سرای مطرح کشورمان هم شعری با عنوان «زنده‌ به گوران» به یاد معدنچیان درگذشته منتشرکرد.

24.jpg

5.jpg

اینستاگرام هدیه تهرانی

منبع: بنیتا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان