ماهان شبکه ایرانیان

اینستاگرام هنرمندان؛ پرواز به مقصد بهشت

۱۲ تیر سالروز اتفاقی تلخ برای ایرانیان است. اتفاقی که بعید است از ذهن و روح هیچ ایرانی‌ای پاک شود

اینستاگرام هنرمندان؛ پرواز به مقصد بهشت

صبح روز 12 تیرماه سال 1367 با فشار دادن دکمه‌ای، 290 نفر از صفحه‌ی رادار محو شدند. پرواز شماره‌ی 655 ایران ایر که از بندرعباس عازم دبی بود، بر اثر شلیک موشک ناو یو اس‌اس وینسنس، در آب‌های خلیج فارس سرنگون شد. این حادثه همیشه در یاد مردم ایران باقی می‌ماند و در سالگرد آن بازماندگان و بسیاری دیگر محل یافتن پیکرهای این بی‌گناهان را گلباران می‌کنند. امسال در سالگرد این اتفاق در کنار تمام این یادبودها و احترام‌ها، پرویز پرستویی در اینستاگرام خود پیشنهاد جالبی داد که با استقبال بسیاری از بازیگران دیگر روبرو شد. این بازیگران در اینستاگرام خود ضمن زنده نگه داشتن یاد قربانیان پرواز شماره 655 ایران ایر، تمام یا بخشی از پیام پرویز پرستویی را در اینستاگرام خود منتشر کردند. در بنیتا ببینید.

پیام پرویز پرستویی به این شرح است: «هموطنان عزیزم 

اکنون در آستانه‌ی سالگرد شهادت بیش از 290 مسافر بی‌گناه هواپیمای ایرباس کشورمان برفراز خلیج فارس هستیم. درسال 1367 با دستور کاپیتان ویل راجرز ماشه‌ای بر روی صفحه‌ی شلیک موشک‌های ناو فوق پیشرفته‌ی وینسنس فشار داده شد تا تمامی این هموطنان عزیزمان به ناگاه از صفحه‌ی رادار زندگی‌مان محو شوند.

در حال حاضر و پس از 29 سال همچنان خانواده‌های شهدای این واقعه عزادارند و برای این جنایت محرز هرگز کسی در آمریکا و جهان از آنان عذرخواهی نکرد و در عوض و در این سال‌ها، کاپیتان ویل راجرز و هفت تن از دست‌اندرکاران این واقعه‌ی شوم، دلخوش به مدال‌های (ابراز شجاعت در عملیات رزمی) گرفته شده از ژنرال سالاران ارتش و دولتشان هستند. پس بیاییم و در حرکتی مردمی، خود همدرد این خانواده‌ها باشیم. قبلا پیشنهاد کردم که فرودگاه بندرعباس به یاد این شهدا نامگذاری شود تا به صورت رسمی علامت سوالی باشد این نامگذاری برای تمامی مسافران پروازهای جهانی به این فرودگاه که متاسفانه پاسخی از سوی مراجع ذیربط دریافت نشد. به هرحال امسال پیشنهاد می‌کنم که در سالروز 12 تیر ماه و در تمامی پروازهای داخلی و خارجی خلبانان کشورمان در پیام‌هایی خودجوش برای مسافرانشان نامی از شهدای همکارشان در آن پرواز برده و یادشان را گرامی بدارند و باز پیشنهاد می‌کنم هرکس که به ایران و مردمش عشق می‌ورزد عکس و متنی از این واقعه در صفحه خود قرار داده و دیگران را نیز به این کار تشویق کند. دوست من، خود ما باید به جهان ثابت کنیم که همچون سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و ... خون هموطنانمان ما نیز قابل معامله با هیچ توجیهی نیست، چه برسد که بدان خاطر مدال‌ها داده شود. پس همگی در12 تیر کاری کنیم که این مدال‌ها در تاریخ جهان، به لکه‌ی ننگ تبدیل شوند.»

در ادامه تعدادی از پست‌های اینستاگرامی هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون کشورمان را در این باره می‌بینید.

اینستاگرام امیرمهدی ژوله
اینستاگرام امیرمهدی ژوله

 

اینستاگرام رضا کیانیان
اینستاگرام رضا کیانیان

 

اینستاگرام رامبد جوان
اینستاگرام رامبد جوان

 

اینستاگرام صابر ابر
اینستاگرام صابر ابر

 

اینستاگرام مهتاب کرامتی
 اینستاگرام مهتاب کرامتی

 

اینستاگرام پرویز پرویز پرستویی
اینستاگرام پرویز پرستویی 

 

اینستاگرام اشکان خطیبی
اینستاگرام اشکان خطیبی
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان