آسیب‌دیدگی تارهای صوتی و لغو کنسرت‌ها؛ آیا ادل خوانندگی را کنار می‌گذارد؟

تارهای صوتی ادل به تازگی دوباره دچار مشکل شده‌اند و باعث لغو کنسرت این خواننده محبوب شده است.

آسیب‌دیدگی تارهای صوتی و لغو کنسرت‌ها؛ آیا ادل خوانندگی را کنار می‌گذارد؟

ادل خواننده‌ی 29 ساله‌ی انگلیسی و برنده‌ی 25 جایزه‌ی گرمی دو کنسرت موسیقی اخیرش که در ورزشگاه ومبلی لندن قرار بود برگزار شود را به خاطر آسیب به تارهای صوتی لغو کرده است. این در حالی است که بلیط‌های این کنسرت از قبل به فروش رفته بود.

ادل اشاره می‌کند که به دیدن پزشک گلو و حنجره رفته است و این کار را بنا به توصیه‌ی پزشک انجام می‌دهد. البته او دو شب گذشته را اجرا داشته اما در استفاده از صدای خود دچار مشکل بوده است.

ادل

بعد از اجرای 121 کنسرت در سراسر جهان ادل در توییتر می‌گوید: به نظر می‌رسد به تارهای صوتی خودم آسیب زده‌ام، نمی‌توانم میزان دل شکستگی خودم را بیان کنم.

او اشاره می‌کند که آن‌قدر اجرا برایش مشکل شده بود که حتی قصد داشته در کنسرت فقط به لب‌خوانی بپردازد. من هرگز این کار را انجام نداده‌ام و هزار سال هم که بگذرد باز هم این کار را نمی‌کنم. این خود واقعی من روی صحنه نخواهد بود.

ادل

البته او در سال 2011 هم به خاطر آسیب به تارهای صوتی تحت عمل جراحی قرار گرفت و مجبور شده بود که کنسرت آمریکای خود را لغو کند. در آن زمان او دچار خونریزی تارهای صوتی شده بود که ناشی از پارگی رگ‌های خونی این قسمت است و روی کیفیت صدای فرد تاثیر می‌گذارد.

او در سال 2012 در مصاحبه‌ با برنامه‌ی 60 دقیقه که بعد از این عمل جراحی صورت گرفت، گفته بود: اگر دوباره بخواهم یک تور 200 روزه را اجرا کنم ممکن است این حادثه دوباره رخ دهد. ادل همچنین اشاره کرده است که اگر این کنسرت را دوباره برنامه‌ریزی نکنند هزینه‌های خریداران بلیط به طور کامل باز گردانده می‌شود.

طرفداران ادل شاید نتوانند به کنسرت این خواننده محبوب بروند اما آن‌ها می‌توانند از آهنگ‌های او لذت ببرند.

ادل

مسئولان برگزاری که از شنیدن این خبر بسیار ناراحت شده بودند به افتخار او دست به یک ابتکار جالب زدند. آن‌ها از هشتگ (SingForAdele#) استفاده کردند تا طرفداران ادل در خارج از محل برگزاری کنسرت جمع شوند و آهنگ معروف سلام (Hello) او را به افتخار ادل اجرا کنند. آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اشاره کردند که: ادل نمی‌تواند برای ما بخواند اما می‌توانیم برای او بخوانیم.

ادل

البته یک سری نگرانی نیز وجود دارد که ادل دیگر هرگز نتواند اجرا داشته باشد و انوقت شاهد خداحافظی ادل با خوانندگی خواهیم بود. در توئیتی او اشاره می‌کند: دلم می‌خواهد آخرین اجرای خودم را در لندن انجام بدهم. می‌خواهم آخرین اجرای خود را در خانه انجام بدهم.

هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا ادل می‌تواند دوباره بخواند و در این صورت آیا کیفیت این اجراها مثل گذشته خواهد بود؟! در حال حاضر طرفداران می‌توانند آرزوی بهبودی شرایط پزشکی او را داشته باشند.

منبع: reuters ،smh ،npr

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر