نظم دادن به اتاق کودکان

• لباس‌های کثیف:

نظم دادن به اتاق کودکان یکی از کارهای مهم والدین است. اما این کار را چگونه می‌توان انجام داد؟

لباس‌های کثیف:

اول از هر چیز، سبد لباس‌های کثیف کودکتان را از اتاق خواب او بیرون ببرید؛ چرا که همیشه آن‌ها پُر از لباس‌های چرک هستند و اضافه آن روی زمین پخش است. به کودکان خود یاد بدهید که لباس‌های کثیف خود را در محل دیگری که شما برای آن‌ها درنظر گرفته‌اید، بگذارند.

• اسباب بازی:

سبدهای مختلفی تهیه کنید و انواع مختلف اسباب بازی‌های فرزند خود را دسته بندی کنید و در آن‌ها قرار دهید؛ روی هر سبد، برچسب بزنید تا او بداند که در هر سبد، چه اسباب بازی‌ای وجود دارد. و از او بخواهید که بعد از بازی کردن با آنها، هر کدام را داخل سبد مخصوص خودش بگذارد. 

• لباس ها:

میله جالباسی داخل کمد کودک شما باید ارتفاع کمی داشته باشد تا خودش به آسانی بتواند لباس‌هایش را بردارد و یا سر جایشان بگذارد. همچنین می‌توانید جالباسی‌ای در ارتفاع بالا نیز برای او بگذارید و لباس‌هایی مهمانی و خاص خود او را در آن جا بگذارد و لباس‌های مدرسه و بازی اش را در پائین بگذارد. به علاوه می‌توانید لباس‌های او را دسته‌بندی کنید تا راحت‌تر بتواند آن‌ها را پیدا کند. 

• برای دختران، جعبه‌ای را تهیه کنید که در آن، شانه، سنجاق ها، کِشِ موها و ... خود را قرار دهند. 

• وسایل مدرسه:

در کمد کودک خود، جعبه و یا مکانی را برای قرار دادن برگه‌ها، کار دستی‌ها، کتاب‌های نقاشی و ... مربوط به مدرسه اش، در نظر بگیرید. می‌توانید از تقسیم‌کننده، برای نظم دادن بیشتر به وسایل او استفاده کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان