رفتارهای عجیب کره‌ای ها/ روزانه‌های مریم در کره

من مریم هستم، دختری ایرانی، دختری با انرژی که به دنبال یک زندگی‌ پراز ماجرا و متفاوت برای تحصیل به کره اومده. من از دبیرستان آرزوی یه زندگی متفاوت رو داشتم. از روز‌های تکراری خسته بودم که یه تغییر بزرگ در زندگیم پیش اومد. اومدن به کره بهترین اتفاق زندگی من بود.

رفتارهای عجیب کره‌ای ها/ روزانه‌های مریم در کره

الان بیشتر از دوسال از زندگی من در آرزوهام می‌گذره و حالا قراره هر هفته یکشنبه و پنجشنبه با روزانه‌های مریم در کره به بنیتا بیام. این‌بار در مورد رفتارهای عجیب کره‌ای ها صحبت می‌کنم. در ادامه با بنیتا باشید.

5.jpg

 

1- اونی! چقدر صورتت کوچیکه...!! (اونی : خواهر بزرگتر البته دختر به دختر)

1.jpg

در کره مردم صورت‌های کوچک و کیوت رو دوست دارند. وقتی صورت کوچک و زیبایی داشته باشی تو کره بهت می‌گن وای چقدر صورتت کوچیکه!! این یعنی خیلی خوشگل هستید:) 

این باور باعث شده که بیشتر کره‌ای‌ها با مدل موهای چتری صورتشون رو کوچک‌تر نشون بدن یا حتی عمل جراحی فک انجام بدن. موقع عکس گرفتن همیشه از ژست هایی استفاده می‌کنند که صورت خودشون رو کوچک‌تر نشون بدن. 

2.jpg

 

2- چند سالتونه ؟ متولد چه سالی هستی؟... پس من رو هیونگ صدا کن. (هیونگ : برادر بزرگ‌تر البته پسر به پسر)

3.png

در کره مردم خیلی به سن اهمیت می‌دن. حتی اگر یک سال تفاوت سنی باشه باید شخص بزرگتر رو به طور دیگه‌ای صدا کرد و نوع حرف زدن هم باید مودبانه باشه.

در کره سه نوع حرف زدن داریم که با توجه به سن مخاطب عوض می‌شه.

1- حرف زدن با پدر، مادر، بزرگ ترها، استاد و معلم

2- دوستان یا همکارانی که فقط چند سال از ما بزرگترند

3- هم‌سن و کوچک‌تر از خودمون

این مسئله هر چند خیلی خوب به نظر میاد اما باعث یه سری مشکلات هم شده. مثلا در کره فقط هم‌سن ها با هم دوست صمیمی می‌شن. خیلی کم پیش میاد که با بزرگتر از خودشون خیلی خیلی صمیمی بشن. 

یکی دیگه از مشکل‌ها این هست که کسی که بزرگ‌تر هست معمولا از شما درخواست می‌کنه براش یه سری کار رو انجام بدید. ( البته تا الان برای من پیش نیومده!بیشتر بین خود کره‌ای ها مرسوم هست.)

 

4- امروز روز په‌په‌رو هست، چندتا په‌په‌رو گرفتی؟

4.jpg

در کره تعداد روزهای خاص و مناسبت ها خیلی زیاده و اکثرا حقه‌های تجاری کارخانجات برای فروش محصولاتشونه. په‌په‌رو یه شیرینی شکلاتی کره ای هست که به خاطر شباهتش به استیک، روز 11 ماه یازدهم میلادی رو به عنوان روز په‌په‌رو قرار دادند و همه به هم په‌په‌رو می دن.

نه تنها په‌په‌رو، کلی مناسبت جالب در کره هست. 14 ام هر ماه یه روز خاصه که مهم ترینشون: 

14 فوریه ؛ روز ولنتاین:  در این روز دخترها به پسر مورد علاقشون شکلات می‌دن.

14 مارچ؛ روز سفید: این روز نوبت پسرهاست که آبنبات و کندی به دختر مورد علاقشون بدن.

14 آپریل؛ روز مجردها : مجردها دور هم جمع می‌شن و با هم غذای جاجانگ میون می‌خورند.

5.jpg

14می؛ روز گل رز: در این روز پسرها به دخترها گل روز می‌دن.

و ... 

وقتی کره‌ای ها وارد یه رابطه‌هم می‌شن شروع می‌کنن به شمردن روزها از روز اول و بعدها به مناسبت 22 روز باهم بودن، 100 روز،200روز، 300روز ویک سال و... باهم جشن می‌گیریند. 

 

6- گروه خونیت چیه؟
6.png

در کره شخصیت‌ آدم‌ها رو با توجه به گروه‌ خونی‌شون قضاوت می‌کنند. (این یعنی فقط 4 نوع شخصیت  داریم ؟؟؟؟)

آ: این افراد بسیار مهربون هستند و خیلی به اطرافیان خودشون محبت می‌کنند و راحت عصبانی نمی‌شن. وقتی با این افراد دوست هستید متوجه می‌شید که حتی به کوچک‌ترین چیزها هم اهمیت می‌دن و کلا خیلی وفادارند. اما در مقابل آدم‌های حوصله‌ سربر وساکتی‌هستند و معمولا خیلی زودرنج هستند.

بی: افرادی هستند که همیشه در مرکز توجه هستند و خیلی زود با هر کسی می‌توانند صمیمی بشوند. همین‌طور خیلی سریع در محیط جدید خودشون رو وفق می‌دن. اعتماد به نفس خیلی بالایی دارن وهمیشه به دنبال چیزهای جدید و جالب هستند. تفریحات عجیبی دارند و جالب‌ترین و کیوت ترین نوع افراد هستند. (کمتر از خودم تعریف کنم!!کلا مشخص بود منم دیگه :) 

آ بی: معمولا خودشون رو زیاد نشون نمی‌دن برای همین ممکنه آدم‌های مرموزی به نظر بیان. همین‌طور که دخالت بقیه در کارهاشون رو دوست‌ ندارن، خودشون هم به کار و زندگی بقیه علاقه‌ای ندارند. هر طوری که خودشون دوست دارند رفتار می‌کنند. پوزخند زیاد می‌زنند. اما آدم‌های منطقی‌ای هستند.

اُ: این افراد خیلی آدم های خاص و پر‌سروصدایی هستند و گاهی رفتارهای عجیبی ازشون سرمی‌زنه. در گروه اجتماعی بودن رو دوست دارند و به همین خاطر معمولا دوست‌های زیادی دارند. واقعیت‌گرا هستند. همیشه لبخند روی صورتشون هست و به مسائل جزئی زیاد اهمیت نمی‌دن ولی احساساتی هستند.

 

به نظرم چیزهایی که در مورد من گفته درست هست. گروه خونی شما چیه؟ به نظرتون می‌شه گروه خونی رو به شخصیت ربط داد؟

و اینکه به نظر شما کدام یک از این رفتار از همه عجیب‌تره؟ 

در قسمت بعدی با عجیب‌ترین کره ای به بنیتا میام. منتظر باشید!

 
end.jpg

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان