همراه با سریال های روز جهان/ بخش ششم؛ از جنگ های وایکینگ ها تا فرار از زندان

سریال‌ها به دلیل دنباله‌دار بودنشان معمولا بیش از فیلم‌های سینمایی در مخاطب اشتیاق پیگیری داستان را ایجاد می‌کنند

همراه با سریال های روز جهان/ بخش ششم؛ از جنگ های وایکینگ ها تا فرار از زندان

تب سریال‌بینی چند سالی است که حسابی در جهان و البته کشور ما بالا گرفته است. از وقتی در آمریکا و کشورهای اروپایی سریال‌سازی هم مانند تولید فیلم به چرخه اقتصادی اضافه شد و سودآوری تجاری‌اش با رسانه سینما به رقابت پرداخت، شاهد تولید سریال هایی بسیار با کیفیت هستیم که گوی سبقت را از فیلم‌های سینمایی در جذب مخاطب ربوده‌اند. این رقابت تا جایی پیش رفته است که ستارگان درجه یک هالیوود تمایل بسیاری برای حضور در سریال‌های خوب شبکه‌های موفق دارند و یکی پس از دیگری به پروژه‌های عظیم سریال‌سازی شبکه های قدرتمند محلق می شوند. از طرفی لذت تماشای سریال به نسبت دیدن فیلم از جنسی متفاوت است. سریال اشتیاقی برای تعقیب داستان و دنبال کردن ماجراها به دنبال دارد که برای مخاطب بسیار جذاب و دلنشین است.

در قسمت ششم معرفی سریال‌های روز جهان، سریال‌های «فرار از زندان»، «فهرست سیاه» و «وایکینگ‌ها» را معرفی می‌کنیم. با بنیتا همراه باشید.  

 

prison break / فرار ِبی پایان 

1293192511_farar2.jpg

داستان این مجموعه ی  تلویزیونی در مورد دو برادر است که یکی از آنها به جرم قتلی که انجام نداده به اعدام محکوم شده و برادرش خود را به زندان می‌اندازد تا با استفاده از نقشه‌ای که قبلا طراحی کرده او را از زندان فراری دهد.

ژانر: درام، اکشن، ماجراجویانه

خالق سریال: پائول شیورینگ 

بازیگران: ونثورث میلر، دامینیک پرسل، سارا وین کالیز، رابین تونی، رابرت نپر و...

فصل اول و دوم این سریال بی تردید جزو شاهکارهای سریال‌سازی شبکه فاکس است. در فصل اول سریال «فرار از زندان» مایکل اسکافیلد، مهندس جوانی است که برادرش لینکلن باروز به جرم کشتن برادر معاون رئیس جمهور به مرگ محکوم شده‌ است. مایکل می‌داند برادرش بی‌گناه است و برایش پاپوش دوخته‌اند. او یکی از مهندسان ساخت زندان فاکس ریور بوده که برادرش هم اکنون در آن زندانی است. پس تصمیم می‌گیرد نقشه زندان را روی تن خود خالکوبی کند و راهی زندان شود تا با کمک این نقشه برادرش را از آنجا فراری دهد. مایکل یک سرقت کوچک انجام می‌دهد و با معرفی کردن خودش وارد زندان می‌شود، ولی در آنجا می‌فهمد به تنهایی نمی‌تواند از پس این کار برآید و به این ترتیب شش زندانی دیگر خواسته و ناخواسته همراهش می‌شوند و بالاخره پس از اتفاقات مختلفی که در طول داستان رخ می‌دهد آن‌ها موفق به فرار می‌شوند.

ماجرای نقشه فرار از زندان و هیجان و تعلیقی که این نقشه به دنبال دارد برای هر مخاطبی مسحورکننده خواهد بود. بخصوص اگر به تم سریال‌هایی که به فرار زندانیان باهوش از زندان های مدرن ، مجهز و مخوف علاقمند باشید. فصل دوم سریال هم همچنان بسیار مهیج و جذاب است و به دردسرهای فراریان از زندان که حالا باید از دست پلیس و نیروهای امنیتی مخفی بمانند می‌پردازد. اما سریال عملا در فصول بعدی (فصل های سه و چهار) افت پیدا کرده و بی‌جهت کش‌دار می‌شود. این سریال در سال 2009 به اتمام رسید اما از آنجا که قصه و شخصیت‌های گیرای این سریال حکم چاه نفت را برای شبکه پرمخاطب فاکس داشت به تازگی فصل پنجم  سریال هم پس از کش و قوس های فراوان آغاز به پخش شده است. اگر به سریال‌های مهیج علاقمند هستید و بالا رفتن آدرنالین خونتان برایتان لذت‌بخش است تماشای این سریال را از دست ندهید.

فصل پنجم این سریال هم اکنون در حال پخش است.

 

The Blacklist / تبهکاران خاکستری

The-Blacklist.jpg

سریال پیرامون کاراکتری به اسم ریموند می‌گذرد که یکی از مشهورترین تبهکاران تحت تعقیب است. او ناگهان تصمیم می‌گیرد خودش را تسلیم پلیس کرده و به آن‌ها کمک کند و تنها شرطش برای این همکاری و لو دادن تبهکاران بین‌المللی این است که با یکی از ماموران اف بی آی به نام لیز کن همکاری کند.

ژانر: پلیسی، معمایی

خالق سریال: جون بوکنکامپ  

بازیگران: جیمز اسپادر، مگان بون، دیگو کلاکلاتنوف، امیر اریسن، رایان اگولد و...

«فهرست سیاه» شروعی بسیار جذاب و درگیرکننده دارد. یکی از تبهکاران تحت تعقیب که در لیست پلیس آمریکا جزو نفرات اول لیست است خیلی راحت خود را تسلیم پلیس کرده و به آنها قول همکاری می‌دهد به این شرط که با پلیس زن جوانی همکاری کند. این پلیس زن در ابتدا به قضیه مشکوک می‌شود اما وقتی ریموند حقایقی در مورد همسر وی را به او ثابت می‌کند اعتمادی بین این دو کاراکتر شکل می‌گیرد و در هر قسمت به دنبال تبهکاران و جنایتکاران حرفه‌ای می‌روند و ...

داستان سریال کاملا گیراست و مرموز بودن رابطه دو کاراکتر اصلی این کشش را دارد تا مخاطب را با قصه و ماجراهای آن همراه کند اما به نظر نگارنده این گره اصلی آنچنان این قدرت و قوت را ندارد که بشود بار درام سریال را تماما روی دوش آن انداخت. شخصا چندان علاقه‌ای به سریال‌هایی که هر قسمت ماجرایی جدید را دنبال می‌کند و تم پلیسی‌شان  بر مضامین درام آن چربش داشته و شبیه مجموعه‌های آلمانی قدیمی عمل می‌کنند ندارم! اما سریال برای مخاطبانی که علاقمند به موضوعات پلیسی بوده و هیجان سریال‌های پرتعقیب و گریز را دوست دارند، کاملا مناسب است. ضمن اینکه شخصیت‌های اصلی سریال هم این کاریزما را دارند تا تماشاگر را مجاب به تماشای ماجراهای پرتعلیق خود کنند.

فصل چهارم این سریال به تازگی به اتمام رسیده است.

 

 Vikings / افسانه‌های شهر جنگی

vikings.jpg

داستان سریال درباره فردی است به نام رگنار لاثبروک که با پادشاه آن دوران وایکینگ‌ها به مخالفت برمی‌خیزد و دوست دارد این بار به جای نبرد با شرقی‌های منطقه، حمله به سمت غرب را در دستور کار خود قرار دهند. رگنار با مخالفت با پادشاه، کار را به جلو می‌برد تا راه را برای نبرد با غربی‌ها هموار کند و حتی خود را در مقام پادشاهی ببیند. 

ژانر: درام، تاریخی، افسانه ای

خالق سریال:مایکل هرست

بازیگران: ترویس فیمل، کلایو استاندن، کترین وینیک، الکساندر لودویگ، گوستاف اسکارزگارد.

طرفدارن سریال‌هایی مانند «بازی تاج و تخت» از جمله دوستداران سریال «وایکینگ‌ها» خواهند شد. سریال «وایکینگ‌ها» به داستان جنگجویانی می‌پردازد که صد سال پیش از میلاد مسیح در منطقه اسکاندیناوی زندگی می‌کردند و به دنبال قدرت و کشف سرزمین‌های جدید و ... هستند. نقطه قوت سریال طراحی صحنه و لباس متفاوت و جذاب و گریم‌های بسیار خوب و استاندارد آن است. همچنین بازی‌های خوب بازیگران این جاذبه را ایجاد می‌کند تا قصه‌های پر از زد و خورد و جنگ و خونریزی‌شان را دنبال کنید. اما داستان سریال فاقد کشش بالاست. درواقع قصه حول محوریت جنگ و تنش های بین گروه‌های مختلف می‌گذرد و توجه چندانی به درام وجود ندارد. رمز موفقیت سریال «بازی تاج و تخت» در این است که همه جنبه‌های جذابیت یک سریال طولانی در بخش‌های مختلف و فصل‌های آن در نظر گرفته است اما «وایکینگ‌ها» تقریبا فاقد این مزیت است و پس از مدتی روندی تکراری پیدا می‌کند.

با این حال سریال برای طرفداران مجموعه‌های اکشن و تاریخی باریتم تند جذاب است و کاراکترهای به یاد ماندنی و کاریزماتیک سریال نیز به جاذبه سریال کمک می‌کنند. همچنین فضای سریال از نظر لوکیشن‌ها و طبیعت بسیار زیبا و چشم‌نواز است و منطقه اسکاندیناوی را به خوبی به تصویر کشیده است. رویکرد افسانه‌ای و فانتزی «وایکینگ‌ها» نیز از دیگر مزایای این سریال مهیج است. 

فصل چهارم این سریال به تازگی به اتمام رسیده است. 

 

2a50ea25-d235-4cbd-9333-be072b52a318.jpg

The-Blacklist-2014-Images.jpg

Vikings_S02P12%2C_cast.png

اگر دوست داشته باشید می‌توانید سری هم به مطلب «همراه با سریال های روز جهان/ بخش پنجم؛ از کمدی سیاه تا آتش نشان های جان فشان» بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان