ماهان شبکه ایرانیان

حوالی سینما؛ شبنم فرشادجو و جک نیکلسون هم دردند

در هفته‌ی گذشته سینما و تلویزیون و موسیقی کشور حاشیه‌هایی داشت. از حرف‌های سیامک عباسی در برنامه‌ی دورهمی و توقف سریال عاشقانه گرفته تا مصاحبه‌ی مسعود ده‌نمکی

حوالی سینما؛ شبنم فرشادجو و جک نیکلسون هم دردند

باز هم حاشیه. اصلا هنر بدون حاشیه صفایی ندارد. بخش مهمی از لذت هنر به همین حاشیه‌هاست. عنوان این سری از مطالب ما حوالی سینماست؛ ولی به بهانه‌ی حاشیه‌های سینما ما به هنری که برای ما سوژه بیآفریند و قابلیت این را داشته باشند که حاشیه‌تر شوند می‌پردازیم و تلاش ما هم بر این است که این حاشیه‌ها را بیشتر کنیم. امیدواریم که در این امر خطیر موفق باشیم. در بنیتا بخوانید ومیزان موفقیت ما را بسنجید و اگر پیشنهادی داشتید خوشحال می‌شویم که درکامنت ها ببینیم و جواب ندهیم!

 

کادو آوردم، خیلی هم قابل دارد

cinema-gassips-week-2-ordibehesht%20%285%29.jpg

مهران مدیری و دورهمی‌اش دوباره سوژه‌ی حوالی سینما شدند. البته ناخواسته بود و از دست نگارنده خارج. مهمان این هفته‌ی دورهمی، خواننده‌ی محبوب و سرشناسی بود که بنده با عرض پوزش، اطلاعی از وجود ایشان نداشتم؛ چه برسد به محبوب و سرشناس بودن. سیامک عباسی خواننده‌ی پاپ که علاوه بر محبوب و سرشناس بودن، گویا طبعی در سرودن شعر و دستی در چاپ اشعارش دارد در برنامه‌ی دورهمی حاضر شد و حرف‌هایی زد که حیف بود اگر بازنشر نشود.

تعدادی از جملات ایشان را نقل می‌کنم:

«کادو آوردم که خیلی هم قابل دارد.

کار هیچ‌کدام از خواننده‌های داخلی را دوست ندارم.

به اسم من زن گرفتند»

البته سیامک عباسی با حاشیه بیگانه نیست گویا. خواننده و آهنگساز دیگری به نام میلاد بابایی در اینستاگرام خود مطلبی منتشر کرده و در آن عباسی را متهم به نوعی دزدی مدرن کرده بود. (احتمالا بعد از این، دزدی پست مدرن و پساپست مدرن را هم بشنویم). آقای میلاد نوشته بود که: این منم که برای تو می‌نویسم و اون تویی که باید ذات هنر را درک می‌کردی اما افسوس که نکردی! حال، طرفداران شما برای من قابل‌احترام‌تر از شما هستند، چراکه آن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه‌ی شما هستند اما شما… و این‌یک دزدی مدرن بود! قطعه‌ی اون منم به قلم نیما جعفری در مرداد 95 منتشر شد و امشب قسمتی از آن ترانه را که ریشه‌ی اصلی قطعه‌ی اون منم بود در قطعه‌ی تازه منتشرشده‌ی شما شنیدم.»

 

ده‌نمکی: با پول دولت، خرس بردند

cinema-gassips-week-2-ordibehesht%20%2814%29.jpg

آقای ده‌نمکی گوله‌ی نمک است واقعا. حرف‌هایشان را واقعا باید به عنوان بخشی از طنازی ایشان در نظر گرفت؛ مثلا در بخشی از صحبت‌هایش گفت که فیلم رسوایی 2 را تلویزیون بایکوت کرد. بابا ده‌نمکی جان، قربان دست و پای بلورینت بروم، تلویزیون که برایت سنگ‌تمام گذاشت، حتی شبکه‌ی سنگین و وزین جم هم تیزرت را پخش کرد که فدایت شوم. او در جای دیگری فرمود که آن‌هایی که خرس و اسکار بردند، با پول دولت و ارگان‌های دولتی فیلم ساختند. سوالی که مطرح می‌شود این است که تانک و هواپیما و آن همه تیر و ترقه‌ای که در سه‌گانه‌ی اخراجی‌هایتان سر و صدا کردند را بخش خصوصی پولش را داده بود؟ آیا رئیس سازمان سینمایی که در زمان ساخت اخراج‌های 2 سر لوکیشن فیلم‌تان حاضر شد، فقط داشتند رد می‌شدند و به صورت کاملا اتفاقی دیدند که «عه اینجا فیلمبرداریه؟»

 

آخه چرا من این‌قدر بدشانسم

cinema-gassips-week-2-ordibehesht%20%2815%29.jpg

شبنم فرشادجو در گفت‌وگویی که با هنرآنلاین در مورد سابقه‌ی بازیگری‌اش به‌خصوص در تئاتر داشت، گریزی هم به سینما و تلویزیون زد و سفره‌ی دلش را باز کرد که چه بدشانسی‌هایی آورده و نقش‌هایی را رد که نباید می‌کرده. او بازی در فیلم‌ «موج مرده» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا را نپذیرفت. ولی به گفته‌ی خودش اشتباه بزرگتر از رد کردن موج مرده، بازی نکردن در «ابد و یک روز» سعید روستایی بود. فرشادجو طوری در مورد این نقش‌های بازی نکرده‌اش صحبت می‌کند که آدم را یاد «جک نیکلسون» و رد کردن نقش «مایکل کورلئونه» در فیلم «پدرخوانده» می‌اندازد! البته آنچنان قیاس دور از ذهنی هم نیست.

 

پایتخت 5؛ بابا شیره‌ی این پایتخت را کشیدید

cinema-gassips-week-2-ordibehesht%20%283%29.jpg

پایتخت 5 از 18 اردیبهشت در شمال کشور کلید می‌خورد. همزمان با اعلام این خبر توسط تهیه کننده‌ی سریال، عکس‌های تست گریم تعدادی از بازیگران آن از جمله علیرضا خمسه، احمد مهرانفر و هومن حاجی عبداللهی هم منتشر شد که با پایتخت‌های قبلی متفاوت هستند؛ اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا دوباره پایتخت! مگر «نقی» گفتن بابا پنجعلی چقدر جذابیت دارد یا ارسطو چشمه‌ی خوشمزگی‌اش تا کی می‌تواند بتراود و قس علی هذا. این‌طور به نظر می‌رسد که به تعداد پایتخت‌های کشورهای عضو سازمان ملل، پایتخت ساخته خواهد شد.

 

به نظر شما چرا عاشقانه با تاخیر توزیع خواهد شد؟

cinema-gassips-week-2-ordibehesht%20%288%29.jpg

1- خداحافظی حسین یاری

2-  لاستیک دنای دور سر مهناز افشار

3-  محمدرضا گلزار کم گیتار زد

4- گزینه 1

5- گزینه 2

6-گزینه 3

7- گزینه‌های 1 و 2

8- همه‌ی موارد به جز گزینه‌ی 7

9- هیچ‌کدام به جز گزینه 8

لطفا عدد گزینه‌ی مورد نظر را به  هر شماره‌ای که خواستید پیامک کنید. باشد که جوابی دریافت کنید.

منبع: بنیتا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان