درمان‌ های خانگی برای دل درد کودکان

دل درد یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کودکان است که دلایل مختلفی دارد اما گذشته از دلایل بروز این بیماری در کودکان باید هر چه سریع‌تر به فکر درمان آن افتاد. برای این منظور شاید به عنوان اقدام فوری باید درمان خانگی را شروع کرد. در این مطلب چند روش درمان خانگی دل درد در کودکان توضیح داده می‌شود.

درمان‌ های خانگی برای دل درد کودکان

کودکان بسیار شیرین هستند و می‌توان ساعت‌ها با آنها بازی و تفریح کرد و هیچ کس تا به حال از شیرینی کودکان سیر نشده است. کودکان به همان اندازه که شیرین هستند به مراقبت‌های ویژه نیز نیاز دارند و به هیچ عنوان نباید در دورانی که کودکان به کمک پدران و مادران خود نیاز دارند به آنها بی اعتنایی کرد.

شاید به اصطلاح به خود بگویید که والدین کودکان حتی حاضر نیستند یک خار به پای کودکان‌شان برود اما اگر یک سری به بیمارستان‌ها در قسمت اطفال بزنید خارهای بسیاری در پاهای نحیف کودکان می‌بینید که در اثر سهل‌انگاری والدین کودک دچار انواع بیماری‌ها شده است اما ما می‌خواهیم در این مقاله در مورد بیماری دل درد که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کودکان به شمار می‌رود توضیح دهیم.

کیسه آب گرم

درمان‌های خانگی برای دل درد کودکان

Credit: DHgate

یکی از راه‌هایی که می‌توان دل درد کودکان را در خانه درمان کرد گذاشتن کیسه آب گرم بر روی شکم کودک است چون گرمای کیسه آب گرم باعث التیام درد شکم کودک می‌شود اما حتماً قبل از گذاشتن کیسه آب گرم بر روی شکم کودک یادتان باشد که گرمای کیسه می‌تواند به پوست نرم کودک آسیب وارد کند. پس ابتدا یک حوله بر روی شکم کودک بگذارید و بعد کیسه آب گرم را بگذارید تا تنها گرمای حاصله به شکم کودک برسد نه حرارت داغ کیسه آب گرم.

نبات جوش

درمان‌های خانگی برای دل درد کودکان

Credit: sinapress

مادر بزرگ‌ها و کلاً قدیمی‌ها همیشه بهترین راه برای درمان دل درد کودکان را نبات جوش می‌دانستند. نبات جوش طبعی گرم دارد و بعد از خوراندن به کودک نبات جوش کار همان کیسه آب گرم را انجام می‌دهد. منتها این درمان بسیار مفیدتر از کیسه آب گرم است زیرا نبات جوش باعث دفع سموم و ویروس‌ها در روده‌ها می‌شود و تاثیرش بسیار عالی است. نبات نه تنها باعث بهبود دل درد می‌شود بلکه می‌تواند فشار خون پایین ناشی از دل درد را در کودکان نیز بهبود بخشد.

جوشانده زنجبیل

درمان‌های خانگی برای دل درد کودکان

Credit: sinapress

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند باعث بهبود دل درد کودکان شود جوشانده زنجبیل است. زنجبیل دشمن درجه یک دل درد است. این گیاه به دلیل داشتن آنتی بیوتیک‌ها و طبع گرم خود می‌تواند بدن کودک را سم‌زدایی کند و در نوع خودش بهترین مسکن دل درد و داروی این درد است. مطمئناً کودکان از مزه زنجبیل خوش‌شان نمی‌آید و از خوردن آن سر باز می‌زنند اما والدین برای این که بتوانند جوشانده زنجبیل را به کودک بدهند می‌توانند کمی نبات برای عوض کردن مزه زنجبیل به جوشانده اضافه کنند تا کودک دیگر بهانه‌ای برای نخوردن جوشانده زنجبیل نداشته باشد.

شربت عسل

درمان‌های خانگی برای دل درد کودکان

Credit: sinapress

شربت عسل هم در درمان دل درد کودکان بسیار موثر است. می‌توانید یک قاشق مرباخوری عسل را در یک لیوان آب گرم حل کنید و به کودک بدهید تا دل درد او کاملاً بهبود یابد. می‌توانید به این شربت کمی آب لیمو ترش را بیفزایید تا تاثیرش بیشتر شود. عسل سرشاراز آنتی بیوتیک‌ها است که می‌تواند باعث درمان دل درد نه تنها کودکان بلکه باعث درمان افراد بزرگسال نیز شود.

سیب پخته

درمان‌های خانگی برای دل درد کودکان

Credit: marlik

سیب پخته را می‌توان برای درمان کودکان به دلیل خوشمزه بودن به آنها خوراند. سیب بعد از پخته شدن آنتی بیوتیک‌های خود را آزاد می‌کند و به بمب آنتی بیوتیک تبدیل می‌شود. سیب به هنگام پخته شدن بسیار نرم و خوشمزه می‌شود. سیب پخته هم از داروهای دل دردی است که در گذشته به کودکان برای بهبود دل درد خورانده می‌شد.

آب و نمک

درمان‌های خانگی برای دل درد کودکان

Credit: marlik

آب و نمک یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌تواند باعث بهبود دل درد کودکان شود. یک قاشق مرباخوری نمک را در آب گرم حل کنید و جرعه جرعه به کودک بخورانید تا بعد از چند دقیقه بهبودی او را به چشم ببینید.

ماساژ دادن شکم

درمان‌های خانگی برای دل درد کودکان

Credit: marlik

ماساژ دادن شکم کودکان از دیگر راه‌هایی است که می‌تواند دل درد کودکان را کاهش دهد. گرمای دست باعث التیام دل درد کودکان می‌شود. کودکان در زمان دل درد بسیار بی‌قرار و مضطرب می‌شوند. از این رو، ماساژ دادن شکم کودک با دست می‌تواند در آرام کردن کودکان و برطرف کردن اضطراب بسیار موثر باشد.

عرق نعناع

درمان‌های خانگی برای دل درد کودکان

 

Credit: Chowhound

عرق نعناع بسیار در درمان دل درد کودکان موثر است. می‌توانید کمی نبات و یا قند به عرق نعناع اضافه کنید تا کمی طعم آن را عوض کند اما مراقب باشید که بیشتر از یک استکان در روز به کودکان ندهید زیرا نعناع زیادی‌اش هم باعث بروز دردهای دیگر می‌شود. به مادران توصیه می‌شود که همیشه در خانه مقداری عرق نعناع داشته باشند تا در صورت لزوم از آن برای کاهش دل درد کودکان استفاده کنند.

سبزی ترخون

درمان‌های خانگی برای دل درد کودکان

Credit: Green Blender

کمی سبزی ترخون و آب جوش می‌تواند داروی خوبی برای درمان دل درد کودکان باشد. سبزی ترخون را در مقداری آب جوش بجوشانید و آب آن را بعد از خنک کردن به کودک بدهید. این روش برای درمان دل درد بر اثر پرخوری کودکان نیز جواب می‌دهد. معمولاً کودکان در نوروز بسیار پرخوری می‌کنند و دچار دل دردهای طاقت‌فرسا می‌شوند. در این هنگام جوشانده ترخون معجزه می‌کند.

دارچین

درمان‌های خانگی برای دل درد کودکان

Credit: NaturalON

مادران می‌توانند از دارچین برای درمان دل دردهای کودکان‌شان استفاده کنند. می‌توانید مقداری دارچین را در آب جوش دم بیندازید و یا مقداری دارچین را در چایی بریزید و به کودک‌تان بدهید تا دل درد او درمان یابد. دارچین می‌تواند دل دردهایی که بر اثر پرخوری در کودکان به وجود می‌آید را درمان کند.

دم کرده خاکشیر

درمان‌های خانگی برای دل درد کودکان

Credit: NaturalON

مادران می‌توانند کودک را که بر اثر پرخوری دچار یبوست و دل درد شده با دم کرده خاکشیر درمان کنند. طرز تهیه‌اش به این شکل است که باید کمی خاکشیر را در آب بریزند و مقداری هم به آن عسل اضافه کنند و دم بیندازند. این دم کرده در تعطیلات عید نوروز برای کودکان بسیار کارآمد است زیرا کودکان در تمام مهمانی‌ها از خجالت شکم خود درمی‌آیند و حسابی پرخوری می‌کنند و معمولاً بر اثر یبوست دچار دل دردهای شدید می‌شوند.

اگر همه این روش‌ها افاقه نکرد...

درمان‌های خانگی برای دل درد کودکان

Credit: rastineh

والدین باید این را بدانند که اگر تمام این مراحل برای درمان دل درد کودک‌شان جواب نداد باید حتماً به پزشک مراجعه کنند. اگر می‌خواهید همیشه کودکان سالم و تندرستی داشته باشید باید همیشه مراقب خورد و خوراک آنها باشید. کودکان هیچ وقت به غذاهای خوشمزه نه نمی‌گویند حتی اگر بارها آن غذا و یا خوراکی را خورده باشند. بنابراین وظیفه ما این است که کودکان‌مان را راهنمایی کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرند.

منبع: بنیتا 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان