ماهان شبکه ایرانیان

۵ راه ساده برای سم زدایی بدن

بدن شما مهم‌ترین سرمایه‌ای است که دارید اگر به فکر سم زدایی کردن آن هستید اما نمی‌خواهید تغییر زیادی به رژیم غذایی خود بدهید گزارش بنیتا را در این رابطه بخوانید.

5 راه ساده برای سم زدایی بدن

اگر به فکر پاکسازی سیستم گوارش خود هستید اما نمی‌خواهید رژیم غذایی خود را به کلی تغییر دهید، بسیاری از غذاها، چای‌های گیاهی و سبک زندگی‌های مختلفی وجود دارند که به سم‌زدایی بدن و از بین بردن یبوست کمک می‌کنند. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا 5 راه آسان برای این منظور را به شما معرفی کنیم.

میوه و سبزیجات تازهCredit: Fairbury Public Schools

1- مصرف روزانه میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید

سعی کنید روزانه بیشتر از 3 وعده سبزیجات و حداقل 2 وعده میوه تازه بخورید اما مقدار آن را بیشتر از 8 تا 10 واحد در روز نکنید. اگر میوه و سبزیجات تازه در دسترس نیست می‌توانید از محصولات یخ‌زده استفاده کنید. از جمله میوه و سبزیجات مفید می‌توان کاهو، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای، هویج، لوبیا سبز، کدو، کنگر فرنگی، کلم پیچ، اسفناج، برگ چغندر، زغال اخته، انگور، پرتقال و توت فرنگی را نام برد. افرادی که دارای شرایط گوارشی مخصوص هستند می‌توانند از سبزیجاتی که دارای فیبر محلول در آب هستند استفاده کنند مانند هویج، کدو حلوایی، سیب زمینی شیرین، سیب زمینی و چغندر.

2- از غذاهای حاوی پروبیوتیک استفاده کنید

غذاهای حاوی میکرو ارگانیسم های زنده مفید به نام باکتری‌های پروبیوتیک، می‌توانند به افزایش هضم، افزایش ایمنی بدن، کاهش التهاب و کاهش باکتری‌های مضر بدن کمک کنند. اگرچه پروبیوتیک‌ها در فرم‌ مکمل‌ها نیز وجود دارند اما در مواد غذایی مانند کفیر و ماست نیز وجود دارند.

3- غلات کامل سرشار از فیبر را فراموش نکنید

به جای خوردن برنج سفید، شیرینی، نان و پاستای ساده می‌توانید از دانه‌های فاقد گلوتن مانند برنج قهوه‌ای، کوینولا، ارزن، گندم سیاه و برنج وحشی استفاده کنید.  

آب

Credit: MyDx

4- مایعات بیشتری بنوشید

آب و غذاهای مایع مانند سوپ و اسموتی و ... برای عملکرد بهینه دستگاه گوارش لازم و ضروری هستند. همچنین زمانی که مصرف فیبر خود را از طریق خوردن میوه و سبزیجات بالا می‌برید باید مصرف روزانه آب خود را نیز بالا ببرید. رنگ ادرار شما می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند، به طور کلی اگر ادرار زرد کمرنگ و کدر باشد نشان‌ دهنده کم بودن آب بدن است اما فراموش نکنید غذاهایی که می‌خورید نیز در رنگ آن تاثیرگذار هستند. بنابراین نوشیدن چای گیاهی، چای سبز، آبلیمو و آب ساده را فراموش نکنید.

5- دانه کتان بخورید

دانه کتان می‌تواند ترکیب فوق‌العاده‌ای از فیبر محلول و غیر محلول را برای بدن فراهم ‌کند و به رفع یبوست کمک می‌کند. این دانه‌ها کمی سفت هستند بنابراین می‌توانید آنها را داخل دستگا‌ه آسیاب کننده قهوه، پودر کنید و داخل سالاد یا اسموتی خود بریزید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان