ماهان شبکه ایرانیان

اختصاصی بنیتا: تحلیل تیزر دوم فصل هفت گیم اف ترونز

تیزر دوم فصل هفت گیم اف ترونز چند روزی هست که به نمایش در آمده است. در ادامه سعی می‌کنیم به بررسی نکات پنهانی که درون این تیزر قرار دارند بپردازیم.

اختصاصی بنیتا: تحلیل تیزر دوم فصل هفت گیم اف ترونز

اگر مثل من از دوستداران مجموعه تلویزیونی گیم اف ترونز باشید بسیار مشتاق شروع فصل هفتم این سریال در 25 تیر ماه امسال هستید. مخصوصاً اینکه امسال شروع فصل جدید سریال با تاخیر هم روبه‌رو شده است. مجموعه تلویزیونی گیم اف ترونز محصول شبکه (HBO) پربیننده‌ترین مجموعه تلویزیونی تاریخ است که میلیون‌ها تماشاگر از سراسر دنیا مشتاق دیدن سرنوشت نهایی دنیای جرج آر. آر. مارتین یعنی «ترانه یخ و آتش» هستند. این در حالی است که هنوز جلدهای بعدی این مجموعه توسط جرج آر. آر. مارتین به رشته تحریر درنیامده‌اند و کسی نمی‌تواند سرنوشت پایانی آن را پیش‌بینی کند.

 تاکنون شبکه (HBO) دو تیزر از فصل هفتم منتشر کرده که آخرین‌ آنها هیجان را به اوج خود رسانده است. ابتدا شما را دعوت به دیدن تیزر دوم فصل هفتم گیم اف ترونز می‌کنم و در ادامه سعی می‌کنم سکانس‌های مهم این تریلر را مورد بررسی قرار بدهم.

تیزر دوم حاوی نکات پنهانی و زیادی است که باعث شده تا بحث‌های زیادی در جامعه طرفداران گیم اف ترونز شکل بگیرد. همین جا باید اشاره کنم که این تحلیل شامل یک سری اسپویلر است که شاید دوست نداشته باشید آنها را بخوانید!

سانسا

سانسا

تیزر با صحنه‌ای آغاز می‌شود که در آن سانسا در حال دور شدن از درخت نیایش (ویروود) در وینترفل است در همین حال صدای لرد پیتر بِیلیش (لیتلفینگر یعنی انگشت کوچک) را می‌شنویم که می‌گوید: «در شمال یا جنوب جنگ نکن هر جنگی را هر جا که شد انجام بده توسط ذهن خودت» 

نمی‌دانیم که او با چه کسی صحبت می‌کند. شاید با جان اسنو درون سردابه وینترفل صحبت می‌کند یا اینکه بعد از ترک کردن وینترفل توسط جان با سانسا صحبت می‌کند. به هر حال هر چه که هست می‌دانیم لرد بیلیش نیت خیری ندارد و همه به امید آخرین حضور لرد بیلیش در این فصل امیدوارند و به نظر می‌رسد که سانسا در حذف او نقش اساسی را بازی کند!

دروازه

دروازه

دروازه

در ادامه شاهد باز شدن دروازه بزرگ دیوار بزرگ هستیم و در طرف دیگر دروازه برَن استارک و میرا رید قرار دارند که به احتمال زیاد قصد ورود به قلعه سیاه را دارند. اما نحوه تدوین این صحنه که در آن در انتهای دروازه نیزه وجود دارد به ما می‌گوید که این دروازه قلعه سیاه نیست و دروازه برج شرقی در کنار دریا است، چرا که آن دروازه هیچ نیزه‌ای نداشت. به هر حال دیدن برَن استارک خیلی تماشایی خواهد بود.

جان اسنو

در ادامه دوباره شاهد صحنه‌ای در شمال دیوار هستیم که جان اسنو را همراه با دوستانش نشان می‌دهد. احتمالاً این ماموریتی است که در آن جان اسنو قصد خواهد داشت یکی از وایت واکرها را اسیر کند تا به لردهای وستروس ثابت کند که خطر وایک واکرها کاملاً جدی است.

وستروس

سرسی

در ادامه شاهد صحنه‌ای از پایتختِ هفت اقلیم هستیم که مردم در حال تشویق مردی هستند که توسط نگهبانان شهر اسکورت می‌شود. به نظر می‌رسد این ارون گریجوی است که به پایتخت رسیده تا با سرسی لنیستر ملاقات و در مورد شرایط شراکت‌شان مذاکره کند. از آنجا که هر دوی آنها شخصیت‌های روانی دارند دیدن رابطه آنها بسیار جالب خواهد بود.

سرسی

وستروس

مونتین

صحبت از سرسی شد که شما او را در صحنه بعد در حالی که در اتاقی تاریک قرار دارد مشاهده می‌کنید. ارون گریجوی به پایتخت همراه با یک زندانی می‌رسد که اینها هدیه ارون به سرسی خواهند بود. چرا که ارون به کشتی‌های دنریس تارگرین حمله خواهد کرد و یارا گریجوی را به اسارت خواهد گرفت و زمانی که سرسی و گرگور کلگین به او دسترسی داشته باشند سرنوشت خوبی در انتظارش نخواهد بود.

دراگون استون

دراگون استون

در ادامه دنریس را در اتاق جنگ قلعه دراگون استون مشاهده می‌کنیم که انگشتانش را روی نقشه چوبی وستروس می‌کشد که به احتمال زیاد در حال فکر کردن برای فتح وستروس است.

دراگون استون

دراگون استون

این صحنه به سرعت برش می‌خورد و شاهد تصویری از ساحل دراگون استون هستیم که در آن تیون گریجوی به نظر می‌رسد از حمله‌ای که توسط عمویش به او شده جان سالم به در برده است. او خواهرش را از دست داده و امیدوار است با کمک دنریس بتواند او را نجات بدهد.

آریا استارک

بالاخره آریا استارک را می‌بینیم که روی یک اسب به جایی می‌رسد (احتمالاً وینرفل). دیدن او در کنار خانواده‌اش خیلی دیدنی خواهد بود.

جیمی

جیمی

در صحنه بعد جیمی لنیستر را در حال قدم زدن در قلعه‌ای می‌بینیم. اگر به دقت به این صحنه نگاه کنید جسدی را می‌بینید که روی زمین افتاده است. به احتمال زیاد اینجا های گاردن (خاندان تایرل) خواهد بود که جیمی آنجا را فتح کرده و با مرگ لیدی اولنا تایرل به پایان رسیده است.

بیلیش

جان اسنو

دوباره لرد بیلیش موذی را می‌بینیم که در وینترفل قرار دارد و احتمالاً در حال جاسوسی از جان اسنو است که در حال ادای احترام به خانواده‌اش در سردابه وینترفل است. چرا که در تریلر قبلی صحنه‌ای از درگیری جان و بیلیش را دیدیم که احتمالاً لرد بیلیش چیزی گفته که جان از کوره در رفته است.

دنریس

جان اسنو

در صحنه بعد دنریس را می‌بینیم که در حال راه رفتن در ساحل دراگون استون است و در همین حال در حال شنیدن صدای جان اسنو هستیم که می‌گوید: «برای قرن‌ها خاندان‌های ما با وجود اختلاف‌هایی که داشته‌اند علیه دشمن مشترک با یکدیگر جنگیده‌اند. اگر قصد داریم نجات پیدا کنیم باید دوباره همان کار را انجام بدهیم چرا که دشمن واقعی است.» این موضوع از آن جهت جالب توجه است که خاندان استارک و تارگرین به خاطر لیانا استارک با هم درگیری داشته‌اند و حالا که ما می‌دانیم جان اسنو در واقع فرزند لیانا استارک و ریگار تارگرین است همه چیز جالب‌تر نیز خواهد شد. بالاخره دنریس عمه جان اسنو است!

گری ورم

در صحنه‌ای دیگر شاهد حضور گری ورم هستیم که با کلاه‌خودش شبیه شخصیت شردر در کارتون لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان شده است. به نظر می‌رسد این کسترلی راک است که او قصد دارد یک راه مخفی برای ورود به آن پیدا کند. (خدا به داد لنیسترها برسد!)

هوند

در ادامه سَندور کلگِین (هوند) را می‌بینیم که در حال جنگ و به نظر در شمال دیوار همراه با جان اسنو خواهد بود.

دوتراکی

دوتراکی

دوتراکی

صحنه مهم دیگر، درگیری بین لنیسترها و دوتراکی‌ها در یک میدان باز است که یک حمام خون واقعی خواهد بود.

کلاغ

برن استارک

در صحنه بعدی شاهد استفاده برَن استارک از تمام قدرتش به عنوان یک وارگ هستیم. شما شاهد حرکت صدها کلاغ هستید که گویا بالای سر ارتش وایک واکرها در حال پرواز هستند. برَن احتمالاً شاهد درگیری جان اسنو نیز در شمال خواهد بود.

پادشاه شب

در همین حال شاهد نگاه پادشاه شب به کلاغ‌هایی که بالای سرش پرواز می‌کنند هستیم یا اینکه او دارد به دنریس و سه اژدهایش نگاه می‌کند. اما هر چه که هست توجه پادشاه شب را به خود جلب کرده است. (به نظرم این صحنه یکی از بهترین لحظات فصل هفتم خواهد بود)

داردانیان

در صحنه بعدی بریک دانداریان را می‌بینیم که دوباره شمشیر خود را به آتش کشیده است و به احتمال زیاد در حال جنگ با وایت واکرها خواهد بود. او هم جز گروهی است که با جان اسنو به شمال دیوار می‌روند.

جیمی

جیمی

اژدها

صحنه‌ی مهم بعدی دیدن جیمی لنیستر است که در یک صحنه‌ی پر از آتش و خون با تمام سرعت در حال حمله است. احتمالاً لنیسترها جنگ را می‌بازند.

جان اسنو

در این صحنه جان اسنو و همراهانش را می‌بینیم که روی یک صخره ایستاده‌اند و در محاصره وایت‌واکرها هستند.

سانسا

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این تریلر صحنه پایانی است که در آن سانسا می‌گوید: «وقتی برف می‌بارد و باد سفید می‌وزد، گرگ تنها می‌میرد اما دسته گرگ‌ها زنده می‌مانند.» او می‌تواند این جمله را به آریا بگوید زمانی که آریا به وینترفل باز می‌گردد یا شاید همراه با آریا به لرد بیلیش بگویند قبل از اینکه دخل او را بیاورند.

جان اسنو

جان اسنو

در ضمن وقتی سانسا این جملات را می‌گوید می‌بینیم که جان اسنو در حال کشتن وایت واکرها است و در ادامه روی یک اسب سوار شده است. احتمال می‌دهم این اسب متعلق به بنجن استارک است. (اسب او سیاه رنگ بود) شاید بنجن استارک جان را نجات می‌دهد و به احتمال زیاد خودش نیز می‌میرد.

امیدوارم این فصل تبدیل به بهترین فصل گیم آف ترونز بشود. نظر شما در مورد شروع فصل جدید چیست؟

اگر از طرفداران بازی تاج و تخت هستید، سری به مطلب « ظاهر واقعی کاراکترهای بازی تاج و تخت بر اساس کتاب» بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان