ماهان شبکه ایرانیان

دلایل علمی که ثابت می‌کنند برهنه خوابیدن برای سلامت مفید است

برهنه خوابیدن برای بسیاری از افراد کار ساده‌ای نیست زیرا همیشه افرادی که برهنه به خواب می‌روند مورد انتقاد افراد دیگر خانواده قرار می‌گیرند و هیچ‌گاه نمی‌توانند جواب خوبی برای برهنه خوابیدن خود پیدا کنند اما با خواندن این مقاله می‌توانید حتی افراد سختگیر را نیز راضی به این کار کنید.

دلایل علمی که ثابت می‌کنند برهنه خوابیدن برای سلامت مفید است

خواسته یا نا‌خواسته بسیاری از افراد هنگام خواب با لباس‌ می‌خوابند و نمی‌دانند که برهنه خوابیدن مزایای فوق‌العاده‌ای دارد. مطمئنا شما هم مانند ما تا به امروز نمی‌دانستید که تنها هشت درصد مردم آمریکا به هنگام خواب برهنه می‌خوابند و احتمالا گمان می‌کردیم افرادی که برهنه می‌خوابند افکار پلیدی در سر دارند اما در واقع این گونه نیست زیرا افرادی که برهنه می‌خوابند نسبت به افراد دیگر بدن سالم‌تر و پوستی بهتر دارند. 

در هنگام خواب پوست نباید هیچ گونه تماسی با پارچه‌های لباس داشته باشد زیرا هنگامی که ما به خواب می‌رویم منافذ پوست عمل دفع سموم بدن را انجام می‌دهد و هنگامی که پارچه و یا هر شئ دیگر با منافذ پوست تماس برقرار کنند عمل دفع سموم بدن به خوبی انجام نمی‌گیرد. تمام افرادی که با لباس به خواب می‌روند بعد از بیدار شدن از خواب بدن آنها بوی بدی به خود می‌گیرد. تنها دلیل این موضوع این است که وقتی در خواب بدن شروع به دفع سموم می‌کند تمام سموم جذب لباس می‌شود و در نتیجه بدن بوی نامطبوعی به خود می‌گیرد. سموم دفع شده از بدن بسیار بدبو هستند و بسیاری از افراد از شنیدن این خبر بسیار خرسند می‌شوند زیرا دیگر نیاز به خرید لباس‌های خواب گران و آن چنانی نیست و با خیال راحت می‌توانند در جواب کسانی که از برهنه خوابیدن آنها انتقاد ‌کنند بگویند که نه تنها این موضوع ضرری ندارد بلکه مزایای خوبی دارد. به همین دلایل در ادامه مزایای برهنه خوابیدن را برای شما برشمرده و در مورد هر یک توضیحاتی داده‌ایم.

 

برهنه خوابیدن به جلوگیری از بی‌خوابی کمک می‌کند

cheatsheet.jpg

Credit: cheatsheet

شما هیچ‌گاه نمی‌توانید در مکانی که دمای هوای بسیار بالایی دارد به خواب بروید زیرا برای شروع یک خواب خوب بدن به کاهش دما نیاز دارد. بدن انسان مانند رادیاتور عمل می‌کند. به این معنی که سمت مرکز بدن مسول دفع گرمای بدن را بر عهده دارد و اگر شما در هنگام خواب لباس بر تن داشته باشید و یا این که جوراب ضخیم به پا داشته باشید بدن نمی‌تواند گرما را دفع کند و به همین دلیل شما دچار بی‌خوابی می‌شوید اما اگر برهنه به خواب بروید بدن به راحتی گرما را دور می‌کند و خیلی زود به خواب می‌روید.

 

کسانی که برهنه می‌خوابند خواب عمیق‌تر و طولانی‌تری دارند

تحقیقات نشان داده است افرادی که قبل از خواب دمای اتاق را تنظیم می‌کنند خواب عمیق‌تری دارند و می‌توانند ساعات طولانی‌تری به خواب بروند. دانشمندان هلندی نوعی لباس‌های برقی را بر تن چند شخص که دچار بی‌خوابی بودند کردند. این لباس باعث کاهش دمای بدن می‌شد. نتیجه این آزمایش بسیار خوب و جالب بود زیرا این افراد خواب بهتر و راحت‌تری داشتند و توانستند برخلاف گذشته خوابی طولانی داشته باشند.

برهنه خوابیدن به جلوگیری از افزایش چربی شکم کمک می‌کند

کاهش دمای بدن در هنگام خواب باعث کاهش کورتیزول می‌شود. عمیق‌ترین ساعات خواب بین 10 شب و 2 صبح است و هنگامی که ما در خواب عمیق به سر می‌بریم این نوع خواب موجب کاهش کورتیزول می‌شود و بعد از ساعت 2 صبح غددی که باعث تولید کورتیزول می‌شوند با قدرت بیشتر و بهتر شروع به فعالیت می‌کنند. این کار سبب می‌شود که ما انرژی لازم برای شروع دوباره را داشته باشیم و به همین دلیل هنگامی که از خوابی عمیق بیدار می‌شویم بسیار سرحال هستیم اما هنگامی که خواب خوب و کافی نداشته باشیم سطح کورتیزول بسیار بالا است که این موضوع موجب می‌شود پس از بیدار شدن اشتهای بسیار زیادی برای خوردن غذاهای بی‌ارزش داشته باشیم. خوردن این نوع غذاها باعث جمع شدن چربی در نقاط شکم می‌شود. از همین رو لازم است برهنه بخوابید تا سطح دما و کورتیزول بدن شما پایین بیاید.

 

بدن خنک‌تر به جلوگیری از پیری کمک می‌کند

HellaWella.jpg

Credit: HellaWella

در نشریه «خواب» آمده است که خواب باعث تحریک هورمون‌های رشد ملاتونین می‌شود. حتما می‌دانید که هورمون‌های ملاتونین مهم‌ترین عامل ضد پیری هستند. پس هر چه خواب خوب بیشتری داشته باشید بدن می‌تواند هورمون‌های ملاتونین بیشتری تولید کند.

 

تماس پوست با پوست باعث بهبود زندگی جنسی شما می‌شود

افرادی که متاهل هستند بیشتر از افراد مجرد از این موضوع سود می‌برند زیرا تماس پوست با یک پوست دیگر باعث ترشح هورمون اوکسی توسین می‌شود. اوکسی توسین هورمون بسیار قدرتمندی است که در افراد باعث ایجاد سلامت می‌شود. هورمون اوکسی توسین باعث رفع استرس، افسردگی، کاهش التهاب روده و کاهش فشار خون بالا می‌شود. یکی دیگر از مزایای برهنه خوابیدن زوجین این است که زوج‌هایی که برای برقراری رابطه‌ جنسی از یکدیگر خجالت می‌کشند با برهنه خوابیدن می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. از این گذشته، برهنه خوابیدن باعث لذت جنسی بیشتری می‌شود.

 

هوا خوردن پوست مانع از بیماری پوستی می‌شود

Narada.jpg

Credit: Narada

در معرض هوا بودن نقاطی از بدن مانند پاها، زیربغل و دیگر نقاط بدن باعث کاهش بیماری‌های پوستی می‌شود. بیماری‌هایی مانند بیماری پای ورزشکار و اینترتریگو از این دسته از بیماری‌ها هستند که بسیاری از افراد به آن دچار می‌شوند. این گونه بیماری‌های پوستی غالبا بر اثر برهنه نخوابیدن افراد به وجود می‌آیند.

 

دیدن بدن برهنه‌ خود باعث افزایش اعتماد به نفس و قبول خویشتن می‌شود

 

یکی دیگر از مزایای برهنه خوابیدن این است که هر چه افراد زمان برهنه بودن بدن‌شان طولانی‌تر شود می‌توانند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشند چون برهنگی در خواب باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می‌شود. از سوی دیگر، اعتماد به نفس بالا باعث شاد شدن افراد می‌شود و افراد شاد در نظر دیگران افراد جذابی هستند. بر اساس تحقیقات انجام شده دانشجویانی که طرفدار برهنگی در خواب هستند نسبت به دیگر دانشجویان بهتر می‌توانستند با دیگر مذاهب کنار بیایند. همچنین این افراد نسبت به همسالان‌ خود از تعصب کمتری در مورد نژادپرستی برخوردار بودند.

 

برهنه خوابیدن به جلوگیری از دیابت نوع 2 کمک می‌کند

male_sleeping_stats_1_main.jpg

Credit: Men's Fitness

مطالعات نشان داده است افرادی که برهنه به خواب می‌روند دمای بدن‌شان در خواب پایین می‌آید و دمای پایین بدن باعث کاهش سطح قند خون می‌شود. کاهش سطح قند خون با این روش ارتباط مستقیمی با پایین آمدن دیابت نوع 2 دارد. دانشمندان معتقد هستند افرادی که برهنه می‌خوابند طی چند هفته چربی‌های ناسالم بدن‌ آنها به شکل چشمگیری پایین می‌آید.

 

برهنه خوابیدن باعث گردش بهتر خون در بدن می‌شود

 

هنگامی که شما بدون انواع لباس‌های کشی و جوراب‌های ضخیم به خواب می‌روید گردش خون در بدن‌تان بهتر انجام می‌شود و گردش خون بهتر باعث سلامت ماهیچه‌ها و قلب و عروق می‌شود. خون سرشار از اکسیژن است و هنگامی که بتواند به تمام نقاط بدن به راحتی برود می‌تواند اکسیژن مورد نیاز بدن را فراهم کند.

همچنین می‌توانید در این خصوص سری به مطلب مشکلات خواب: حرکت سریع چشم در خواب بزنید و یا مطلب مقدار خواب کافی برای هر فرد در روز چقدر است؟ را بخوانید.

منبع: nazweb ،lifehack ،cosmopolitan 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان