وبسایت معماری آرل - ترجمه الهه کاشی: یک مدرسه ابتداییِ بین المللی دو زبانه و یهودی به طور منحصر به فردی مختص کودکان طراحی شده است که ما در این مطلب قصد داریم بخش کتابخانه ی آن را مورد بررسی قرار دهیم. ارگونومی که برای طراحی این کتابخانه در نظر گرفته شده بر اساس ویژگی ها و نیاز های شخصیتی کودکان می باشد.
به طوری که تمرکز طراحان در این پروژه بر روی برقراری ارتباط صحیح کودکان با جامعه و شکل گیری ارزش های اخلاقی بوده است؛ همچنین بدین منظور سعی شده تا فضا به گونه ای طراحی شود تا کودکان در این محیط به مطالعه، بازی، تعامل اجتماعی و پرورش تخیلاتشان تشویق شوند.
به طور کلی طراح در این پروژه از سفر به تخیلات کودکان استفاده کرده و راه های متعددی را برای یادگیریشان فراهم کرده است. به گونه ای که حتی فضایی را برای مطالعه دیجیتال آنها ایجاد کرده است. در ادامه یک فضای خصوصی مختص مطالعه در نظر گرفته شده که از محیط عمومی تفکیک شده و فضای بی سر و صدایی را برای کودکان فراهم آورده است.