گزارشی از کنگره فاطمه شناسی

کنگره سراسری علمی فاطمه شناسی با پیام آیت الله مکارم شیرازی و رئیس جمهور از سوی منطقه مقاومت بسیج سپاه کرمان و بسیج خواهران این استان به مدت سه روز در شهرهای کرمان ، رفسنجان و جیرفت برگزار شد.


کنگره سراسری علمی فاطمه شناسی با پیام آیت الله مکارم شیرازی و رئیس جمهور از سوی منطقه مقاومت بسیج سپاه کرمان و بسیج خواهران این استان به مدت سه روز در شهرهای کرمان ، رفسنجان و جیرفت برگزار شد.

در پیام آیت الله مکارم شیرازی که توسط حجت الاسلام شیخ شعاعی ، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زرند، قرائت شد، آمده است : قبل از هر چیز تشکیل این کنگره پر ارزش را به همه شما عزیزان و دست اندرکاران تبریک می گویم . نام مبارک حضرت فاطمه (س ) یادآور عظمت ، قداست فوق العاده ، شجاعت بی نظیر و کرامت والای انسانی است . این بانوی بزرگ اسلام در عمر کوتاه خود آثار گران بهایی از قول و عمل برای پیروانش به یادگار گذاشت . در ادامه این پیام آمده است : در مقام و شأن آن حضرت همین بس که در حدیث معروفی از پیغمبر(ص ) او را سیده نساءالعالمین ، بانوی تمام بانوان جهان ، شمرده اند. در مقام قرب او نزد خداوند همین بس که خداوند از رضایش راضی و از غضبش خشمگین می گردد و او بالاترین مقامی است که ممکن است یک انسان دارا شود. درباره مقامات آن بانوی بزرگ اسلام هر چه بگوییم کم است ، مهم این است که روشن شود ما پیروان آن بزرگوار در پیروی آن حضرت به کجا رسیده ایم؟ وجود او به هنگام نماز برای آسمان ها نورافشانی می کرد و فرشتگان خدا را از نور خود بهره مند می ساخت . آیا ما توانسته ایم محیط خانه خود را از بدی ها پاک کنیم و فرزندانی در مسیر آن بزرگوار پرورش دهیم؟ این مرجع تقلید افزود: آن بزرگوار در برابر انحرافات و کجروی های بعضی حاکمان آن زمان فریاد می کشید و مبارزه می کرد. آیا ما توانسته ایم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را در برابر فاسدان و مفسدان با منطق صحیح انجام دهیم؟ او جان خود را در برابر امام زمانش سپر قرار داد، آیا ما توانسته ایم به مقدار توان برای جلب رضا و خشنودی امام زمانمان تلاش کنیم؟ در این پیام تأکید شده : کوتاه سخن اینکه آنچه بیشتر در این کنگره ها باید مورد توجه برادران و خواهران عزیز و دست اندرکاران باشد جنبه های الگو پذیری و گرفتن اسوه حسنه از آن بزرگواران است و انشاءالله نهایت کوشش را در این راه خواهید کرد. درود بی پایان خود را به آن بانوی بی مثال می فرستم و از شما عزیزان تشکر می کنم .
فاطمه (س ) محور عالم وجود و پیونددهنده نبوت و ولایت است

رئیس جمهور در پیامی به کنگره فاطمه شناسی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س ) محور عالم وجود و پیوند دهنده نبوت و ولایت است ، تصریح کرد: شناسایی و شناساندن فاطمه ، شجره مبارک طوبی ، در حقیقت ترویج همه خوبی های عالم است . در پیام دکتر محمود احمدی نژاد که از سوی استاندار کرمان قرائت شد، آمده است : خداوند را سپاس می گویم و بر محمد(ص ) و آل محمد درود می فرستم و برای ظهور سیدالاوصیاء که برپا دارنده عدالت علوی است ، دعا می کنم . امروز مصادف با شهادت حضرت جواد الائمه (ع ) است . شهادت این امام همام را تسلیت می گویم . شما دوستان و محبین ائمه (ع ) با وجودی سراسر از عشق و محبت به ساحت قدسی آن انوار طیبه گرد هم آمدید تا محققان و اندیشمندان جلوه هایی از وجود آن یکتا گوهر هستی را مطرح نمایند و جان عاشقان و دوستداران اهل بیت (ع ) را از معرفت به آن بانوی بزرگوار مبتهج کنند. فاطمه (س ) محور عالم وجود، پیوند دهنده نبوت و ولایت و ام ائمه (ع ) است . ائمه که خود پناهگاه و فریادرس مردم بودند، در سختی ها به ایشان پناه می بردند. او ام ابیها بود و پیامبر در کنار او آرام می گرفت . در تبیین معارف الهی برخوردار از کلامی بلند و فصاحت و بلاغتی همچون علی (ع ) بود. خطبه مشهور ایشان در مسجد مدینه که بعد از رحلت پیامبر(ص ) ایراد گردید، مملو از معارف و زیبایی های ادبی است و بالاخره این فاطمه است که در دفاع از ولایت ، جان خویش را تقدیم می کند و مظلومیت آل البیت را به جهانیان نشان می دهد و هم او کانون مهر و محبت و عطوفت است .

حضار محترم ، خواهران و برادران عزیز! امروز جهان گرفتار ستم زورمندان و تاریکی برخاسته از خودخواهی های آنان است و بیش از گذشته نیازمند معرفت ، پاکی و صداقت ، ایمان و اخلاص ، محبت و عشق و عزت و کرامت است . همه این ارزش ها در وجود فاطمه (س ) جمع است . شناسایی و شناساندن فاطمه ، شجره مبارکه طوبی ، در حقیقت ترویج همه خوبی های عالم است .

در آستانه ماه ذی الحجه قرار داریم و دل های مسلمانان معطوف به توحید، بندگی مخلصانه و حرمین شریفین و مواقف حج و اهل بیت عصمت و طهارت است . امیدواریم به برکت این مقارنه ، حاصل تلاش دست اندرکاران و شرکت کنندگان در این گردهمایی که مزین به نام فاطمه (س ) است مفید و ماندگار باشد. از بانیان و برگزارکنندگان این نشست تشکر و قدردانی می کنم و توفیق همه را در ظل عنایات حضرت فاطمه علیها سلام و ولی عصر(عج ) از خداوند بزرگ مسئلت می کنم .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان