مزایای داشتن یک حیوان خانگی

نگهداری حیوانات خانگی بامزه می تواند لحظات شیرینی را برای خانواده ها رقم بزند. نگهداری این حیوانات مزایایی از جمله سلامتی هم دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایای داشتن یک حیوان خانگی

هیچ شکی وجود ندارد که حیوانات خانگی می‌توانند فضای دوست‌داشتنی را برای تمام اعضای خانواده فراهم سازند. با توجه به شواهد و تحقیقات علمی، حیوانات خانگی باعث می‌شوند تا صاحبان آن‌ها ازلحاظ جسمی و روانی سالم‌تر از بقیه افراد باشند. حیوانات خانگی می‌توانند با فضایی که به وجود می‌آورند، روند درمان بیماران را سریع‌تر کنند. بعضی افراد فکر می‌کنند که داشتن حیوانات خانگی در خانه باعث می‌شود بچه‌ها و بزرگان در معرض آلرژی قرار گیرند، اما تحقیقات علمی ثابت کرده است بچه‌هایی که با حیوانات خانگی بزرگ می‌شوند کمتر در معرض این بیماری هستند. فواید بیشتری نیز برای داشتن حیوانات خانگی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را در ادامه بخوانید.

 

1- حیوانات خانگی دوستان خوبی برای شما خواهند بود

حیوانات خانگی
حیوانات خانگی اعم از سگ، گربه یا حیوانات مزرعه، می‌توانند دوستان خوبی برای همه‌ی اعضا خانواده باشند، زیرا آن‌ها یک منبع سرشار از عشق و دوستی هستند. حیوانات خانگی می‌توانند در خانه توجه همه را به خود جلب کنند، چون باعث خوشحالی افراد پیر و جوان در خانواده می‌شوند. افراد مسن‌تر بیشتر خود را وابسته به حیوانات خانگی می‌بینند. در نوجوانانی که با حیوانات خانگی بزرگ می‌شوند خودخواهی کمتری نسبت به دیگر نوجوانان دیده می‌شود. وقتی‌که حیوانات خانگی دارید، دل‌بستگی خاصی به خانه خودخواهید داشت، مهم نیست که کجا باشید.

 

2- حیوانات خانگی باعث می‌شوند تا دوستان جدیدی پیدا کنید

سگ خانگی

شما وقتی یک حیوان خانگی مثل سگ دارید، مجبور هستید آن را برای هواخوری بیرون ببرید. ممکن است روزهای اول کمی برای شما سخت باشد، ولی پس از مدتی از بردن حیوان خانگی‌تان به پارک و جاهای دیگر لذت خواهید برد. همچنین دراین‌بین با دیگر صاحبان سگ‌ها مواجه خواهید شد که همین مسئله زمینه‌ساز شروع دوستی با افراد جدید است.

 

3-حیوانات خانگی باعث ایجاد آرامش شما می‌شوند

آرامش و حیوانات خانگی

وقتی‌که پس از یک روز کاری خسته‌کننده به خانه برمی‌گردید، هیچ‌چیزی مانند یک حیوان خانگی بامزه نمی‌تواند خستگی شمارا از بین ببرد. مخصوصاً یک سگ خانگی که با شیرین‌کاری‌هایش شمارا خشنود می‌کند. محققان دریافته‌اند که بازی کردن با حیوانات خانگی باعث می‌شود تا تنش و خستگی شما کاهش یابد. همچنین دیگر فواید بازی با حیوانات خانگی به‌خصوص سگ، زیادشدن فعالیت مغز و افزایش لذت و آرامش است.

 

4- حیوانات خانگی ارزش‌های آموزشی را افزایش می‌دهند

حیوانات و آموزش

علاوه بر تمام لذت و شادی که حیوانات خانگی به خانه می‌آورند، همچنین مزایای آموزشی بسیاری را برای کودکان و بزرگسالان به ارمغان می‌آورند. داشتن یک حیوان خانگی اجازه می‌دهد تا شما و بچه‌هایتان چگونه دوست داشتن، مسئولیت‌پذیر بودن را بهتر درک کنید. تغذیه‌ی خوب حیوان خانگی‌تان می‌تواند همان عادت مراقبت روزانه از کودک را در شما تقویت کند. با حیوانات خانگی، کودکان درس‌های اساسی برای تبدیل به یک شخصیت وفادار را یاد می‌گیرند.

 

5- حیوانات خانگی به شما کمک می‌کنند که متناسب و سالم باقی بمانید

حیوانات خانگی و سلامت

داشتن یک حیوان خانگی در منزل باعث می‌شود تا همیشه در حال حرکت باشید. فرقی نمی‌کند که شغل شما چیست، برای سر زدن به حیوانی مثل سگ مجبورید که صبح زود و یا بعدازظهر به آن سر بزنید. حیوانات خانگی، حضور شما در خانه را پررنگ‌تر می‌کنند، آن‌ها انتظار دارند شما با آن‌ها بازی کنید و برای آن‌ها نگران باشید. شما باید غذا خوردن و بازی کردن با حیوانات خانگی را تبدیل به یک‌روال کنید. همه‌ی این‌ها نه‌تنها شما را در نوع خاصی از روال روزانه نگه می‌دارد، بلکه به شما در حفظ سلامت و تناسب‌اندام هم کمک می‌کند.

 

6- حیوانات خانگی به شما کمک می‌کنند تا ورزش کنید

ورزش

برای ورزش کردن همیشه نیاز نیست که به سالن بدنسازی بروید و با آهن‌های سخت دست‌وپنجه نرم کنید، گاهی اوقات دنبال کردن گربه، اسب‌سواری کردن یا بردن سگ نازنینتان به جنگل و یا پارک‌های اطراف هم می‌تواند یک ورزش مناسب به‌حساب بیاید. اگر کارهایی که ذکر کردیم تبدیل به یک‌روال برای نوبت، می‌تواند باعث سلامت بدن شما شود. دویدن با سگ در خیابان یا جاهای مناسب هم می‌تواند بسیار مفید باشد و علاوه بر ایجاد سلامت، باعث بهبود در تمرکز و خلق‌وخوی شما شود.

 

7- حیوانات خانگی به کاهش اضطراب و استرس کمک می‌کنند

کاهش استرس

حیوانات خانگی به‌عنوان بهترین از بین برنده‌ی استرس شناخته‌ شده‌اند. اغلب فکر می‌کنند که افراد دارای حیوان خانگی در معرض افسردگی، اضطراب و استرس بیشتری هستند. ولی محققان معتقدند افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند نسبت به افراد دیگر کمتر دچار به اضطراب و اضطراب هستند. به‌سادگی تماشای آکواریوم با شنای ماهی‌های رنگارنگ می‌تواند به برخی از بیماران کمک کند تا سطوح استرس خود را از بین ببرند. وقتی مردم حیوانات خانگی را دوست دارند و لذت می‌برند، آن‌ها شادتر و سالم‌تر می‌شوند.

 

8-حیوانات کمک می‌کند فشارخون شما پایین بیاید

سگ

داشتن حیوان خانگی، یا نگاه کردن آن‌ها در لانه‌شان و یا آکواریوم می‌تواند به احساس راحتی بیشتر شما کمک کند. بر طبق مطالعات اخیر، محققان دریافته‌اند که وجود حیوانات خانگی در اطراف افراد می‌تواند به کاهش فشارخون و استرس کمک شایانی کند. بازی کردن با حیوانات خانگی می‌تواند بیمار را از استرس و اضطراب را دور کند و موجب افزایش روحیه‌ی فرد و کمک به تثبیت فشارخون او شود. بر اساس تحقیقات، ثابت‌ شده که بیماران مبتلابه فشارخون بالا که دارای حیوانات خانگی بوده‌اند، کمتر به‌صورت دوره‌ای به دکتر خود مراجعه می‌کرده‌اند.

 

9-حیوانات خانگی از سکته مغزی جلوگیری می‌کنند

حیوان خانگی

 همان‌طور که ما آموخته‌ایم، حیوانات خانگی، اغلب با مزایای سلامتی زیادی همراه هستند. ممکن است یک سگ و یا یک گربه در خانه شما باشد، در هر صورت مزایای زیادی برای شما وجود خواهند داشت که یکی از آن‌ها سلامتی جسمی است. ازلحاظ علمی ثابت‌شده است که اگر یک گربه در خانه داشته باشید، حدود 30 درصد احتمال سکته یا مشکلات قلب و عروق در شما کاهش می‌یابد. همچنین حیوانات خانگی به شما کمک می‌کنند تا سرعت بهبودی شما از حمله‌ی قلبی و سایر بیماری‌های جدی بیشتر شود. قرار داشتن در مجاورت آن‌ها باعث می‌شود شما کمتر در معرض افسردگی و افکار ناخوشایند در ارتباط با بیماری‌های مزمن قرار گیرید.

 

10- حیوانات خانگی خطر ابتلا به آلرژی و آسم را کاهش می‌دهند

حیوان خانگی

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، یک تفکر عام وجود دارد که بر اساس آن داشتن یک حیوان خانگی در خانه، بچه‌ها و سالمندان را به آلرژی و آسم حساس می‌کند و اگر شما سابقه‌ی آسم یا آلرژی در خانواده‌ دارید، باید از حیوانات خانگی دوری‌کنید؛ اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کودکان در حال رشد با حیوانات خانگی خزدار مثل گربه، سگ و حیوانات مزرعه کمتر مستعد ابتلا به آلرژی و آسم هستند. اعتقاد بر این است که داشتن سگ باعث می‌شود مردم در خانه کمتر اگزما داشته باشند؛ بنابراین حیوانات خانگی به‌طور غیرمستقیم سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند.

 منبع: بنیتا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر