ده اشتباه در آرایش که حتی سلبریتی‌ها نیز مرتکب می‌شوند [قسمت اول]

آرایش کردن تقریبا جز‌ء همیشگی برنامه‌های روزانه‌ی یک خانم به شمار می‌آید، اگر چه میزان آن در میان افراد مختلف و موقعیت‌های گوناگون تا حدودی با یکدیگر متفاوت است، ولی تقریبا نمی‌شود در این میان کسی را یافت که به زیباتر شدن اهمیت ندهد

ده اشتباه در آرایش که حتی سلبریتی‌ها نیز مرتکب می‌شوند [قسمت اول]

آرایش کردن در میان زنان و حتی مردان قدمتی طولانی و شاید بهتر است بگوییم قدمتی به اندازه‌ی  تاریخ دارد، زیرا که میل به زیبایی همواره در درون آدمی وجود داشته و او را به سمت روش‌هایی برای داشتن چهره‌ای زیباتر سوق داده است؛ هرچند که واقعا نمی‌توان گفت که این کارها همیشه نتیجه‌ی مثبتی در پی داشته و باعث زیباتر شدن چهره‌ی آن شخص شده‌ باشند. جدا از اینکه گاهی شاهد استفاده از آرایش‌های عجیبی هستیم که باعث حیرت ما می‌شوند و حتی ممکن است در درک دلیل انتخاب چنین گونه آرایشی ناتوان باشیم، گاهی عدم داشتن اطلاعات کافی در مورد آرایش مناسب برای چهره‌ی یک شخص منجر به نتیجه‌ی ناخوشایندی خواهد شد و حتی ممکن است به شخص مورد نظر حس عدم زیبایی و سرخوردگی بدهد. در این قسمت قصد داریم شما را با چند اشتباه رایج که ممکن است هر کسی در هنگام آرایش کردن مرتکب شود، آشنا کنیم.  

 

استفاده از لایه‌ی ضخیمی از کرم پودر

با بالا رفتن سن، ما به تدریج شاهد تغییر و عدم یکنواختی رنگ پوست و چین و چروک‌هایی روی آن خواهیم بود. احتمالا واکنش طبیعی اکثر خانم‌ها به این تغییرات استفاده‌ی بیشتر از کرم پودرهای غلیط برای پر کردن و پوشاندن این چروک‌ها و ناهماهنگی هاست، چرا که فکر می‌کنند استفاده‌ی بیشتر از کرم پودرها باعث می‌شود که این ایرادها کمتر به چشم بیایند؛ ولی در حقیقت استفاده از آن‌ها نتیجه‌ی کاملا برعکسی خواهد داشت، زیرا که کرم پودر داخل چروک‌ها، به خصوص چروک‌های دور چشم، می‌نشیند و آن‌ها را مشخص‌تر خواهند کرد.

به جای آن بهتر است از یک کرم پودر رقیق روی کل صورت خود استفاده کنید و تنها بر نقاطی که پوست شما دارای لکه یا تغییر رنگ شده است از مقدار بیشتری برای هماهنگ کردن آن با سایر قسمت‌ها کمک بگیرید. برای این کار از یک اسفنج برای قرار دادن لایه‌ی  نازکی از کرم پودر بر روی پوست استفاده کنید و آن را قسمت مرکزی به قسمت‌های بیرونی بکشید. با این کار اطراف صورت لایه‌های نازکتری از کرم پودر خواهد داشت.

 

آرایش صورت

 

انتخاب رژلب های تیره و مات

تحلیل رفتن چربی‌های زیر پوستی با بالارفتن سن، باعث استخوانی‌تر به نظر رسیدن گونه‌های شما می‌شود که به معنی کم حجم‌تر شدن لب‌ها نیز هست؛ در واقع این شروع مرحله‌ی نازکتر شدن لب‌هاست. اما تنها همین نیست و بعضی اوقات رژ لب محبوب شما نیز باعث کوچکتر دیده شدن لب‌هایتان می‌شود. در واقع رژلب‌های تیره همین تاثیر را بر لب‌ها می‌گذارند. ممکن است استفاده از رژلب‌های مات و تیره بعضی اوقات مد باشند، ولی بهتر است افرادی که سن بالاتری دارند از آن‌ها استفاده نکنند، چراکه باعث می‌شود لب‌های آن‌ها از چیزی که هست نازک‌تر به نظر برسد. 

به جای آن بهتر است از رژ لب‌های مایع و اندکی براق و از رنگ‌های صورتی ملایم یا متوسط استفاده کنید که به لب‌های شما حجم و سرزندگی بیشتری می‌بخشند. سعی کنید همیشه لب‌های خود را مرطوب نگاه دارید و پوست‌های مرده را از روی آن بردارید.

 

رژ لب تیره

 

استفاده از رژلب‌هایی با تُن خاکستری

رژلب‌هایی که ته رنگ خاکستری دارند برای هیچ سن و چهره‌ای مناسب نیستند، زیرا که پوست را کدر و گرفته نشان می‌دهند. شاید برای شما نیز جای سوال باشد که چگونه ته رنگ مناسب برای چهره‌ی خود را تشخیص دهیم. برای این کار کافی است که محصول آرایشی را کنار صورت خود نگاه دارید، اگر دیدید که آن رنگ باعث تاکید بر رنگ پریدگی‌ها یا حلقه‌های سیاه زیر چشم می‌شود مناسب پوست شما نیست. همچنین از استفاده از رنگ‌هایی که به تُن رنگ پوست شما نزدیک هستند ولی باعث می‌شوند چهره‌ی شما غمگین و گرفته به نظر بیاید دوری کنید، لوازم آرایشی با تن سبز، زرد و برخی قهوه‌ای‌ها ممکن است باعث این‌گونه به نظر رسیدن چهره‌ی شما و تخت به نظر آمدن آن بشوند.

به جای آن می‌توانید با استفاده از یک رژ لب صورتی با پایه‌ی آبی چهره‌ی خود را شفاف‌تر نشان دهید. بهتر است برای این کار از رژلب‌هایی استفاده کنید که به جز رنگ، رطوبت لب‌های شما را نیز تامین می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید که پایه‌ی رنگ رژلب انتخابی شما آبی است یا خیر مقداری از ان را بر پوست پشت دست خود بکشید. اگر رنگ آن به سردی گرایش داشت پایه‌ی آن آبی و اگر به گرمی متمایل بود پایه ی آن زرد است. رژلب‌هایی با تن رنگ‌های سرد همچنین باعث سفیدتر به نظر رسیدن دندان‌ها و سفیدی چشم و در نتیجه چهره‌ای شاداب و جوان‌تر خواهند شد. 

 

آرایش

 

انتخاب اشتباه سایه‌ها

استفاده از رنگ‌های سرد در زیر ابروها  باعث بازگشت به چهره‌های زنان دهه‌ی 90 خواهد شد. رنگ‌های براق بر روی بیشتر پوست‌ها غیر طبیعی به نظر می‌رسند و باعث بیشتر به نظر رسیدن سن شخص و تاکید بر چین و چروک‌های زیر چشم و همین‌طور بیشتر به نظر آمدن افتادگی احتمالی پلک می‌شوند. 

به جای استفاده از سایه‌های پر زرق و برق و فلزگونه می‌توانید از سایه‌های غیر پودری استفاده کنید. رطوبت اندک این سایه‌ها برق طبیعی به پلک‌های شما می‌بخشد که تنها اندکی از پوست شما روشن‌تر است. سایه را اندکی بر مرکز پلک خود بزنید و سپس آن در را تا مژه‌های خود گسترش دهید تا چشم خود را بازتر و بزرگ‌تر نشان دهید.

 راه دیگری که برای انتخاب رنگ سایه وجود دارد این است که رنگ متضاد چشم خود را انتخاب کنید، این کار باعث بهتر دیده شدن رنگ چشمتان خواهد شد. به این منظور می‌توانید برای رنگ چشم آبی از سایه‌‌های قهوه‌ای، قرمز مایل به قهوه‌ای و مسی استفاده کنید و برای چشم‌هایی به رنگ قهوه‌ای از سایه‌های آبی و سبز. 

 

آرایش صورت

 

استفاده از رنگ‌های نامتعارف

سایه‌ی قرمز، ریمل آبی و رژلب بنفش ممکن است در هفته‌ی مد جالب و جذاب به نظر برسد، ولی اصولا در آرایش‌های روزانه زننده، ناخوشایند و عجیب به چشم می‌آیند.

 به جای آن بهتر است برای انتخاب رنگ لوازم آرایش خود از رنگ‌های کلاسیک استفاده کنید. برای لب‌ها از رنگ‌هایی مانند صورتی و قرمزها که مکمل رنگ پوست صورتتان هستند و برای سایه‌ها از رنگ‌های شیکی مانند قهوه‌ای‌ها و سبزهای تیره استفاده کنید. برای اینکه بفهمید چه رنگی مکمل رنگ پوست شماست بهترین کار این است که یک قطعه از طلای سفید یا نقره و یک قطعه طلای زرد را کنار پوست صورتتان نگاه دارید. اگر رنگ نقره‌ای هماهنگی بیشتری با پوست صورتتان داشت از لوازم آرایشی با ته رنگ سرد و اگر رنگ طلایی هماهنگ‌تر بود از لوازم آرایشی با ته رنگ گرم استفاده کنید.    

 

جنیفر لوپز

منابع: .prevention ،bustle

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر