ماهان شبکه ایرانیان

روبرتو کاوالی/ تاثیرگذاران دنیای مد

افراد بزرگ زیادی بر روی صنعت مد تاثیر گذاشته‌اند. طراحان از جمله افراد مهم این صنعت هستند. این بار در بنیتا با بیوگرافی روبرتو کاوالی، طراح لباس ایتالیایی همراه شما هستیم.

روبرتو کاوالی/ تاثیرگذاران دنیای مد

صنعت مد مدیون افراد بزرگی است. طراحان، مدل‌ها، سردبیران مد، تصویرسازان مد و عکاسان همگی در کنار هم باعث پیشرفت صنعت مد شده و روی آن تاثیر زیادی داشته‌اند. ممکن است نام برندها، مدل‌ها و افراد معروفی که در دنیای مد فعالیت دارند را بدانیم؛ اما شاید بهتر باشد بدانیم چرا و چگونه این افراد روی مد تاثیر گذاشته‌اند. در بنیتا به معرفی تاثیرگذاران دنیای مد و مرور زندگی آن‌ها می‌پردازیم. در این قسمت به معرفی یکی از طراحان مطرح جهان به نام روبرتو کاوالی می‌پردازیم.

بیوگرافی روبرتو کاوالی

روبرتو کاوالی، طراح مطرح ایتالیایی است که به دلیل استفاده از پرینت‌ها و پارچه‌های غیر معمول و البته ابداع شلوار جین‌های سنگ‌شور شده شهرت دارد. در اکثر کارهای او تم بوهو نیز دیده می‌شد.

زندگی شخصی

روبرتو کاوالی در 19 نوامبر 1940 در فلورانس ایتالیا در خانواده‌ای هنرمند متولد شد. پدربزرگش عضو جنبش ماکیایولی یعنی نقاشان هنجارشکن بود و آثاری نیز از او بر جا مانده و مادرش هم در حرفه‌ی خیاطی مهارت داشت. او در سال 1964 با سیلوانلا جیانونی ازدواج کرد و این دو، دو فرزند دارند. ده سال بعد این زوج از یکدیگر جدا شدند و روبرتو کاوالی در سال 1980 با ایوا دورینگر ازدواج کرد. این دو علاوه بر شریک زندگی، شریک تجاری یکدیگر نیز بودند و ایوا در کمپانی روبرتو کاوالی به عنوان مدیر نوآوری مشغول بود و این دو به همراه هم بهترین طرح‌ها را با استفاده از مواد، پارچه و الگوهای خلاقانه تولید می‌کردند. روبرتو کاوالی در مجموع 5 فرزند دارد که یکی از آن‌ها به نام دنیل نیز طراح مد است.

زندگی حرفه‌ای

بیوگرافی روبرتو کاوالی

روبرتو کاوالی در یک هنرستان تحصیل کرد و تمرکز اصلی او روی چاپ پارچه بود. زمانی که دانشجو بود یک سری چاپ گلدار روی پارچه انجام داد که مورد توجه کمپانی‌های بزرگ ساق و جوراب شلواری قرار گرفت. در اوایل دهه‌ی 70 چاپ روی چرم را برای اولین بار در سطح گسترده‌تری انجام داد و کم‌کم شروع به تولید طرح‌های چهل‌تکه از مواد و پارچه‌های مختلف کرد. این نوع کارها باعث شد از برندهای معروفی چون پیرکاردین و هرمس یا ارمس سفارش کار بگیرد. روبرتو کاوالی در 32 سالگی اولین لاین لباس خود را در پاریس عرضه کرد. به علاوه، طرح‌های خود را در فشن‌شوهایی در فلورانس نیز به نمایش گذاشته بود. روبرتو کاوالی در سال 1972 اولین استودیوی مد خود را در سن تروپه افتتاح کرد. در سال 1994، روبرتو کاوالی اولین سری از شلوار جین‌های سنگ‌شور شده را در میلان عرضه کرد. در همان سال او بوتیک‌های بیشتری در فرانسه باز کرد. مجموعه‌های او شامل لباس شنا، لباس زیر، عطر و ادکلن، ساعت، عینک و اکسسوری‌های دیگر، لباس‌های کودکان و لباس‌های مردانه بود که اکنون این محصولات در بیش از 45 کشور جهان به فروش می‌رسد.

علاوه بر این روبرتو کاوالی در سال 1977، جزو داوران مسابقات «دختر شایسته‌ی جهان» بود که همسرش هم جزو شرکت‌کنندگان این مسابقه و نماینده‌ی کشور اتریش بود. او موفق به کسب مقام دوم این مسابقه شد. نفر اول مسابقه هم اولین دختر سیاهپوستی بود که به عنوان دختر شایسته‌ی جهان انتخاب می‌شد. در سال 2002، کاوالی اولین بوتیک خود را در فلورانس افتتاح کرد و در آن‌جا پرینت معروف برند خود، یعنی چاپ حیوانات را عرضه می‌کرد که بعدها در میلان و شهرهای دیگر نیز عرضه شدند.

بیوگرافی روبرتو کاوالی

روبرتو کاوالی در سال 2007 با افراد مشهور زیادی ازجمله جنیفر لوپز، اسپایس گرلز و کریستینا آگیلرا همکاری کرد. او برای کنسرت‌های این افراد مشهور و تورهای جهانی‌شان لباس طراحی می‌کرد. در سال 2009 به برنامه‌ی تلویزیونی مارتا استوارت دعوت شد و در آن برنامه از علاقه و اشتیاقش به عکاسی گفت و عکس‌هایی از آفریقا و کشورهای دیگر که گرفته بود را نشان داد.

مجموعه‌ی روبرتو کاوالی در سال 2011 در فشن شوی بارسلونا به نمایش گذاشته شد و دو سال بعد، دیپلم افتخار مد را از آکادمی دوموس در میلان دریافت کرد. روبرتو کاوالی یکی از طراحان خلاق دنیای مد است اما همین خلاقیت‌ها باعث شد مانند کارل لگرفلد، طراح شنل، در طول مدت فعالیتش مورد انتقادهایی قرار بگیرد. برای مثال یکی از کالکشن‌های لباس زیر روبرتو کاوالی تصاویری از الهه‌ی افسانه‌ای هندو‌ها بود و همین باعث اعتراضاتی از طرف هندوها شد. این مجموعه بعد از مدت کوتاهی جمع‌آوری شد و روبرتو کاوالی مجبور به عذرخواهی رسمی شد. اما بدون شک یکی از افراد مهم و تاثیرگذار در دنیای مد و یکی از بزرگترین طراحان جهان است. این برند لوکس در سال 95 نیز نخستین بوتیک خود را در زعفرانیه‌ی تهران افتتاح کرد.

اگر به دنیای مد علاقه دارید، سری به «بیوگرافی کریستین دیور» بزنید.

Quote

من هوش یک زن و شخصیتش را تحسین می‌کنم؛ زیبایی تنها کافی نیست.

من هوش یک زن و شخصیتش را تحسین می‌کنم؛ زیبایی تنها کافی نیست.

روبرتو کاوالی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان