چرا حوله‌ ها بوی بد می‌ گیرند و با این حوله‌ ها چه باید کرد؟

حوله از جمله لوازم شخصی است که استفاده‌ی اشتراکی از آن به گفته‌ی محققان اشتباه محض است. تصور کنید با حوله‌ی شخص دیگری به حمام می‌روید و هنگام خشک کردن خود متوجه می‌شوید که حوله بوی بدی می‌دهد. با بنیتا همراه باشید تا دیگر چنین اتفاقی برایتان نیافتد.

چرا حوله‌ ها بوی بد می‌ گیرند و با این حوله‌ ها چه باید کرد؟

وقتی متوجه می‌شوید که چند روزی از حوله‌ی حمام خود استفاده کرده‌اید گفتن این که «فردا حوله را می‌شورم» ساده‌ و آسان به نظر می‌رسد اما آیا واقعا فردا این کار را می‌کنید؟

خودتان هم خوب می‌دانید که خیلی کم پیش می‌آید که فردا به راستی دست به چنین کاری بزنید. درست است؟ اگر دوست ندارید که پس از حمام کردن دوباره انبوهی از باکتری بر بدن شما بنشیند چاره‌ای به جز شستن مرتب حوله‌ی حمام خود، آن هم به شکل اصولی ندارید.

حوله بد بو

Credit: Viral Press

فیلیپ تیرنو، میکروبیولوژیست دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه نیویورک، در این باره اظهار می‌کند: «حوله‌ی مرطوب جای بسیار مساعدی برای رشد و نمو انواع باکتری‌ها است.» از آن‌جا که حمام نیز دارای شرایط و عناصری (آب در دماهای مختلف و اکسیژن) برای ایجاد زیستگاه میکروبی است میکروب‌ها نیز از فضای به وجود آمده برای تکثیر و تولید مثل به خوبی استفاده می‌کنند.

به این معنی که اگر شما حوله‌ی حمام خود را در مدت زمان مناسب به خوبی نشویید نتیجه‌اش آن می‌شود که پس از هر بار استحمام دوباره بدن خود را با لایه‌های از انواع میکروب و باکتری می‌پوشانید و با این تفاصیل پوست بدن شما آلوده به محل زندگی آن‌ها می‌شود.

خشک کردن دست با حوله

Credit: Reader's Digest

بسیار خوب، حال چه باید کرد و حوله‌ی حمام را باید طبق چه ترتیب زمانی و قاعده‌ای شست‌وشو داد؟ تیرنو و کارولین فورته، مدیر آزمایشگاه میکروبی مؤسسه گود هاوس کیپینگ در آمریکا، می‌گویند که بهترین شکل این است که پس از هر سه بار استفاده از حوله‌ی حمام لازم است که آن را شست و ضدعفونی کرد. به گفتهی این دو دانشمند پس از هر بار شست‌وشوی حوله‌ی حمام و خشک کردن آن به طور کامل از میکروبی و باکتریایی شدن حوله جلوگیری می‌شود.

نکتهی دیگر آن که، هربار متوجه شدید که حوله‌ی حمام شما بو گرفته است باید سریع دست به کار شوید. تیرنو در این خصوص می‌گوید: «هر زمان حوله‌ی حمام شما بو گرفت، جدا از این که چه بویی باشد، علامت این است که حوله‌ی شما به محل رشد و نمو میکروب‌ها تبدیل شده است. بنابراین اکنون زمان شستن حوله‌ی حمام شما فرارسیده است.»

حوله

Credit: buttonsgaloreandmore

در این میان از یک چیز باید پرهیز کرد؛ هیچ گاه از حوله‌ای به شکل مشترک و اشتراکی استفاده نکنید چون با این کار باکتری‌ها و میکروب‌های بدن شما و یا فرد مقابل به یکدیگر منتقل می‌شود و از آن جا که نوع باکتری موجود در بدن یک فرد با دیگری متفاوت است و نیز احتمال سرایت عفونت یا بیماری به این شکل امکان‌پذیر است، درصد بروز بیماری بسیار بالا می‌‌رود.

چنان‌چه حولهی حمام را در ماشین لباسشویی شست‌وشو دادید ولی باز متوجه بوی بد در آن شدید بهترین راه این است که حوله را در ظرفی پر از آب جوش قرار دهید و روی آن دو فنجان سرکه‌ی سفید بریزید و اجازه دهید تا چند دقیقه‌ای حوله در این محلول خیس بخورد. پس از آن حوله را دوباره با مواد شوینده بشویید. 

حوله تمیز

Credit: Getty

اگر همه‌ی این کارها را انجام دادید ولی باز حوله‌ی حمام شما بوی بدی می‌دهد باید به اطلاع شما برسانیم که وقتش شده تا حوله‌ی خود را عوض و یک حوله‌ی حمام نو و تازه خریداری کنید.

منبع: housebeautiful

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر