ماهان شبکه ایرانیان

حوالی سینما؛ نهنگ عنبر چیست؟

مهم‌ترین حاشیه‌ای که در هفته‌ی گذشته برای سینمای ایران و کلا فرهنگ و هنر ایران به‌وجود آمد، صحبت‌های سید رضا صالحی امیری وزیر ارشاد بود که با واکنش هنرمندان روبرو شد. البته آقای وزیر چند ساعت بعد با انتشار ویدئویی از هنرمندان عذرخواهی کردند.

حوالی سینما؛ نهنگ عنبر چیست؟

حوالی سینما فقط به حاشیه‌های سینما نمی‌پردازد. هرچه که در هنر این مرز و بوم پیش آید و سوژه‌ای دست ما دهد، خوش آید. فرقی هم نمی‌کند که امیر تتلو باشد یا مهران مدیری و دورهمی‌اش. با بنیتا همراه باشید تا ببینیم به چه حاشیه‌هایی می‌توانیم دامن بزنیم.

 

عذر خواهی وزیر ارشاد: انتظار نداشتیم واقعا

n00225652-t.jpg

مهم‌ترین حاشیه‌ی فرهنگ و هنر کشور را اصلی‌ترین بانی فرهنگ و هنر کشور رقم زد. جناب آقای سید رضا صالحی امیری. ایشان در واکنش به اعلام حمایت امیر تتلو و ارتش تتلیتی‌اش از یکی از کاندیداها به شوخی گفتتند که اگر این کاندیدا از ایشان درخواست می‌کردند، چند هنرمند را برای حمایت می‌فرستادند. این حرف جناب وزیر که ته‌مایه‌های طنز نیز داشت، واکنش بسیاری از هنرمندان از جمله آقا رضا کیانیان را در پی داشت، جوری شد که جناب وزیر فرهنگ در پیامی ویدئویی، از هنرمندان عذرخواهی کرد و هنرمندان هم گفتند: «نه بابا این چه حرفیه، قابل شمارم نداریم!»

 

حواسمان نبود، فرهادی کن را افتتاح کرد!

cinema-gossips-week-1-khordad%20%282%29.jpg

در بحبوحه‌ی انتخابات و گیس و گیس کشیِ هواداران کاندیداهای ریاست جمهوری در پای صندوق‌های رای، در آن سوی دنیا یک اتفاق کوچک سینمایی در حال رخ دادن بود. جشنواره کن خیلی بی سر و صدا و سر به زیر با سخنرانی اصغر فرهادی افتتاح شد. در سخنرانی افتتاحیه که آقای فرهادی ایراد کردند، لی‌لی رز دپ، دختر جانی دپ او را همراهی کرد. امیدواریم که این جشنواره با خوبی و خوشی به پایان برسد.

 

نهنگ عنبریا نهنگ عنبرتر؟!

cinema-gossips-week-1-khordad%20%285%29.jpg

نَهَنگ عَنبَر یا شاه‌نَهَنگ بزرگ‌ترین نهنگ دندان‌دار است. نهنگ عنبر به زیر راسته‌ی آب‌بازسانان دندان‌دار، خانواده عنبرنهنگیان، سرده‌ی نهنگ‌های عنبر تعلق دارد. نهنگ‌های عنبر در تمام اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند. حداکثر طول نرها 18 متر (60 پا) و وزنشان تا 60 تن می‌رسد که برابر با وزن 13 فیل آفریقایی بالغ و ماده‌ها 12 متر (40 پا) و وزنشان تا 40 تن است. غالباً رنگ آن‌ها سیاه مایل به قهوه‌ای یا خاکستری تیره است. سر بزرگ نهنگ‌های عنبر، تقریباً یک‌سوم طول بدن را تشکیل می‌دهد. در سر نهنگ عنبر، ماده روغنی اسپرماستی و روغن اسپرم وجود دارد که برای ساختن شمع مورد استفاده قرار می‌گیرد و روغن اسپرم به عنوان گریس یا روغن هم به‌کار می‌رود. نهنگ عنبر در آب‌های گرم و معتدل به سر می‌برد. نرهای بالغ در بهار به سوی آب‌های سردتر شمال یا جنوب شنا می‌کنند، ولی ماده‌ها و نهنگ‌های جوان به صورت گروهی، در عرض‌های جغرافیایی پایین‌تر باقی می‌مانند. نهنگ‌ها به‌طور عمده از سرپاور بزرگ تغذیه می‌کنند. این جانوران معمولاً تا عمق 1000 متری پایین می‌روند و می‌توانند بیش از یک ساعت زیر آب بمانند. شاه نهنگ‌ها در سده‌های 19 و 20 تا حد انقراض شکار شدند. ماده روغنی به نام عنبر از روده‌ی این نهنگ به‌دست می‌آید که در تهیه‌ی عطر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نهنگ عنبر 2 سلکشن رویا تا دیروز بر اساس اعلام سایت سینماتیکت، بیش از 4 چهار میلیارد تومان فروخته است.

 

من از شما می پرسم: آیا پولداری بد است؟!

cinema-gossips-week-1-khordad%20%288%29.jpg

امیر جعفری بازیگر خوبی است. چند روز پیش او در مصاحبه‌ای ویدئویی در مورد پول و مال و منال حرف زده بود و گفته بود که مگر بد است که آدم پول داشته باشد؟ بروید کار کنید و این داستان‌ها. این ویدئوی جناب امیر جعفری، همان‌طور که خودش هم پیش‌بینی کرده بود، واکنش دوستداران و دوستندارانش را برانگیخت و کلی پیغام و پسغام داشت و امیر خان جعفری را برآن داشت تا ویدئویی حاوی توضیحات تکمیلی منتشر کند. بابا ول کنید. چرا به کاری که کار ندارید، کار دارید.

 

ماه رمضان امسال هم گریه خواهیم کرد

cinema-gossips-week-1-khordad%20%281%29.jpg

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه از پخش ماه عسل در ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: «تغییراتی در فرم برنامه ارائه شد که جذابیت های بیشتری داشته باشد اما نمی توان آن‌ها را بیان کرد و باید رونمایی شود...»

شاهد هنرنمایی جدید احسان علیخانی در اشک‌آوری خواهیم بود. لطفا حدسیات خودتان در مورد نوآوری‌هایش را برای ما ارسال کنید.

منبع: بنیتا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان