لباس کودکان در تابستان

برای محافظت از پوست کودکتان در برابر اشعه‌های خورشید، لباسی نازک و با رنگ روشن تن او کنید؛ این لباس باید تا آنجائیکه امکان دارد، پوست او را بپوشاند. به نکات زیر توجه کنید:

برای محافظت از پوست کودکتان در برابر اشعه‌های خورشید، لباسی نازک و با رنگ روشن تن او کنید؛ این لباس باید تا آنجائیکه امکان دارد، پوست او را بپوشاند. به نکات زیر توجه کنید: 

لباس‌های نخی برای تابستان مناسب هستند. برای اینکه امتحان کنید که یک لباس، چقدر از پوست کودک شما محافظت می‌کند، لباس را بالا و در جهت خورشید قرار دهید، باید نور کمی از آن بگذرد. البته تحقیقات نشان داده است که بیشتر لباس‌های تابستانی دارای در حدود SPF30  هستند، و بیشتر لباس‌های سفید رنگ، هنگامی که خشک باشند، تقریبا معادل SPF10 هستند و اگر خیس باشند، اصلا از پوست در برابر نور خورشید محافظت نمی‌کنند. لباس‌های ضخیم، بافتنی، غیر کشی و تیره رنگ، بیشتر از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند؛ اما در تابستان به دلیل گرمی هوا، نمی‌توان آن‌ها را پوشید. برای افزایش قابلیت لباس‌ها برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید، می‌توانید ترکیبی شیمیایی به نام SunGuard را در هنگام شستن لباس هایتان، به ماده شوینده ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. در سال‌های اخیر، لباس‌های مخصوصی که از پوست کودکان در برابر اشعه‌های خورشید محافظت می‌کنند، بسیار معروف شده‌اند؛ در این لباس ها، از مواد مصنوعی و ترکیباتی استفاده می‌شود که اشعه‌های UV خورشید را جذب و یا پراکنده می‌کنند؛ این لباس‌ها در گرمای تابستان سبک و راحت هستند.

لباس‌های شنا یک تکه و یا دو تکه رنگارنگ متعددی وجود دارند که بدن کودکان را تا آرنج و زانو پوشش می‌دهند. پیراهن‌های آستین بلند و شلوار، از کودک شما در برابر نیش حشرات و گیاهان سمی محافظت می‌کند؛ هنگامی که در بیرون از خانه؛ برای مثال روی چمن و جنگل، بازی می‌کنند، پوشیدن این لباس‌ها برای آن‌ها مفید است.

نکات مفید دیگر:

اگر در تابستان زنبور و یا حشره دیگری، کودکتان را نیش زد، در ابتدا با موچین نیش را در بیاورید و سپس آن محل را با آب و صابون بشوئید. اگر در عرض 24 الی 48 ساعت بعد از نیش زدن، آن را درآورید، خطر ابتلاء به بیماری‌ها و مشکلات دیگر بسیار کاهش می‌یابد. در مواقع حاد، حتما کودک خود را نزد پزشک ببرید. اگر کودک شما در معرض گیاهان سمی قرار گرفته بود، حمام کردن ضروری است. شستن پوست با آب و صابون، از ابتلاء به حساسیت‌های پوستی و آلرژی جلوگیری می‌کند. به علاوه، باید لباس کودک را نیز دربیاورید و بشوئید؛ این کار آلودگی، سم و ... را از لباس پاک می‌کند و مانع از ابتلاء دوباره به حساسیت‌های پوستی در اثر استفاده مجدد از آن لباس می‌شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان