تست روانشناسی: نابغه یا اسکیزوفرنی؟

بشر همواره در پی خودشناسی است. یکی از راه‌هایی که انسان‌ها برای خودشناسی از آن بهره می‌گیرند، آزمون‌های روانشناسی هستند. نحوه‌ی پاسخ دادن به سوالات این آزمون‌ها اغلب زوایای پنهان شخصیت انسان‌ها را آشکار می‌سازد و تا حدودی نشان می‌دهد که چه در سرشان می‌گذرد.

تست روانشناسی: نابغه هستید یا از اسکیزوفرنی رنج می‌برید؟

روانشناسان در سراسر دنیا، از آزمون‌های روانشناسی برای اهداف مختلف استفاده می‌کنند. بنیتا این بار آزمون روانشناسی را به شما پیشنهاد می‌کند که به شما کمک خواهد کرد خود را بهتر بشناسید. اگر پاسخ شما به این آزمون درست باشد، احتمالا یا نابغه هستید و یا به اسکیزوفرنی دچار هستید.

 

آزمون روانشناسی

به سه سوال زیر پاسخ دهید و نهایتا نتیجه را ببینید.

 

1. چه چیزی بین کتری و کشتی بخار مشترک است؟
تست

 

2. وجه اشتراک طوفان و ماشین مسابقه چیست؟

تست

 

3. چه چیزی بین کفش و مداد مشترک است؟

تست

 

پاسخ آزمون

 

1. بخار

2. هردو دایره‌وار حرکت می‌کنند.

3. هردو ردی از خود بر جای می‌گذارند.

 

شما واقعا چه کسی هستید؟

اگر پاسخ این سوالات را نیافتید، نگران نباشید چون این مساله نشان می‌دهد که ذهن سالمی دارید. اما اگر پاسخ دادن به این سوالات برای شما آسان بود، نشان می‌دهد که شما نیاز به مشاوره با متخصص و احتمالا گذراندن دوره‌ی درمانی دارید. این نوع تست برای سنجش میزان آگاهی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر از یک انسان عادی سوال کنید «چه چیزی میان گاو و میز مشترک است؟»،‌ احتمالا پاسخ آن‌ها «هیچ چیز!» خواهد بود. البته این جواب تا حدودی منطقی است و این دو با هم قابل مقایسه نیستند. ولی شخص دچار اسکیزوفرنی در کمترین زمان ممکن و بدون فکر کردن ارتباط کم اهمیت‌تری را بین دو شیء پیدا خواهد کرد.

 

اما چطور می‌توان فرق بین شخص دچار اسکیزوفرنی و یک نابغه‌ی واقعی را فهمید؟

 

پاسخ این است که شخص دچار اسکیزوفرنی به این سوالات سریع پاسخ می‌دهد، در حالی که شخص نابغه نیاز به تمرکز، زمان و تفکر دارد.    

اگر از خواندن این آزمون روانشناسی لذت بردید، می‌توانید آزمون «دو راهی‌هایی که حقایق شگفت‌انگیزی را در مورد شخصیت شما برملا می‌کنند!» را نیز انجام دهید.

دوستان و همراهان همیشگی بنیتا، لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید؛ همچنین می‌توانید به کانال تلگرامی بنیتا بپیوندید. 

منبع:

brightside

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخراز | 1396/10/22 - 13:31
وای خدامن دوتاشئ درست گفتم ک
ارسال نظر
پیشخوان